Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138657 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #540 Gepost op: zo, 21 jun 2009, 14:46:24 »
mwhoaa  -klappen- wat is dit een mooi setje, als nieuw  -cool-
denk dat ik ze eerst inbouw/afstel en later 'n keer de verwarming er bij op aan.. optie is iig altijd nog mogelijk
had ook ff niet aan "in serie" gedacht, is ook veel makkelijker :)

waar is dit slangetje van/voor? zit alleen op de buitenste carbs
deze hebben ook een dichte chokeluchtsproeier
« Laatst bewerkt op: zo, 21 jun 2009, 21:10:00 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #541 Gepost op: di, 07 jul 2009, 16:50:05 »
ben er al wel achter dat hierachter de luchtsproeier zit(choke), maar waarom is dit bij de buitenste carbs wel en niet bij de  binnenste?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #542 Gepost op: di, 21 jul 2009, 23:41:00 »
als bij het zelfde toerental de schuiven op 1/4 staan komt er dan meer of minder benz naar binnen dan wanneer de schuif bij het zelfde toerental op 1/2 zit?
de een zegt dit, de ander zegt dat, op de ene site lees ik weet het tegenover gestelde dan wat op de andere site wordt geschreven..
probeer en je komt er achter, ik weet het. maar heb er nu ff geen tijd meer voor..

heb 't vandaag geprobeerd, mengsel is wel iets armer geworden en reargeert ook beter. maar het blijft te rijk.
kan helaas ook nergens info vinden over de codes op de honda naalden, heb nog wel wat liggen maar weet niet of deze armer zijn..


« Laatst bewerkt op: zo, 26 jul 2009, 21:02:12 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #543 Gepost op: do, 30 jul 2009, 18:15:04 »
schuif lager = naald dieper in de huls = kleinere opening = minder benzine

schuif hoger= naald hoger in de huls = grotere opening = meer benzine.

De luchtstroom in de venturi is bij gelijke omstandigheden gelijk (toerental/belasting), dus wanneer de schuif hoger staat zal er meer brandstof aangezogen worden via de sproeier.

Dat is juist het mooie aan de CV carbs, door de vlinderklep te openen veroorzaak je een drukverschil voor/achter de schuif, waardoor door dit drukverschil de schuif verder omhoog gaat (en daarmee dus de brandstoftoevoer regelt).

Dat afstellen is bij jou een tijdrovende zaak geloof ik :) Je moet vooral niet teveel aan de carbs veranderen, dan is de hele basis verdwenen en weet je niet meer hoe je terug moet naar een stabiel beginpunt.
 -klus-
« Laatst bewerkt op: do, 30 jul 2009, 18:18:12 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #544 Gepost op: za, 01 aug 2009, 07:50:15 »
het is dus niet zo dat er harder aan de sproeier wordt gezogen omdat bij een gelijk toerental de schuif lager ligt?(venturi dus kleiner) dan houd ik me daar nu ook bij,
ben nu bijna een jaar aan het prutsen met de carbs hehe, meerdere carbs en auto's namelijk  -cool-. het zat ook niet altijd mee, maar daar leer je het meest van  -lijntje-
heb er een hobby bij gekregen zo te zien
zit nou wel op een goed punt en zit er ook verder niet meer aan. probeer alleen over het hele berijk nu nog wat armer te kunnen rijden.
zo'n 1L vraagt natuurlijk ook niet zoveel, met de 1300 was het goed te regelen met de naaldhoogte, maar aangezien ik de orginele ring al heb verwijderd zullen er toch dikkere naalden in moeten
zal eens op zoek gaan naar naalden... denk niet dat de 34er naalden armer zullen zijn.. zijn ook redelijk versleten. kan hier geen info over vinden

en ga nou 'n nieuw spruitstuk maken, lasersnijden draaien etc. zodat dit ook perfect is, beetje fijnafstellen zeg maar. ben ook niet gauw tevreden :D)
« Laatst bewerkt op: za, 01 aug 2009, 07:53:30 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #545 Gepost op: za, 01 aug 2009, 22:48:36 »
swah loop al vanaf 2003 te klootviolen met dat spul.je moet eigenlijk een gevoel krijgen met het spul ,heb je dat niet dan is het gewoon afblijven en laten doen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo1983

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #546 Gepost op: ma, 10 aug 2009, 16:28:34 »
Afgelopen zaterdag de carbs laten afstellen door een persoon die er al een aantal jaren meebezig is zeg maar vanaf 2003 :D
Beste man had er een klein uurtje werk aan incl roken en ouwehoeren.
Auto loopt nu super, ik zeg top werk Serge you did a -goodjob-

Nou alleen nog een olie koeler -naughty- en verbrede zijschermen
Why ride high, if you can fly low....

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #547 Gepost op: ma, 10 aug 2009, 20:38:38 »
Serge en roken en ouwehoeren????? :D

Voor wat betreft de verbreedde zijschermen: zie het aanbod-topic van Gert? Het ligt wel weer op zolder, maar je zou er eens een PB/mailtje aan kunnen wagen? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline TomKraft

  • Non-Register lid
  • Berichten: 252
  • Geslacht: Man
  • Tom Cartenstadt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #548 Gepost op: ma, 10 aug 2009, 21:48:41 »
Welke carb's zouden volgens de experts goed werken op een standaard 900cc blokje? Niet zo zeer voor het vermogen, meer voor de fun (moet wel goed werken natuurlijk ...)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #549 Gepost op: ma, 10 aug 2009, 21:50:20 »
keihin 36mm van een honda cbr
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #550 Gepost op: ma, 10 aug 2009, 23:00:43 »
Afgelopen zaterdag de carbs laten afstellen door een persoon die er al een aantal jaren meebezig is zeg maar vanaf 2003 :D
Beste man had er een klein uurtje werk aan incl roken en ouwehoeren.
Auto loopt nu super, ik zeg top werk Serge you did a -goodjob-

Nou alleen nog een olie koeler -naughty- en verbrede zijschermen


dus merkbaar beter toen je aankwam ?

kon ook niet missen , de carbs onderling stonden niet synchroon
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polo1983

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #551 Gepost op: ma, 10 aug 2009, 23:12:54 »
loopt echt super trekt mooi lineair op tot 6500tpm ben nog niet verder geweest eerst maar eens de waterpomp vervangen :D en een bezoekje brengen aan dpt voor wat metertjes en een olie-koeler
Why ride high, if you can fly low....

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #552 Gepost op: za, 15 aug 2009, 18:44:13 »
iemand ervaring met co afstelling bij verschillende stationair sproeiers? zit je bij 2 maten stationair sproeiers kleiner al op 2x zoveel uitdraaien v/d co schroef?

ga een deze dagen eens kleinere proberen, zitten nou dacht ik 42ers in, lijkt me nogal ruim voor 'n 1Liter. heb nog 38ers liggen...
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #553 Gepost op: za, 15 aug 2009, 19:53:15 »
blijven proberen zoals je al de afgelopen half jaar bezig bent -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #554 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 15:56:24 »
Topicnaam beter maar wijzigen in FuriouZ's dagboek.......

Blijf toch es van die stationair-sproeiers af: standaard voldoet dat gewoon.