Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138670 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #555 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 16:01:23 »
kak!, net 38ers gemonteerd en de co schroeven laten staan (2 slagen) zodat ik iig weet of het effect heeft op de constante snelheid met gas iets aanrakend. maar helaas, niks geen verandering. alleen een te arm mengsel bij koude/stationair motor = backfire en slomer reargerende motor. v/d week de 40ers (dacht dat het 42 was) er weer in + slappere veer (v/d 34mm versie) boven de schuiven. dit heeft tot nu toe nog het meest resultaat gehad..

kan iemand helpen met de info op de honda naalden? ik kan op internet wel grafieken/info/schema's vinden over de betekenissen van diverse naalden, maar de J3Wb en J6CC ofzoiets wordt ik niet wijzer van. of zie ik iets over het hoofd..?


je moet toch wat proberen, anders kom je er nooit..
« Laatst bewerkt op: zo, 23 aug 2009, 20:49:19 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #556 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 18:28:33 »
kak!, net 38ers gemonteerd en de co schroeven laten staan (2 slagen) zodat ik iig weet of het effect heeft op de constante snelheid met gas iets aanrakend. maar helaas, niks geen verandering. alleen een te arm mengsel bij koude/stationair motor = backfire en slomer reargerende motor. v/d week de 40ers (dacht dat het 42 was) er weer in + slappere veer (v/d 34mm versie) boven de schuiven. dit heeft tot nu toe nog het meest resultaat gehad..

kan iemand helpen met de info op de honda naalden? ik kan op internet wel grafieken/info/schema's vinden over de betekenissen van diverse naalden, maar de J3W en J3CC ofzoiets wordt ik niet wijzer van. of zie ik iets over het hoofd..?


je moet toch wat proberen, anders kom je er nooit..
idd.ik blijf bij mijn ezels brug gasklep diameter =inlaatklepdiameter
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #557 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 19:31:49 »
I know, heb er ook 36ers op zitten, aangezien ik nog een setje 34ers heb, vraag ik me af of deze naald armer is.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #558 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 20:02:37 »
ik gebruik altijd de standaard stationair sproeier . aangezien je na een toertje of 2500 al op de hoofdnaald zit . en ik pak het liefste de keihin van een cbr 900 na 1995
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #559 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 20:26:09 »
Deze dagen maar eens een setje veren bestellen/verknippen aangezien een slappere veer het mengsel wel armer maakt..
Ontsteking vd HZ staat op 10gr v BDP zonder vacuüm. Lijkt mij ook ok..?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #560 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 20:27:26 »
14 graden bij 950 pm en 15 bij 1000
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #561 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 20:28:15 »
eerst de basis goed dan carbs goed af(laten)stellen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #562 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 20:53:47 »
Geld ook voor HZ? Aangezien deze een ander grafiek heeft
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #563 Gepost op: zo, 16 aug 2009, 20:58:06 »
jups ,gewoon doen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #564 Gepost op: za, 22 aug 2009, 09:38:28 »
bedenk me ineens dat de naald van de afr maar heel iets rijker word bij gasgeven. zal vandaag ff wat kleine sproeiers halen en de remlucht afdoppen, naald hoort toch heel wat heen en weer te zwiepen vergeleken met nu dan
had dit nog niet geprobeerd aangezien het mengsel niet te arm was

kan de bouw van het spruitstuk veel invloed hebben op het mengsel?
en dan gaat het nu meer om hoe vlak/glad de binnenkant is en niet de lengte
het duurt nog wel ff voordat ik de nieuwe klaar heb. moet nog ergens 36mm rvs vandaan toveren.

edit

vandaag de hele dag met de carbs bezig geweest,
armere naalden, slappere veren, verschillende sproeiers, naaldhoogte, remluchtsproeiers afgedopt(wat zelfs voor een armer mengsel zorgde, deste hoger de toeren  -wtf2- weet zeker dat ik de goeie te pakken had.) alles 1 voor 1 gedaan, zonder en met filter (pipercross schuim) om er achter te komen wat het resultaat ervan is, maar niets helpt.
nou vindt ik het wel mooi zo, zal ooit proberen plaatjes te maken om het vlotterniveau te kunnen verlagen. ben bang dat het hier in zit, zal dan voor een 1300 wel goed zijn en voor een 1L iets te...
« Laatst bewerkt op: zo, 23 aug 2009, 20:48:40 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #565 Gepost op: za, 29 aug 2009, 11:57:27 »
weet er toevallig iemand of vlotters van een cbr f2 gelijk zijn aan die van een f3? zie op mrcycles wel een ander nummer maar dat gaat om 'n set..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #566 Gepost op: zo, 30 aug 2009, 18:41:19 »
mooi he zo'n technisch gedeelte vol met tips wat een dagboek wordt .

en wat die flotters betreft ; ja
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #567 Gepost op: zo, 30 aug 2009, 18:52:59 »
ik wist het wel tig pagina's en nog niet kun je het? ik zou ermee STOPPEN!!!  -nana-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #568 Gepost op: zo, 30 aug 2009, 20:58:17 »
vraagt zich af waar dit topic dan wel voor is, post iets mbt het onderwerp en men loopt meteen weer te kankeren  -thumbsup-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #569 Gepost op: zo, 30 aug 2009, 21:08:25 »
als je iets leest, lees dan ook de smileys mee  ;)