Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138656 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #630 Gepost op: za, 29 jan 2011, 08:18:13 »
aha  :) -thumbsup-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #631 Gepost op: za, 29 jan 2011, 14:28:03 »
   
Re: Motorfiets-carburateurs
« Antwoord #622 Gepost op: Vandaag om 21:23:03 »
Citaat
Momentje hoor, mijn spruitstuk heeft de runners haaks op voetplaat.


Dus als ik ze er ook gewoon haaks op laat zou het dan goed gaan of niet?
Ik neem aan dat mijn NZ net zo schuin ligt als die van jou of niet?
Gr. Ferdi

Haaks lijkt mij OK. Anders even met Serge Pm-en.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #632 Gepost op: za, 29 jan 2011, 19:34:42 »
Gebruik je CBR carbs, dan is een runner haaks op de flens prima.

Niet alle vlotterkamers liggen onder dezelfde hoek, kan je zien aan (de lijn van) het aansluitvlak tussen vlotterdeksel en carb-body. Die moet bij ingebouwde toestand ongeveer horizontaal liggen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #633 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 12:44:42 »
ik heb ff een vraagje over mijn cbr carbs en het synchroon stellen hiervan;

ik heb een week of wat terug een poging gedaan mijn carbs synchroon te stellen.
voortijd liep hij alleen goed stationair als het blok warm was, nu doet hij dat ook zonder veel problemen direct na de start, du sik ben iig een klein stukje verder gekomen  :)
daarna liep ik tegen de volgende dingen aan, waardoor ik uit voorzorg maar even ben gestopt  -thumbsup-
(ik heb dit met de 'trechter-en-tuinslang' methode gedaan.)


cilinder 1+2 ging prima, en 3+4 ook.
maar het vreemde is; in cilinder 1+2 hoor ik enkel het aanzuigen, en in cilinder 3+4 hoor ik daar ook nog een soort 'tik' geluid tussendoor  -dunno-
op runner 4 zit een aansluiting voor de rembekrachtiger, dus ik dacht eerst dat dat het was. maar dat zou niet verklaren waarom dit ook in 3 te horen is.

wat kan dit tikkend/tokkend geluid zijn??

-------
bij het synchroon stellen viel het mijn ook op dat als je 2+3 gelijk wilt stellen, als je aan de stelschroef draait het toerental snel oploopt of terug zakt.
bij 2t 1cilinders is het zoeken naar het stationair hoogste toerental bij de juiste hoofdsproeier (iig zo stelde we de sprinters altijd basic af).

is er voor 4t 4cilinders ook zo'n soort richtlijn?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #634 Gepost op: ma, 31 jan 2011, 23:05:08 »
toevallig zit ik deze dagen ook met een slangetje te luisteren en vroeg me nou ook af welk geluid nou wat precies is.
bedoel je met het tikkende geluid een soort kloppende tik? klop/glock/slok :P ik denk dat dat de klep is die open/dicht gaat? eerst dacht ik co schroef, maar tis ook maar een gok.
het gesis lijkt me het geluid langs de gasklep (handig voor luisteren of kleppen synchroon staan) maar tis dus puur een gok, iemand die dit zeker weet?

ik hoorde vanavond bij de 4e cil (met rembekrachtiger aansluiting) amper een klop en meer gesis. andere 3 waren gelijk. na synchroon stellen en geluid gelijk krijgen liep de motor erg beroerd dus de carbs liggen nu naast me :) morgen nieuwe poging met nieuwe rubbers  -thumbsup- maar goed dat je begint over die aansluiting, had er zelf nog niet aan gedacht..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #635 Gepost op: di, 01 feb 2011, 11:11:38 »
Je luistert naar de stromende lucht. Dus meer naar sissen dan klikken. Zuigende mondjes dus luister je ook naar zuigen ...  :)
ik hoorde vanavond bij de 4e cil (met rembekrachtiger aansluiting) amper een klop en meer gesis. andere 3 waren gelijk. na synchroon stellen en geluid gelijk krijgen liep de motor erg beroerd dus de carbs liggen nu naast me :) morgen nieuwe poging met nieuwe rubbers  -thumbsup- maar goed dat je begint over die aansluiting, had er zelf nog niet aan gedacht..

Alles synchroon, sluit iets aan op cilinder 4, hierdoor verandert er iets aan het geluid van alleen cilinder 4. Ga je dan echt alle cilinders opnieuw afstellen?  -dunno- Geen wonder dat het dan niet lekker gaat lopen.
Ik denk dat je aansluiting van je rembekrachtiger niet 100% is.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #636 Gepost op: di, 01 feb 2011, 12:54:52 »
hej synchroon zetten zonder rembekrachtiger,  -imstupid- dat ik daar niet aan heb gedacht. ik zal het de volgende keer eens proberen. synchroon zetten doe ik wel met flowmeters, slangetje was voor controle
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #637 Gepost op: vr, 04 feb 2011, 18:43:14 »
maar wat is de "tok"?

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #638 Gepost op: vr, 04 feb 2011, 19:32:16 »
carbs synchroniseren kun je ook voor langskomen .afstellen is 20 euro per uur inclusief je ontsteking haarscherp afstellen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #639 Gepost op: zo, 06 feb 2011, 11:53:33 »
jaja heel fijn om te weten :) maar dat was de vraag niet. Die luide waar het geluid vandaan komt.

Synchroon zetten gaat prima, had de remluchtsproeiers weer eens open staan waardoor de motor bleef hangen  -gert-, afgedopt, kleinere sproeiers. synchroon gezet en motor loopt weer mooi. Maar vraag dus nogsteeds af wat nou die klok/tok is die je hoort als je met een slang luistert. dat het gesis van de lucht langs de gasklep komt is duidelijk..
komt de tok v/d inlaatklep of v/d benzine door de carb?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #640 Gepost op: zo, 06 feb 2011, 12:16:12 »
Hij hebt de Tokkie's in zijn motor :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #641 Gepost op: zo, 20 feb 2011, 10:45:56 »
Ik heb een set carbs waarvan de buitenste 2 carbs zo'n "air-cut-off-valve" hebben en de binnenste 2 niet (die hebben een luchtsproeier open die bij de buitenste dicht is)

Ook heb ik een set carbs waarop alle 4 carbs deze klep zit.
Ik ben er al wel achter dat ze voor het verrijken tijdens decellereren zijn, maar waarom alleen de buitenste 2 en niet de binnenste?
tijdens constante snelheid (+/- 3000RPM en het gas iets aangeraakt) kan ik het mengel niet armer krijgen met sproeiers/naalden dan een afr van 12 tot 11.
misschien dat deze klep op dat moment open gaat en de boel verrijkt?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #642 Gepost op: wo, 23 mrt 2011, 22:48:15 »
vraag; wat voor slang/rubber/iets gebruiken jullie om de carbs op het spruitstuk te monteren?

ik had originele cbr rubbers, maar deze zijn dood, en sloten blijkbaar niet 100% af.
had al wat gelezen of Gates slangen, maar zowel Gates als Brezan vertellen mij deze niet te kennen met een binnenmaat van +/-ø40mm.
het enige dat ik kan vinden in brandstofbestendige vulslang van ø38mm, maar dan is de vraag; is dit op te rekken om toch te kunnen passen?  -dunno-

iemand een idee of tips?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #643 Gepost op: wo, 23 mrt 2011, 22:57:26 »
je kan die originele rubbers ook nieuw kopen

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #644 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 14:44:03 »
Je hebt ook 2 diameters? in 1 slang. Deze zijn van silicone slang te krijgen en dan moet je idd de benzinebestandig hebben. Deze kosten rond de 15 euro per stuk op ebay.
vw,vw,vw,mercedes en seat