Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138639 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #525 Gepost op: di, 21 apr 2009, 12:35:15 »
tsja dan krijgen de carbs te weinig idd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #526 Gepost op: di, 21 apr 2009, 12:55:19 »
tis ook zo leuk om te klagen  -thumbsup-


dat vind jij  ??
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #527 Gepost op: di, 21 apr 2009, 19:41:37 »
extraklaag mode aan :dat vindt jij    :D :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #528 Gepost op: di, 21 apr 2009, 20:05:16 »
extra extra klaag mode aan:werd er wel gek van  :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #529 Gepost op: di, 21 apr 2009, 22:14:23 »
extraklaag mode aan :dat vindt jij    :D :D

niet waar.. Dat vind jij en jij vindt

 -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #530 Gepost op: di, 21 apr 2009, 22:21:19 »
heren wel ontopic blijven he,anders ga ik klagen bij de moddames. :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #531 Gepost op: zo, 26 apr 2009, 11:14:08 »
ik heb nou bij constante snelheid een erg rijk mensel, heb de naald al zo laag mogelijk.
heb geprobeerd een kleinere stationairsproeier/ander co afstelling maar dit helpt niet.
(zit nou met 38ers op 6x 180graden co schroef (co 0,3%) lager geeft backfire)
moet ik nou op zoek gaan naar een iets armere naald? of kleinere hoofdsproeier en de naald dan wat hoger? bij volgas in hoge toeren wordt het mengsel namelijk armer (blijft nog wel in het rijke gebied)
zal zo ff een naald losdraaien kijken wat het nummer is.
« Laatst bewerkt op: zo, 10 mei 2009, 13:04:00 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #532 Gepost op: zo, 03 mei 2009, 10:19:18 »
code v/d naald is J3W of J3WB waarvan de verticale streep v/d B nog iets doorloopt naar boven  -dunno-
zijn zowiezo wel aan vervanging toe aangezien er wat slijtage op zit (glimmende plekjes) lijkt me sterkt dat dit al zorgt voor een veel te rijk mengsel. zal eerst nog kleinere hoofdsproeiers proberen

nogal vreemde code volgens mij, soms ander merk naald? kan van keihin alleen naalden vinden die beginnen met N en dan een veel langere code


over de stationairsproeiers/co schroeven- als de stationair sproeiers 1 maat groter wordt, wordt de co schroef afstelling dan 2x zo veel(om zelfde co te krijgen co schroef de helft uitdraaien)? of moet ik meerdere maten hoger gaan? schroeven vallen er bijna uit
« Laatst bewerkt op: zo, 10 mei 2009, 13:06:26 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #533 Gepost op: wo, 13 mei 2009, 13:01:59 »
heb dan eindelijk een site gevonden waar je zelf de onderdelen/nummers/prijzen kunt zoeken van motoren. erg handig.
hoef maar 1x 'n dealer te bellen en ben je met 2 minuten klaar

http://www.mrcycles.com/
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #534 Gepost op: do, 11 jun 2009, 21:34:01 »
ik lijk hier wel spam :P

zou het wat uit maken of de ontluchting v/d carbs los of parallel staat? wil namelijk uit veiligheid de ontluchting van m'n carbs buiten het hete motorblok gebied houden.
zat de denken aan een T en een L stuk en dan 1 slang opzei
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #535 Gepost op: do, 11 jun 2009, 21:36:23 »
los of in geschakeld (serie) zeker? Parallel is los van elkaar, net als wanneer ze los in de motoruimte dampen.

En nee, voor een ontluchting maakt dat niet uit. Ik heb de ontluchting teruggeleid in de airbox.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #536 Gepost op: do, 11 jun 2009, 23:53:22 »
in serie zou zeggen toevoer op ontluchting v/d ene carb, zo zag ik het iig aangezien er 1 slang wordt gebruikt  die op 2 carbs zit.
v/d week maar ff een slang leggen, is wel wat veiliger dan boven de uitlaat :)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #537 Gepost op: za, 20 jun 2009, 21:11:09 »
heb nou een setje pc31 36mm 1996, v/d week maar eens schoonmaken en kijken hoe of wat, 15000km. ziet er allemaal nog mooi uit, maar hier zit een KVS aansluiting op, nou ben ik van plan deze wel aan te sluiten, maar weet nog niet precies waar op aan.
ik heb een aansluiting op het thermostaathuis die normaal naar het tankje gaat afgedopt, maar waar kan ik dan het beste de andere kant v/d carbs op aan sluiten.. het moet natuurlijk wel stromen..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #538 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 12:42:35 »
is niet nodig , je hebt met deze carbs geen last van carburateur bevriezing
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #539 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 12:43:39 »
ik heb ze wel ooit eens aangesloten gehad . en heb dat toendertijd via het overloop slangetje gedaan van radiateur naar expansie reservoir
je hebt laagvliegers en modelvliegers .