Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138655 keer)

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #465 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 13:20:52 »
Ik heb een koperen 15mm buis genomen. Daar een dop op gesoldeerd, in de vuis gestoken en een klem er op!
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #466 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 13:21:01 »
kun je die slang dan op het termostaathuis aansluiten ofzo? dan is het wel duidelijk
wou het eerst met een bout doen, maar dit is wel mooier
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #467 Gepost op: ma, 23 feb 2009, 13:24:37 »
kun je die slang dan op het termostaathuis aansluiten ofzo? dan is het wel duidelijk
wou het eerst met een bout doen, maar dit is wel mooier
Heb originele slang afgesneden en daar het stukje pijp met dop ingedrukt.
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #468 Gepost op: zo, 08 mrt 2009, 11:43:18 »
ik heb zojuist de carbs werkend op een 1050 HZ :)
heb dezelfde carbs op een 1300 AAV gehad met 155 hoofdsproeiers
heb er nu 135 hoofdsproeiers inzitten, maar mag volgens mij wel wat groter.
iemand een idee wat de waardes ongeveer kunnen zijn?
zal v/d week de sproeier ruimers eens opzoeken

ow en heb de spruitstuk aansluitingen op thermostaathuis doorverbonden en de slang van choke naar koelwaterbuis afgedopt met ik dacht m14 (carterplug)

kan het soms zijn dat de 1050cc minder hard aan de sproeiers zuigt dat er grotere nodig zijn?
« Laatst bewerkt op: zo, 08 mrt 2009, 19:02:23 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #469 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 11:03:07 »
Ik heb er een verlengstuk van een ratelset in gedrukt en met een slangklem vast gezet.. mooie kant en klare oplossing
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #470 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 11:08:39 »
ik heb zojuist de carbs werkend op een 1050 HZ :)

kan het soms zijn dat de 1050cc minder hard aan de sproeiers zuigt dat er grotere nodig zijn?


Een 1050 heeft uiteraard een kleinere volumestroom, dus door hetzelfde gat zal de luchtsnelheid lager zijn.
Carbs te groot? Luchtstroom te klein om het mengsel over het hele toerengebied goed te krijgen?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #471 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 11:34:32 »
Ik heb er een verlengstuk van een ratelset in gedrukt en met een slangklem vast gezet.. mooie kant en klare oplossing

tis maar net wat je hebt liggen :) ga er van uit dat deze toch niet meer bruikbaar was?

diameter inlaatklep/gasklepcarbs zijn gelijk. zou toch moeten kunnen?
ben bezig om de gaten v/d schuiven dicht te maken en kleiner te boren..
heb het idee dat de schuiven te snel los gaan waardoor er te weinig zuigkracht aan de sproeiers onstaat.
grotere sproeiers monteren lijkt me nogal sterk.
verbruik is te hoog en wegrijden gaat met moeite.


heb het simpel theoretisch berekend
1300cc : 4 = 325 cc per 155 sproeier 325:155= +/-2
dan zou voor de 1050cc 130sproeiers genoeg moeten zijn.
maar dit zal misschien wel kleuterpraat en van vanalles afhankelijk zijn.
had dit ff gauw gedaan om een schatting te doen welke maat sproeiers ik mee kon beginnen
« Laatst bewerkt op: ma, 09 mrt 2009, 11:36:03 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #472 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 11:37:17 »
Remluchtsproeiers al dicht?
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #473 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 12:05:05 »
oja vergeten te melden zitten dicht ja

nu maar hopen dat de kit goed tegen de benz kan :) anders wordt het lassen
« Laatst bewerkt op: do, 12 mrt 2009, 12:51:30 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #474 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 20:05:34 »
 Het koffiedik kijken is weer gestart ??


tis maar net wat je hebt liggen :) ga er van uit dat deze toch niet meer bruikbaar was?

diameter inlaatklep/gasklepcarbs zijn gelijk. zou toch moeten kunnen?
ben bezig om de gaten v/d schuiven dicht te maken en kleiner te boren..
heb het idee dat de schuiven te snel los gaan waardoor er te weinig zuigkracht aan de sproeiers onstaat.
grotere sproeiers monteren lijkt me nogal sterk.
verbruik is te hoog en wegrijden gaat met moeite.


heb het simpel theoretisch berekend
1300cc : 4 = 325 cc per 155 sproeier 325:155= +/-2
dan zou voor de 1050cc 130sproeiers genoeg moeten zijn.
maar dit zal misschien wel kleuterpraat en van vanalles afhankelijk zijn.
had dit ff gauw gedaan om een schatting te doen welke maat sproeiers ik mee kon beginnen

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #475 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 21:04:54 »
dat zal ik eens proberen, misschien dat dat helpt  -dunno-

kit maar weer uit de schuiven.  werdt een beetje te veel..

dan de carbs er maar weer af en kijken wat er met de 155ers gebeurt


Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #476 Gepost op: vr, 13 mrt 2009, 18:27:42 »
een leiding filter, gewoon zo'n doorzichtig benzine filtertje, geeft dit veel weerstand? heb namelijk na het T stuk een filter naar de carbs en vanaf T stuk een restrictie naar de retour. volgens mij stroomt er nog niet genoeg naar de carbs.
een filter in de retourleiding,is dit misschien een optie omdat het filter ook wat weerstand bied? zal eens kijken of ik anders het filter voor het t-stuk kan plaatsen..


heb nu het filter voor het t stuk geplaatst. is wel beter geworden. maar heb nog wel erg last van backfire bij gas los
« Laatst bewerkt op: vr, 13 mrt 2009, 19:39:45 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #477 Gepost op: vr, 13 mrt 2009, 21:44:40 »
valse lucht geeft ook veel backfire

en benzine filter juist voor de pomp zetten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #478 Gepost op: za, 14 mrt 2009, 08:25:08 »
valse lucht is het volgens mij niet, blijft netjes stationair draaien zonder backfire. waarom juist voor de pomp? wou het er eerst ook voor doen zodat de pomp ook gefilterd wordt, maar aangezien dit ook zo onder de aav hangt. heb ik het zo gedaan

ik krijg het idee dat de zuiger te veel naar beneden wordt gedrukt waardoor de schuif niet omhoog gezogen wordt bij gas los. aangezien er nu ook minder wordt aangezogen dan bij de 1300cc
« Laatst bewerkt op: za, 14 mrt 2009, 08:27:07 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #479 Gepost op: za, 14 mrt 2009, 09:38:42 »
Een AAV heeft ook nog een benzinefilter voor de pomp, onder de achterbankvloer. Troep in een pomp is altijd slecht, vandaar dat er altijd een filter voor een pomp zit.

Als jij denkt dat de schuiven te veel veerdruk hebben, kort je de veren toch in? Dit heeft echter niets te maken met het evt. optreden van backfires.

Citaat
waardoor de schuif niet omhoog gezogen wordt bij gas los

De schuiven worden bij gas los juist dichtgedrukt.

Citaat
valse lucht is het volgens mij niet, blijft netjes stationair draaien zonder backfire.

Truuk met remmenreiniger al geprobeerd? Denken = niet zeker weten.

Hoe groot zijn jouw carburateurs? Heb je de carbs al eens laten nakijken? Bij je AAV had je ook  veel problemen, misschien dat ze versleten/lek zijn? Ingesleten naaldgeleiders/schuiven/naalden zijn niet bevorderlijk voor de werking van de carburateurs. Ook een klein scheurtje in een deksel of in een membraan kan de boel flink verzieken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983