Mijn allerlaatste opmerking m.b.t. het afstellen van de furieuze motor; het begint meer een persoonlijk topic te worden dan een algemeen topic over CV carbs
Afplakken van de kelken heeft niet hetzelfde effect als een filter; bij je brommer misschien wel, maar bij een CV carburateur zeker niet.
Kijk hier maar eens;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ideale_gaswetRechterzijde vgl. blijft gelijk, linkerzijde moet dus ook gelijk blijven. De hoeveelheid gas aan de inlaatkant van je carb blijft gelijk (n= mol gas)
V(volumestroom)=A*v.
Jij verkleint A (inlaatoppervlak), dus v(stroomsnelheid) moet toenemen.
Bij een luchtfilter te plaatsen doe je heel wat anders; je verspert de doorgang van het gas voordat het bij je carb is. (stroomsnelheid lucht gaat omlaag.) Dit zorgt ervoor dat ;
* aan de rechterzijde van de vgl. N afneemt (minder mol gas), waardoor je aan de linkerkant een lagere stroomsnelheid krijgt (A blijft gelijk, v neemt af= V neemt af.) De druk vlak achter je filter zal iets afnemen, in combinatie met een lagere stroomsnelheid van de lucht.
Vandaar dat je sproeiers bij het plaatsen van filters ook iets kleiner moeten zijn.
Ik denk nog steeds dat je het verkeerd aanpakt. Je bent nu de splinters uit de hoef van een koe aan het trekken, terwijl de knie van de koe gebroken is (om het even creatief en niet kwetsend te beschrijven).
Als je 1.3 motor met 36mm carbs, met 160 sproeiers en naalden met 5! onderlegringen nog niet harder wil dan 100, dan is er iets goed mis met je basis-setup.
En nee, dit hele verhaal is niet om te laten zien "hoe technisch ik ben"
.. Om die opmerking alvast maar in te koppen.