Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138673 keer)

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #390 Gepost op: ma, 08 dec 2008, 23:41:26 »
Jouw verhaal gaat niet helemaal op, dan zou je ook kleinere carb's kunnen plaatsen.
Monteer maar eens een paar K&N's kan een wereld van verschil maken....
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #391 Gepost op: di, 09 dec 2008, 07:39:56 »
mischien zeg ik het wel zo, maar zo bedoel ik het iig niet :)

instroomoppervlakte kleiner = grotere stroming(klinkt mischien stom, maar zuiger zuigt even hard. krijgt alleen moeilijker lucht naar binnen waardoor de luchtstooming sneller gaat)/meer onderdruk

toch?


zucht :(
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #392 Gepost op: di, 09 dec 2008, 19:29:03 »
mischien zeg ik het wel zo, maar zo bedoel ik het iig niet :)

instroomoppervlakte kleiner = grotere stroming(klinkt mischien stom, maar zuiger zuigt even hard. krijgt alleen moeilijker lucht naar binnen waardoor de luchtstooming sneller gaat)/meer onderdruk

toch?

carb staan synchroon, co schroeven op 3 halve slagen. ontsteking op 15 voor bdp bij 1000Rpm

als ik 150 sproeiers gebruik, blijft hij stoten, maakt niet uit hoeveel ringen er onder de naald zitten, wordt wel beter bij meer ringen, maar blijft stoten
grotere sproeier, zelfde effect maar wel minder stoten.

heb het geprobeert, maar daarop loopt de motor niet goed, alleen als ik de kelken dan half af plak.

wie rijdt er hier zonder filterhuis en met open luchtfilters of gewoon zonder dan?

volgend weekend ga ik de vlotterhoogte afstellen als ik er aan toe kom


en wie kan mij vertellen wat de spanning v/d lambda ongeveer zou moeten zijn bij vol gas? 800mV? heb dat ergens zien staan maar vindt het nogal veel en in vergelijking met mijn 150mV is er dus bijna geen brandstof



ik rijdt zonder filters . er mot lucht in
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #393 Gepost op: di, 09 dec 2008, 20:43:07 »
enig id hoe ik kan controleren of de schuiven wel ver genoeg open gaan?

wanneer is de maximale hoogte v/d naald bereikt? (bij het verhogen met ringen)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #394 Gepost op: di, 09 dec 2008, 20:56:43 »
als je de aansluiting van de ramair bediening op je voetplaat maakt (zodat deze gelijke druk hebben als er bij de kelken heerst ). oftewel kelken en ramair aansluiting op de zelfde plek .moet het zwikkie werken . de schuiven moeten met de vinger lichtvoetig naar boven gaan . de max vulling van de ringen onder de naald is tot de naald net niet meer veert in de houder .

maar probeer eerst eens zonder filter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #395 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 12:50:14 »
heb vanaf het begin al zonder filter gereden, rijdt nu ongeveer een maand met. maar geen verschil (zit ook haast geen weerstand in/pipercross)

waar zit de ram air precies op aangesloten? de "ontluchting" van de schuif toch? die heb ik er namelijk niet op zitten
volgens mij heeft dit type ook geen ram air

en wat versta je precies met "tot de naald net niet meer veert in de houder"
tot de naald het kroontje raakt en de kroon de bodem v/d schuif niet meer raakt?



onderzijde/ontluchting v/d schuif zit boven in het gat om de kelken heen
« Laatst bewerkt op: wo, 10 dec 2008, 13:03:10 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #396 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 13:23:36 »
Jouw type carb heeft volgens mij geen ram-air. Dit kwam pas later (halverwege jaren '90).  Mocht je het wel hebben, dan zou ik deze slangen niet bij de kelken hangen, ram-air slangen op een positie waar een lichte onderdruk heerst werkt het omhoog gaan van de schuiven alleen maar tegen. Ram-air, het woord zegt het al, werkt op overdruk. Door de overdruk gaan de schuiven iets verder open. Als je de slangen niet gebruikt zou ik ze lekker in de motorruimte laten hangen.

Testen of een slang en ontluchtingsslang of ram-air slang is? Simpel; slang in de mond en voorzichtig blazen. Bij een Ram-air systeem gaan de schuiven langzaam omhoog. Bij een onluchtingsslang gebeurt er niet zo veel.

De naald zit bij jouw type opgesloten in de schuif door een veer die tegen het deksel drukt. Je mag dus ringen toevoegen totdat je de veer zover opspant dat hij helemaal opgesloten zit (net niet meer veert)
Of je naald dan nog een beetje werkt, geen idee. Het hangt ook van het profiel van de naald af in hoeverre vulringen effect hebben.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #397 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 19:56:10 »
juist en zo heb ik het gehad ,ramair lekker los in de motorruimte .credo , onder druk voor en na de k;leken is zowat gelijk waardoor de schuiven niet reageren . ramair aansluiting zit normaliter ook op de airbox bij motorfietsen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #398 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 21:40:49 »
ramair aansluiting zit normaliter ook op de airbox bij motorfietsen .

maar helemaal in het begin van de filterbak, zelfs nog VOOR het filter. Door de luchthappers op de motorfiets heb je daar een overdruk bij hogere rijsnelheden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #399 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 21:42:58 »
die overdruk zit ook na je filter ,anders moet je je filter eens goed reinigen  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #400 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 21:44:14 »
maar helemaal in het begin van de filterbak, zelfs nog VOOR het filter. Door de luchthappers op de motorfiets heb je daar een overdruk bij hogere rijsnelheden.
maar de stroomlijn van de kuip zorgt juist voor de luchtstroom de luchthappers in . iets waar een hoop naked bike bouwers geen rekening mee houden en dus zomaar 20 pk weggooien
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #401 Gepost op: wo, 10 dec 2008, 22:15:37 »
serge weet je de diameter van de vacuum poort in de schuiven?

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #402 Gepost op: do, 11 dec 2008, 08:18:15 »
maar de stroomlijn van de kuip zorgt juist voor de luchtstroom de luchthappers in . iets waar een hoop naked bike bouwers geen rekening mee houden en dus zomaar 20 pk weggooien

stroomlijn van de kuip--> lucht wordt de luchtkanalen in geforceerd--> overdruk.

Dat zeg ik net ook al -moon-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #403 Gepost op: do, 11 dec 2008, 08:19:02 »
serge weet je de diameter van de vacuum poort in de schuiven?



Die zal niet bij alle carbs gelijk zijn. Bij mijn schuiven zitten er 2 gaten naast de doorvoer van de naald, zijn ongeveer 1.5mm in diameter.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #404 Gepost op: do, 11 dec 2008, 19:41:36 »
maar helemaal in het begin van de filterbak, zelfs nog VOOR het filter. Door de luchthappers op de motorfiets heb je daar een overdruk bij hogere rijsnelheden.
mwoh niet helemaal martijn  -nana-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .