Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138671 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #600 Gepost op: di, 20 apr 2010, 21:05:48 »
klinkt misschien beetje raar, maar kan een slappe d-riem spanning zorgen voor een slechte verbrandig en dus een verkeerd mengsel?
'n aantal tanden verkeerd kan ik begrijpen, maar of een slappe riem al zoveel effect heeft? iemand?  -dunno-

Wou vanavond de riem iets strakker zetten om te kijken, maar auto was te laag :)
heb de riem slap staan omdat deze anders jankt bij warme motor, maar misschien toch iets te slap..

[edit] was misschien meer een vraag voor een nieuw topic, maar had de carbs in m'n kop :)
« Laatst bewerkt op: do, 22 apr 2010, 12:49:07 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #601 Gepost op: zo, 25 apr 2010, 20:07:14 »
ff antwoord op mijn eigen vraag :-)
Ja, net riem iets strakker gezet en mengsel wordt niet meer arm bij plots gas erop
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #602 Gepost op: za, 15 mei 2010, 10:33:02 »
weet iemand wat de verschillen zijn tussen keihin en mikuni? Volgens mij heeft serge dit al eens ergens neergezet, maar kan het niet vinden.
Ik wil eens rondkijken of ik wat makkelijk aan te sleutelen carbs kan vinden, heb nu van een cbr 600 F3, maar als ik een deksel v/d schuiven wil verwijderen moet eerst de choke hendel eraf wat me al een hoop gevloek en ringetjes heeft gekost. Nu draai ik eerst de carbs eraf. Is ook niet veel werk, maar dan staan de carbs niet meer vast. en het synchroon zetten is ook klote, ben langer bezig de schroevendraaier op de schroef te zetten dan het verdraaien v/d schroef(vooral de 4e carb).
Heb eens zxr 750 carbs gehad en daar kon ik van bovenaf zo bij de synchroon schroeven  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 17 aug 2010, 13:22:36 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline remokirkels

  • Non-Register lid
  • Berichten: 16
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #603 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 19:29:59 »
ben bezig om een polo te kopen een 1.3 fox van 1992 als ik er bike carbs opzet wat moet ik aanpassen aan de onsteking..

alvast bedankt remo

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #604 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 20:02:40 »
euh.. de verwijzing naar dit topic was als volgt bedoeld:
(en dus niet om de vraag hier ook te stellen)

lees even de info in dit topic. ben je een stuk wijzer.
Daarna nog vragen? stel ze gerust.

Nu wordt het waarschijnlijk een herhaling van zetten.
De zoekfunctie scheelt ook. Jouw vragen hebben eerder anderen ook gesteld.

succes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #605 Gepost op: zo, 22 aug 2010, 20:11:50 »
afgezien van het feit dat 1 persoon hier zijn eigen topic van heeft proberen te maken ,dus lees een beetje tussen de reacties door ,dan houdtje de nuttige info over
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #606 Gepost op: ma, 23 aug 2010, 07:30:18 »
 -imstupid-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #607 Gepost op: ma, 23 aug 2010, 12:45:49 »
 :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #608 Gepost op: di, 05 okt 2010, 12:08:27 »
ik had ff zitten brainstormen over het aansluiten van de brandstof leidingen.

ik zie/lees veel dat mensen die een injectie-pomp gebruiken, een t-stuk plaatsen in de toevoerleiding, met hieraan de retour.
nu zat ik met de vraag, waarom niet de retour aan de overloop van de carb's wordt gemonteerd?
als de vlotters te vol zitten wordt het overschot toch via dit kanaal naar buiten gewerkt?
 -dunno-

dit leek mij veel logischer als een retour in de toevoer plaatsen, toch?  -dunno-

of zie ik iets over het hoofd?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #609 Gepost op: di, 05 okt 2010, 13:16:34 »
beluchting zit hier:                        ---


hier gaat de lucht naar je inlaatklep --


vlotterniveau zit hier                     --
bodem vlotterbak zit hier               --

zit nogal verschil in, als je vlotterniveau te hoog wordt "stromen je carbs over"/motor vol benz
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #610 Gepost op: di, 05 okt 2010, 16:33:11 »
als je vlotterniveau te hoog wordt "stromen je carbs over"/motor vol benz

dit klinkt mij als impossible in de oren  -dunno-...
bij bijna alle carb's waarmee ik heb gewerkt (dan daad werkelijk gemonteerd op twee-wielers) zat de overloop idd boven vlotter niveau.
maar op het moment dat er echt te veel brandstof in de vlotterruimte kwam, werd dit via de overloop geloosd (vaak in een klein reservoirtje oid),
en dus niet de inlaat in.

met dit in de kop zat ik dus te denken waarom men de overloop niet gewoon gebruikt waarvoor deze is  -dunno-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #611 Gepost op: di, 05 okt 2010, 16:38:48 »
Bij mijne, is dan wel geen motorfiets carb maar een carb van een GL op een NZ blok, spoot de brandstof uit de leiding, de overloop werkte wel maar er kwam veel en veel te veel benzine in de carb. We hebben na de pomp een retourpotje van een MH carb geplaatst en het probleem was opgelost.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #612 Gepost op: di, 05 okt 2010, 17:54:57 »
niet te moeilijk denken,gewoon T-stuk plaatsen en klaar.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #613 Gepost op: vr, 15 okt 2010, 19:41:13 »
Nog een slangenoptie voor bevestiging carbs aan spruitstuk: brandstofvulslang voor bootjes.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #614 Gepost op: za, 16 okt 2010, 08:53:25 »
 -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2