Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138626 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #480 Gepost op: za, 14 mrt 2009, 11:19:14 »
op de aav had ik ze uiteindelijk wel goed gekregen.
zet v/d week de oude carb er weer op, eerst ff een nieuwe pakking scoren.
was al wel van plan nieuwe carbs aan te schaffen, ga dat nu eerst maar doen voor deze daily motorschade leid
+ een motorfiets br pomp. nog ff uitzoeken welke en waar vandaan. is me de vorige keer niet gelukt
en met dat filter voor de pomp bedoel je de "zak" aan de vlotter? heeft een carb uitvoering die niet dan?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #481 Gepost op: zo, 15 mrt 2009, 12:30:20 »
Nee, naast de benzinetank zit een aluminium brandstoffilter. De benzine wordt niet door de vlotter opgevoerd, die zak doet dus niets voor de benzine naar je motor toe, maar zorgt er voor dat de vlotter niet vast kan komen te zitten door vuil.
Carburateurmotoren hebben losse (universele) filters vlak voor de benzinepomp.

Ik heb nog een set 34mm carburateurs liggen, Keihins in nette staat. Ook nog 2 setjes Keihins in 32mm variant.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #482 Gepost op: zo, 15 mrt 2009, 15:03:48 »
pm maar eens een foto met wat info over de 34ers, misschien wel intresse.

je bedoeld het filter wat bij je brandstofpomp zit? dit filter zit na de pomp en niet er voor. verder kan ik me geen filters herinneren
3en 5 = toevoer 4 en 6 = retour
« Laatst bewerkt op: zo, 15 mrt 2009, 15:08:11 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #483 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 19:56:17 »
net 'n br pompje van een zxr gescoord.
retourleiding afdoppen neem ik aan?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #484 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 19:58:29 »
net 'n br pompje van een zxr gescoord.
retourleiding afdoppen neem ik aan?
Ja of open laten..
Lik my de aaien.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #485 Gepost op: ma, 16 mrt 2009, 20:27:22 »
indien injectie ,gewoon open laten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #486 Gepost op: di, 17 mrt 2009, 18:15:13 »
tis 'n carb, afdoppen dus, waarom bij injectie open laten? je hebt toch een ontluchting in de tank?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #487 Gepost op: di, 17 mrt 2009, 19:34:15 »
carb heeft open ontluchting ern injectie gesloten ontluchting
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #488 Gepost op: za, 21 mrt 2009, 17:49:26 »
vandaag een pompje van een zxr750 binnen gekomen  -klappen-

zou het nog wat uitmaken in welke positie deze gemonteerd word? bij stilstaande motor en pomp aan tikt deze varieerend  als ik hem in verschillende posities houdt


zit ook een kapje op met een ster van mitsubishi en een soort van ontluchting/ontwatering dus lijkt er op alsof deze vlak moet liggen of juist op kop
« Laatst bewerkt op: za, 21 mrt 2009, 21:48:48 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #489 Gepost op: zo, 22 mrt 2009, 18:44:24 »
heb van het weekend een setje cbr600f carbs gescoord, nu moet ik alleen wel de buitenste runners langer maken dan de binnenste.
er zitten ook kortere kelken op de buitenste dan de binnenste carbs, kan ik hier misschien het verschil in runners iets compenseren?

waar is eigenlijk die lange sproeier voor die er vast in zit? (naast de stat. en hoofd sproeiers)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #490 Gepost op: zo, 22 mrt 2009, 18:56:25 »
choke sproeier?
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #491 Gepost op: zo, 22 mrt 2009, 19:47:05 »
owja :) ff met de zxr carbs vergeleken
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #492 Gepost op: wo, 25 mrt 2009, 23:23:50 »
runners van 1 en 4 worden maar 1 a 2 mm langer dus tis nog te doen, maar kan ik het met die kelken nog compenseren?


heb een setje van een cbr 600f, zo 123 geen foto, maar ik zag dat de vlotternaalden niet af te stellen zijn door middel van het buigen van een metalen lipje op de vlotter, alles op de vlotter is van plastic.
runners komen recht op het pasvlak dus zal de vlotterdeksel horizontaal staan als ik het goed gedaan heb iig :)
nou hoop ik maar dat het brandstofniveau goed is, zoniet. is er dan nog een manier om deze af te stellen? andere vlotters ofzo?

« Laatst bewerkt op: wo, 25 mrt 2009, 23:25:44 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline fishman

  • Non-Register lid
  • Berichten: 620
  • Geslacht: Man
  • Iepe Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #493 Gepost op: wo, 25 mrt 2009, 23:29:12 »
Dat verschil in lengte merk je niks van.
Vlotterniveau zal ook wel goed gaan. Merk je snel genoeg, als de benzine uit de de ontluchringsslangen komt, staat het te hoog -nana-
Lik my de aaien.

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #494 Gepost op: za, 28 mrt 2009, 16:41:36 »
net de carbs gemonteerd, op contact. en toen hoorde ik de pomp al af en toe tikken :( zie ik ineens benz uit de remluchtsproeier komen van de 2e carb. heb de carbs losgehaald en gecontroleerd. volgens mij werken de vlotters prima (toevoer bouwt druk op als je erop blaast en vlotternaalden sluiten). ga het straks nog een keer proberen, misschien pech gehad dat er een vuiltje in zat (is nog wel zo goed schoon gemaakt :)) of kan het nog wat anders zijn?

het lekt ook uit de stationair gaatjes, vreemd, op het oog is er zo niets te zien aan zetel/rubber v/d naald.
zal morgen de naalden eens omwisselen van carb 1 en 2 om te kijken of het in de naald zit
« Laatst bewerkt op: za, 28 mrt 2009, 21:49:29 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen