Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138639 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #405 Gepost op: do, 11 dec 2008, 22:02:39 »
zal voor het proberen nog grotere sproeiers regelen, maar denk dat er iets anders aan de hand is.

heeft iemand een verklaring waarom het wel goed loopt met half afgedekte kelken?

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #406 Gepost op: do, 11 dec 2008, 22:05:38 »
Omdat je het met die configuratie ingesteld/afgesteld hebt? Daardoor mogelijk gewerkt vanuit de verkeerde basis? Het is maar een gok van een leek, maar ik heb veel adviezen voorbij zien komen, vooral over hoe vanuit het begin te beginnen, die je vaak in de wind hebt geslagen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #407 Gepost op: vr, 12 dec 2008, 10:52:25 »
mwoh niet helemaal martijn  -nana-

leg uit -dunno- Zo werkt een RAM-Air systeem wel namelijk. Bij een echt Ram-air systeem a la SRAD (suzuki) zit de aansluiting VOOR het luchtfilter, vlakbij waar de luchthappers van de kuipdelen bij elkaar komen. Bij hogere snelheden heerst daar een overdruk , waardoor de schuiven echt net even iets verder open gaan.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #408 Gepost op: vr, 12 dec 2008, 10:56:40 »
zal voor het proberen nog grotere sproeiers regelen, maar denk dat er iets anders aan de hand is.

heeft iemand een verklaring waarom het wel goed loopt met half afgedekte kelken?



Niet teveel denken, gewoon doen. Half afgedekte kelken is het totaal verneuken van de werking van de carbs. De carbs horen te werken zonder dit soort lapmiddelen.

36mm carbs, +/-150 sproeiers, vlotterhoogte op standaard, mengsel schroeven 2 hele slagen uitgedraaid, paar ringen onder de naalden en ontsteking op 14 graden voor bdp MOET werken. Wel als allereerste randvoorwaarde dat de carbs synchroon staan (maar dat heb je) en ze goed inelkaar zitten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #409 Gepost op: vr, 12 dec 2008, 11:02:57 »
leg uit -dunno- Zo werkt een RAM-Air systeem wel namelijk. Bij een echt Ram-air systeem a la SRAD (suzuki) zit de aansluiting VOOR het luchtfilter, vlakbij waar de luchthappers van de kuipdelen bij elkaar komen. Bij hogere snelheden heerst daar een overdruk , waardoor de schuiven echt net even iets verder open gaan.


Kan je dat uitleggen? Die schuiven werken toch op onderdruk(vacuum). Hoe kan het dan dat ze bij overdruk verder opengaan?
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #410 Gepost op: vr, 12 dec 2008, 12:56:23 »
zuigers werken op drukverschil boven/onder het membraan die overdruk zorgt voor meer drukverschil en hop zuigers omhoog


de onderdruk zit aan de bovenkant van het membraan en komt door het poortje vanuit de motor
de atmosferischedruk/overdruk zit aan de onderkant
« Laatst bewerkt op: vr, 12 dec 2008, 13:06:20 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #411 Gepost op: vr, 12 dec 2008, 13:11:28 »
zuigers werken op drukverschil boven/onder het membraan die overdruk zorgt voor meer drukverschil en hop zuigers omhoog


de onderdruk zit aan de bovenkant van het membraan en komt door het poortje vanuit de motor
de atmosferischedruk/overdruk zit aan de onderkant
Ja begrijp wat je bedoelt. Heb net een paar CBR900RR carb's binnen. Heb ze net ff opengedraaid en zie idd dat de RAM air slang onder het membraam uitkomt en zo deze omhoog drukt. Weer wat geleerd! Gewoon CV carb heb ik geen moeite mee, maar dit is weer nieuw voor me.
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #412 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 10:24:04 »
 -klappen- het begint ergens op te lijken. het gestoot is nu eindelijk weg.
ik heb de vacuum poortjes iets opgeboord naar 3,1mm (was 2,9) en 5 windingen v/d veren af geknipt.
de schuiven gingen gewoon niet ver genoeg open omdat het drukverschil te klein was.
kan ik eindelijk verder met fijnafstellen..


blijkbaar is het nogal verschillend qua type carb of deze wel/niet gevoelig is voor wel/geen airbox


btw, als je de vlotterhoogte groter maakt, dus het brandstof niveau laat zakken.
veranderd dan ook de statonair co waarde? of is dit puur voor constante snelheid/lage toeren
« Laatst bewerkt op: zo, 14 dec 2008, 11:14:27 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #413 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 11:10:53 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #414 Gepost op: zo, 14 dec 2008, 11:14:19 »
zei ik toch schuiven , alleen waaraan kon ik je niet zo gauw zeggen . goed dat je het gevonden hebt  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #415 Gepost op: za, 27 dec 2008, 16:53:33 »
http://www.turbosport.co.uk/showthread.php?t=103402

Goeie uitleg over aanpassen van de Carb's. Staat ook een link in naar een PDF met veel info
http://www.totalvauxhall.co.uk/resources/totalvauxhall/TOV64.tech60697.pdf
« Laatst bewerkt op: za, 27 dec 2008, 17:16:10 door fishman »
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #416 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 11:48:33 »
http://www.boggbros.co.uk/gallery4.html

staan erg mooie set-ups bij

die pdf was dacht ik al eerder opgegeven, maar handig.

op dat forum wordt ook verteld (met afbeelding) dat je de remlucht moet blokkeren als je geen luchtfilterhuis gebruikt.
ook iets wat je niet mag vergeten. anders kom je er nooit met afstellen :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #417 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 12:12:10 »


op dat forum wordt ook verteld (met afbeelding) dat je de remlucht moet blokkeren als je geen luchtfilterhuis gebruikt.
ook iets wat je niet mag vergeten. anders kom je er nooit met afstellen :)

nounounou... Er zijn zat voorbeelden van CV-setups die wel als de brandweer gaan zonder een afgedopte remluchtsproeier.

Maar het is wel een handige tip:) als je de boel niet mooi aan het lopen krijgt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #418 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 12:25:47 »
 withstupid
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #419 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 14:37:01 »
dat geloof ik best. er zijn een hoop verschillen in carbs.

ff iets over de vacuum aansluiting
dacht dat iemand het al eens heeft geprobeerd en zei dat je dan alles ging ontregelen.
ik heb het al wel eens vaker gezien, maar dat wil nog niet zeggen dat het werkt..


of is het alleen te doen met voor elke runner een 1richtingsklep en dan pas aan elkaar koppelen?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen