Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138660 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #510 Gepost op: ma, 06 apr 2009, 13:48:01 »
waarom 4,5?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #511 Gepost op: ma, 06 apr 2009, 14:48:57 »
6 tot 7 is idealer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #512 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 13:12:34 »
korter op de kop kan niet, dan zou ik de carbs moeten verwijderen om bij de bougies te kunnen komen. nu kan ik het orginele filterhuis gebruiken. niet compleet, maar iig wel een half gezaagde deksel. vorige keer was hier geen ruimte voor.

idealer voor de flow?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #513 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 13:34:05 »
Jupperdepup;

6 a 7cm is LANGER dan 4,5cm  :) , dus verder van de kop af. (ik snap inmiddels dat je het doet om een origineel filterbakje te kunnen gebruiken)

Des te langer, des te beter de motor onderin toeren presteert. Maar of het veel effect heeft op een standaard 1.3'tje is natuurlijk maar de vraag.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #514 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 13:34:18 »
korter op de kop kan niet, dan zou ik de carbs moeten verwijderen om bij de bougies te kunnen komen. nu kan ik het orginele filterhuis gebruiken. niet compleet, maar iig wel een half gezaagde deksel. vorige keer was hier geen ruimte voor.

idealer voor de flow?
6 tot 7 lijkt me eerder verder van de kop dan korter, LEZEN  :P

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #515 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 13:40:26 »
en volgens mij heeft hij en hz en een 1.3 voor de sloop toch?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #516 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 13:52:43 »
Misschien is het handiger dat Furiouz zijn eigen topic opent? De laatste tig pagina's zijn meer een soort projecttopic, dat toevallig over zijn eigen carb ombouw gaat..:)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #517 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 13:54:33 »
ja volgens mij ook martijn. -dunno-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #518 Gepost op: wo, 08 apr 2009, 18:07:27 »
dat van korter op de kop kan niet staat voor de 4,5 cm en niet de 6 a 7
vond het er zelf ookal moeilijk staan :) komt door 'n edit
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #519 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 13:05:08 »
zijn stationair sproeiers van scooters uitwisselbaar met de cbr's? ze lijken er namelijk wel op, scheelt me weer 35 euro
hoofdsproeiers heb ik ook bij 'n brommerzaak vandaan
« Laatst bewerkt op: wo, 15 apr 2009, 13:11:22 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #520 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 13:14:25 »
hangt van het type carb af, ze zijn niet allemaal gelijk (zoals je zelf al aangeeft)

Heb hier 4 verschillende carbs liggen, daarvan zijn de hoofdsproeiers uitwisselbaar (Mikuni/Keihin). Heb echter ook 2 setjes Mikuni gehad waarbij de sproeiers niet uitwisselbaar waren.


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #521 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 23:00:50 »
meten en vergelijken en je weet het
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #522 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 18:13:05 »
 -dunno- kom er weer eens niet uit.. als je bij een hz 175 hoofdsproeiers gebruikt en de remluchtsproeiers afdopt en het mengsel nog te arm is, is er toch iets niet goed lijkt mij  -gert-

ga morgen de boel nog eens controleren op lekkage, maar dat moet toch geen problemen geven bij volgas?
de carbs zijn 2mm kleiner dan de inlaatklep, moet toch ook te doen zijn?

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #523 Gepost op: zo, 19 apr 2009, 19:37:17 »
zou zeggen begin eens dit topic goed te lezen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #524 Gepost op: ma, 20 apr 2009, 23:01:13 »
tis ook zo leuk om te klagen  -thumbsup-

probleem al gevonden, brandstofpomp had slechte massa
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen