Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138651 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #420 Gepost op: zo, 28 dec 2008, 14:56:22 »
dan zit je wel onderling de lucht onder de carbs teverklooien
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #421 Gepost op: ma, 29 dec 2008, 10:05:48 »
Ik heb mijn vacuumvervroegde ontsteking er op aan de praat gehad.

Ik trok van alle cilinders vacuum, waarvan er 3 een terugslagventiel in de leiding hadden zitten. Al deze aansluitingen kwamen op een kleine buffer, waarop de rembekrachtiger en de vacuumaansturing van de ontstekingsvervroeging zaten.

Werkte prima, bij stationair lopende motor had ik netjes 7 graden voor BDP en bij hogere toerentallen merkte ik geen verschil tov geen vacuumvervroeging.

Omdat ik er nog nooit een nette versie van gemaakt heb, rij ik nu zonder. Ooit wil ik er wel weer zo'n systeempje op maken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #422 Gepost op: ma, 29 dec 2008, 11:05:57 »
Is vacuum van 1 cylinder dan niet voldoende?
1 voor de ontsteking en 1 voor de rembekrachtiger?
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #423 Gepost op: ma, 29 dec 2008, 13:05:01 »
het is wel te doen, maar vacuum voor je rembekrachtiger van alle cilinders afhalen, zorgt voor minder terugvallen van het toeren bij remmen volgens mij.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #424 Gepost op: ma, 29 dec 2008, 15:43:51 »
NEE dat is NIET te doen.

Vacuumvervroeging van 1 cilinder halen is niet genoeg. De stelplaat gaat dan heen/weer hakken aangezien de onderdrukpulsen te ver uit elkaar liggen.

Onderdruk voor de rembekrachtiger kan wel op 1 cilinder. Monteer wel de terugslagklep die er normaal ook in zit.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #425 Gepost op: ma, 29 dec 2008, 21:27:21 »
onderdruk vervroeger van cyl 2 en 3 halen is een optie zorg dan wel dat de doorlaat max 0,5 mm is per cylinder
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #426 Gepost op: ma, 29 dec 2008, 22:36:22 »
ja ok, het ging er mij alleen ff om de rembekrachtiger. van vacuum klopt idd. is dat gehak niet op te lossen door zo'n bal er bij op(reservoir)? of waar dient zo'n ding anders voor?

maar is het zo'n ramp dan dat je ze met elkaar koppeld? heb er geen ervaring mee, maar bij injectie heb je ook alle cilinders op 1 buis aangesloten, waardoor het inlaat kanaal al gevuld wordt voordat het open gaat.werkt dit dan bij carbs totaal anders?
« Laatst bewerkt op: ma, 29 dec 2008, 22:41:08 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #427 Gepost op: di, 30 dec 2008, 10:48:58 »
Alles is op te lossen, de vraag is hoe ingewikkeld je het gaat maken en wat voor resultaat er dan uiteindelijk van komt.  Een vacuumbuffer is idd een oplossing. Is hier al meerdere keren besproken, er zijn wat verschillende meningen over hoe het het beste kan/moet.

Injectiesystemen hebben een MAP/MAF sensor, waarbij de flow onderling tussen de kanalen geen invloed heeft op het gemetene. Ook al lekt er lucht via een ander kanaal, die kleppen zitten toch dicht en dan komt de aangezogen lucht alsnog door hetzelfde gaatje :P

Carbs werken op onderdruk/luchtsnelheid. Onderlinge verstoringen van de flow hebben dus WEL invloed op de prestatie(s).
Een haarscheurtje in je  inlaat (met motorcarbs) heeft al zeer vervelende gevolgen voor de motorloop.



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #428 Gepost op: di, 30 dec 2008, 12:52:03 »
had ff niet gedacht aan het feit dat er 1 cil aanzuigt op alle carbs
dacht alleen nog maar aan met de klep dicht. nu begrijp ik het.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #429 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 15:52:22 »
FF vraagje over de plaats van de brandstofpomp. Neem aan dat ik bij de tank een opvoerpomp heb(1989 HZ), deze vervangen door een motorfietscarb.?
Lik my de aaien.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #430 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 17:46:42 »
FF vraagje over de plaats van de brandstofpomp. Neem aan dat ik bij de tank een opvoerpomp heb(1989 HZ), deze vervangen door een motorfietscarb.?

Pomp bedoel je?

JA, dat kan.

De HZ heeft standaard een plunjerpomp op de nokkenas, daar kan je eerst ook mee uit de voeten.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #431 Gepost op: ma, 19 jan 2009, 17:51:10 »
Ja dat bedoel ik.
Lik my de aaien.

Offline Gertjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #432 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:33:56 »
Hoi mannen, ik ben van de week weer even aan het knoeien geweest met mijn carburateurs.
Op een plotselinge stilstand en een aanvaring met de anwb wat uiteindelijk veroorzaakt bleek te worden door een dubbelgevouwen benzineslang doet ie het eigenlijk best aardig.
Ik kwam er alleen achter dat ik de co stelschroef van carburateur nummer 3 mis. Kan dit het euvel veroorzaken dat hij nogal in de toeren blijft hangen bij het overschakelen/gas geven in de vrij?
Hij blijft ongeveer 2 seconden lang in de toeren hangen, en dan zakt ie terug naar netjes stationair lopen.

Nou lees ik hier boven dingen over een luchtremsproeier afdoppen. Ik rijd zonder luchtfilterhuis (gewoon 4 powâhfiltâhs). Kweenie of ik dat ding uberhaupt heb (Martijn?) maar zou dat ook helpen bij mijn in de toeren blijven hangen?
Ik moet hier trouwens wel bij vermelden dat ik die dingen nog steeds eens een keertje synchroon moet stellen, en dat ik nog steeds niet weet op hoeveel graden m'n ontsteking staat afgesteld  -dunno-
'83 Jetta 1.6 TD

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #433 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:37:51 »
1 co schroef niet aanwezig is valse lucht wat duidt op nalopen
2 synchroniseren een must
3 ontsteking afstellen een must

 oftewel hobbel langs een motorfiets zaak voor je co schroef inclusief veertje en afdichtring
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #434 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:41:33 »
Hoi mannen, ik ben van de week weer even aan het knoeien geweest met mijn carburateurs.
Op een plotselinge stilstand en een aanvaring met de anwb wat uiteindelijk veroorzaakt bleek te worden door een dubbelgevouwen benzineslang doet ie het eigenlijk best aardig.
Ik kwam er alleen achter dat ik de co stelschroef van carburateur nummer 3 mis. Kan dit het euvel veroorzaken dat hij nogal in de toeren blijft hangen bij het overschakelen/gas geven in de vrij?
Hij blijft ongeveer 2 seconden lang in de toeren hangen, en dan zakt ie terug naar netjes stationair lopen.

Nou lees ik hier boven dingen over een luchtremsproeier afdoppen. Ik rijd zonder luchtfilterhuis (gewoon 4 powâhfiltâhs). Kweenie of ik dat ding uberhaupt heb (Martijn?) maar zou dat ook helpen bij mijn in de toeren blijven hangen?
Ik moet hier trouwens wel bij vermelden dat ik die dingen nog steeds eens een keertje synchroon moet stellen, en dat ik nog steeds niet weet op hoeveel graden m'n ontsteking staat afgesteld  -dunno-

Foei... Is inmiddels al een jaar geleden :D

Jij hebt ook remluchtsproeiers/kanalen. Ik weet niet of het persé nodig is, dat hangt er van af of je je mengsel zonder het afdoppen niet in orde kan krijgen.
Ik rij met open remluchtkanalen en mengsel is in orde.

Maar goed, Serge heeft al aangegeven wat je nodig moet doen.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983