Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138648 keer)

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #450 Gepost op: ma, 09 feb 2009, 17:28:19 »
 -up-

Hallo mensen. Ik ben aan het uitzoeken hoe alles zit rond het motorfiets carburateur verhaal.
Ik heb dus o.a. alle pagina's van dit topic al doorgelezen.
Het word me al aardig duidelijk ook.
Een aantal dingen zijn mij nog onbekend.

Weet iemand wat bepalend is voor de hoek waarin de carbs geplaatst worden? Lijkt mij dat de vlotterkamers gewoon horizontaal moeten zijn?
De in/uitlaten zijn dan gewoon hoe ze zijn?
En als die carb dan zo MOET zitten, kan de inlaatbrug dan gewoon een flens worden, en daar 90 graden de pijpen op?
Dat zou vast te mooi klinken denk ik.
Hoe zit dat ongeveer?

Sorry, als het al ergens genoemd is, maar het word mij gewoon niet duidelijk nog.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #451 Gepost op: ma, 09 feb 2009, 17:31:11 »
Meeste 'moderne' carb's zijn valstroom carb's en staan dus zowat rechtop. Ook de vlotterdeksel is dan niet meer horizontaal. Echter de carb's werken onder een kleinere hoek ook wel. Hoek van de vlotterdeksel zegt dus niet alles.
Lik my de aaien.

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #452 Gepost op: ma, 09 feb 2009, 18:02:04 »
Als ze zowat rechtop staan, dan kan je dus zowat de kleppen zien als je je gasklep los trekt?
Hmz...
Maar weet iemand of de pijpen van de inlaatbrug gewoon 90 graden op de flens komen?
En hoe lang de zogenoemde "runners" (noem dat gewoon een pijp :P) moetsen worden, of wat tenminste goed en aan te bevelen is?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #453 Gepost op: ma, 09 feb 2009, 19:43:04 »
Als ze zowat rechtop staan, dan kan je dus zowat de kleppen zien als je je gasklep los trekt?
Hmz...
Maar weet iemand of de pijpen van de inlaatbrug gewoon 90 graden op de flens komen?
En hoe lang de zogenoemde "runners" (noem dat gewoon een pijp :P) moetsen worden, of wat tenminste goed en aan te bevelen is?
Bij mij zaten de carb's verder uitelkaar dan de uitlaatkanalen. Heb dat opgelost door de kanalen iets schuin te zetten.
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #454 Gepost op: ma, 09 feb 2009, 21:18:02 »
die 90 graden heeft te maken met de hoek hoe je je carbs wilt hebben hangen. 90 is ongeveer 20 graden, weet het niet precies
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #455 Gepost op: di, 10 feb 2009, 17:26:56 »
Ja, oke, dat is omdat je motorblok onder een hoek in de motorruimte hangt, en mischien zitten de flensen van de inlaat ook wel in een hoek ten opzichte van het blok? :P...
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #456 Gepost op: di, 10 feb 2009, 18:04:14 »
klopt, bij een orgineel inlaatspruitstuk liggen de buizen/runners horizontaal. maar het pasvlak en de motor staan wel onder een hoek
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #457 Gepost op: di, 10 feb 2009, 21:19:54 »
als je de carbs van een cbr vanaf 93 neemt is de vlotterhoek 20 graden . nu wil het toeval dat de blok hoek 5 graden is en de flens 15 dus als je recht vanaf de flens kop naar de carbs gaat zit je op 20 graden ,waardoor de vlotterdeksel een horizontale lijn heeft .

nu is het wel zo dat de inlaatrunners (lengte 6 tot 7cm )niet de gelijke hoek maken die de kanalen in de kop maken (zit iets een knik in )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #458 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 19:09:44 »
wie werkt er met 1 vacuum aansluiting op de ontsteking icm een vacuumbuffer?

en zo'n opvoerpompje in de tank van een nz. weet iemand hoeveel deze levert?
« Laatst bewerkt op: vr, 20 feb 2009, 19:14:59 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #459 Gepost op: vr, 20 feb 2009, 19:17:26 »
wie werkt er met 1 vacuum aansluiting op de ontsteking icm een vacuumbuffer?

en zo'n opvoerpompje in de tank van een nz. weet iemand hoeveel deze levert?
ik ivm een gk ontsteking . pompje in de tank wat die levert is een o, 3 bar , das net te veel qua druk ,maar qua hoeveelheid als je een retour gebruikt te weinig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #460 Gepost op: zo, 22 feb 2009, 15:03:05 »
weet er toevallig iemand de binnendiameter v/d koelslang van waterbuis aan blok naar de autochoke? wou vandaag de carbs er op bouwen, maar zag ineens dat ik nog een waterslang moet afdoppen..

ik wil tijdelijk een hogedrukpomp van een aav gebruiken met een T stuk op de retour.
zie dat de retour smaller is dan de toevoer bij een carb uitvoering. moet ik nou een restrictie gebruiken naar de carbs toe? of is een t stuk al voldoende? later komt er nog wel een motorpompje op.
« Laatst bewerkt op: zo, 22 feb 2009, 18:04:12 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #461 Gepost op: zo, 22 feb 2009, 21:51:01 »
t stuk is afdoende
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #462 Gepost op: zo, 22 feb 2009, 21:51:25 »
weet er toevallig iemand de binnendiameter v/d koelslang van waterbuis aan blok naar de autochoke? wou vandaag de carbs er op bouwen, maar zag ineens dat ik nog een waterslang moet afdoppen..

ik wil tijdelijk een hogedrukpomp van een aav gebruiken met een T stuk op de retour.
zie dat de retour smaller is dan de toevoer bij een carb uitvoering. moet ik nou een restrictie gebruiken naar de carbs toe? of is een t stuk al voldoende? later komt er nog wel een motorpompje op.
thermostaathuis van nz pakken polo 2
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #463 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 12:43:25 »
heeft nz geen verwarmd spuitstuk? moet ik onthouden voor als die stuk is :)
heb de spruitstuk verwarming afgekoppeld/doorgelusd op de aav, maar de hz heeft een extra aansluiting op de waterbuis die achter het blok naar de waterpomp loopt. hier gaat het mij om
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #464 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 12:50:28 »
pak een dikke bout (M12 of M14?) , slangklem er om en het blijft goed zitten. Niet netjes, maar wel doeltreffend.

Wil je het netjes doen;

Pak dan het NZ thermostaathuis en je bent die slang kwijt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983