Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138656 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #435 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:44:56 »
de remlucht sproeier moet je pas af gaan doppen zodra je boven sproeier maat 210 gaat komen , en je met onderleg ringen moet gaan werken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #436 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:50:27 »
dat is ook onzin.


Als je je mengsel niet in orde krijgt in een normaal 1.3'tje met 180 of 190 sproeiers, dan is er ook al iets niet in de haak. Ik rij met 155 sproeiers, met de naald iets opgehoogd (circlip ca. 2mm verschoven).

dus...



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #437 Gepost op: di, 20 jan 2009, 22:54:40 »
dat is ook onzin.


Als je je mengsel niet in orde krijgt in een normaal 1.3'tje met 180 of 190 sproeiers, dan is er ook al iets niet in de haak. Ik rij met 155 sproeiers, met de naald iets opgehoogd (circlip ca. 2mm verschoven).

dus...





 geen onzin hoor trust me , op een 1.6 in je polo moet je eigenlijk wel .

en ik rij nog met de naalden op originele hoogte . het omhoog stellen van de naalden moet je als allerlaatse stap doen als er niks meer anders mogelijk is (na wat wijze lessen via jan , dank aan ruud freriks van tovami )
of je moet vertrapt lopende naalden hebben dan kun je hier idd wel wat mee doen .maar met gelijk spits toelopende naalden is naald hoogte stellen eigenlijk niet nodig .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #438 Gepost op: di, 20 jan 2009, 23:01:58 »
Tja, op een 1.6.. Zet dat er dan ook bij. Zomaar een opmerking dat hoger dan 210 of opvulringen niet goed is slaat de plank helemaal mis. ??

Dynojet kitjes zijn ook geleverd met verstelbare naalden, die zijn juist bedoeld om de naaldhoogte te compenseren bij tuning/afstelling van de motor.
Eerst sproeierdiameter in orde maken, dan finetunen met de naaldhoogte. Dat was toch al wel bekend?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #439 Gepost op: di, 20 jan 2009, 23:08:38 »
volgens ruud freriks niet (die knakker is de 65 al gepasseert )die doet eigenlijk iks anders als motorfietsen tunen en afstellen op de bank .
 moet wel zeggen dat mijn hang naar friemelen met de naald ook nog steeds aanspreekt .aangezien je zelf per 0,05mm in sproeier doorlaat omhoog gaat met boortjes . maar als je sproeiers pakt gaan die per 0,01 omhoog ,kun je wel beter mee regelen , is ook kostbaarder . dus nastellen met de naald is qua kosten de beste optie voor de zelfsteller . zelf ben ik nu een uurtje of 4 bezig geweest met daadwerkelijk de juiste sproeier doorlaat te vinden .je begint eigenlijk weer bij 0 als je de remluchtsproeier dichtzet .en kan je dus niet op gevoel en ervaring zeggen  die doorlaat heb ik nodig zoals bij een normale open remluchtsproeier .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gertjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #440 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 12:59:48 »
Ik ben net even langs de motorzaak gehobbeld. 16,80 euro voor een nieuw schroefje...nou ja, het moet maar.
En Martijn, spul zit er al een jaartje op ja, maar daarvan heeft ie hoogstens een half jaar gereden  :D
'83 Jetta 1.6 TD

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #441 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 16:04:08 »
@Serge,

Laten we het er maar op houden dat er meerdere wegen zijn die naar Rome gaan:) Wie ben ik om Frederiks tegen te spreken:)

Als je nu zegt dat je niet van de naald af wilt/kunt blijven, dan ben ik erg  benieuwd of je binnen een paar weken een 'test' gedaan hebt -klus- -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #442 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 17:24:14 »
Ik ben net even langs de motorzaak gehobbeld. 16,80 euro voor een nieuw schroefje...nou ja, het moet maar.
En Martijn, spul zit er al een jaartje op ja, maar daarvan heeft ie hoogstens een half jaar gereden  :D
Van wat voor carb zoek je er 1? Heb hier nog wel wat liggen!
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #443 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 20:40:01 »
beetje laat  -uitlachen-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Gertjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #444 Gepost op: wo, 21 jan 2009, 23:17:03 »
Ja, beetje jammer. Ik moest ook meteen afrekenenen (hij moest hem eerst bestellen)
Maar toch bedankt voor het aanbod  :D

Ik heb nu trouwens 3 ringetjes onder m'n gasnaalden en sproeier 1.5mm, en rijdt eigenlijk best wel lekker nu. (afgezien van het blijven hangen in toeren)
'83 Jetta 1.6 TD

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #445 Gepost op: za, 31 jan 2009, 09:13:42 »
hoe groot is bij jullie het verschil in stationair toeren bij koude/warme motor bij dit weer?

heb het id dat het nog wel iets minder kan..
bij koude motor draait hij ong 500rpm, valt net niet uit. en bij warme motor 1300/1500rpm
zou ik 'm lager af stellen dan kan ik er bijna niet mee rijden met choke (moet nog een goeie hendel vinden die in elke stand blijft staan heb nu alleen volledig aan of uit)

heb ze synchroon staan en er is ook geen valse lucht
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Gertjan

  • Non-Register lid
  • Berichten: 234
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #446 Gepost op: za, 31 jan 2009, 10:07:19 »
Ik heb geen toerenteller maar het verschil valt bij mij best mee.
Gelukkig heb ik een choke die ik op elke gewenste stand kan zetten. Als ie koud is even de eerste kilometer op de choke en daarna blijft ie netjes lopen.
'83 Jetta 1.6 TD

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #447 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 10:48:29 »
 withstupid
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #448 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 10:59:35 »
co een iets hoger zetten , stationair bij warme motor afstellen zoals altijd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #449 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 11:00:09 »
ik zet hem altijd op 1000 rpm zonder verbruikers
je hebt laagvliegers en modelvliegers .