Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138651 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #615 Gepost op: za, 16 okt 2010, 14:28:20 »
dat is inderdaad een goede alleen niet echt in de buurt :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #616 Gepost op: za, 16 okt 2010, 21:33:09 »
of je stapt een landbouw mechanisatie bedrijf binnen . of een bedrijf wat hydrauliek onder vrachtwagens bouwt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #617 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 10:02:27 »
dat dacht ik dus gister ook, verschillende vrachtwagen garages en hydrauliek bedrijven langs geweest.
of het was te stug, of te klein of groot...

zijn de slangen van je koelvloeistof hier niet voor geschikt? (cheap, en altijd aanwezig  :))
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #618 Gepost op: wo, 20 okt 2010, 10:44:12 »
Nee, die kunnen niet zo goed tegen benzinedampen.

Slang is bij Brezan te bestellen, een universele Gates brandstofbestendige slang.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #619 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 20:23:03 »
Ik heb van de week de runners klaar gemaakt voor mijn NZ blokje en ik heb daarvoor de 38mm carbs van een Honda fireblade.
De runners heb ik 7cm lang gemaakt,dat is de totale lengte inclusief voetplaat,ik heb 4 losse runners gemaakt.
Ik heb de kant van de runners die op de voetplaat komen gewoon haaks afgezaagd en op de voetplaat gelast.
Nou las ik laatst op het forum ergens dat de carbs 20 graden schuin t.o.v. de cilinderkop en onderblok moet staan.
Heeft iemand hier op het forum een foto wat daarmee wordt bedoeld?
Ik heb de runners dus gewoon haaks op de inlaatvoetjes staan(carbs en runners staan dus schuin naar boven,ik ga er vanuit dat de vlotterbak ten aller tijde horizontaal moet staan,ik vindt dit vrij lastig om te bekijken omdat de vlotterbakjes schuin door midden zijn gedeeld als je ze los draait.
Ik hoop een beetje dat jullie weten wat ik bedoel ik kan hier zo geen foto's plaatsen ik kan ze wel mailen naar een van jullie als jullie mij kunnen helpen,ze zijn al gemonteerd dus kan je goed zien hoe ik ze erop heb zitten.
Gr. Ferdi

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #620 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 20:28:38 »
je blok hangt voorover in het motorruim, Je carbs wil je netjes recht hebben, niet in lijn met je motor

motor hangt dus zo: \ en je wil je carbs recht (-)dus moet de inlaat onder een hoek: \- schematisch getekend dan. En dat is dus 20 graden waarschijnlijk.

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #621 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 21:15:31 »
Ok bedankt joh die info had ik ff nodig,zoiets vermoedde ik al dan kan ik dat nog mooi ff veranderen want ik heb de runners alleen gehecht en nog niet helemaal afgelast.
Thanxx voor de info
Gr. Ferdi

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #622 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 21:23:03 »
Momentje hoor, mijn spruitstuk heeft de runners haaks op voetplaat.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #623 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 21:24:41 »

Citaat
vlotterhoek (naad van floter deksel)onder een hoek van 20 graden tov de doorlaat van de carbs


Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #624 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 21:30:43 »
foto van vergane glorie :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #625 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 21:37:38 »
Die was ik aan het zoeken Ghoppie!  -thumbsup-

Rutger, je wilt je vlotterkamers zoveel mogelijk horizontaal. En dat komen ze vrijwel bij mijn CBR carbs.

Op de foto die Ghop heeft geplaatst zie je de vlotterkamers linksboven het linker uiteinde van het witte boogje. Linksonder het open buisje.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #626 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 22:29:06 »
jup ik zie het, maar ik had zelf al in de gaten dat het daarom ging, en omdat t blokje voorover ligt, kan het dus zijn dat de inlaat onder een hoek moet komen. Lijkt me niet bij alle motorcarbs gelijk hoe de vlotterkamers staan toch? ben zelf niet zo bekend met carbs, mocht ik ooit eens een 2 hebben, komen die er wel op.

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #627 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 22:58:58 »
   
Re: Motorfiets-carburateurs
« Antwoord #622 Gepost op: Vandaag om 21:23:03 »
Citaat
Momentje hoor, mijn spruitstuk heeft de runners haaks op voetplaat.


Dus als ik ze er ook gewoon haaks op laat zou het dan goed gaan of niet?
Ik neem aan dat mijn NZ net zo schuin ligt als die van jou of niet?
Gr. Ferdi

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #628 Gepost op: vr, 28 jan 2011, 23:19:20 »
De motoren liggen volgens mij allemaal onder de zelfde hoek in de koets en ik denk dat je die hoek van 20graden ivm je vlotterbak wel moet aanhouden

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #629 Gepost op: za, 29 jan 2011, 01:09:26 »
foto van vergane glorie :)

Glorie ligt hier op zolder -thumbsup-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit