Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138667 keer)

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #645 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 16:49:07 »
carbs zijn uitwendig ø41mm, en de runners zijn ø40mm.

ik heb het idee dat deze net te groot zijn om een ø38mm omheen te trekken.
voor zover ik heb kunnen vinden gaat het van ø38 naar ø51  -dunno-
en de prijzen varieren van 45 tot 180 uuro de meter  -uitlachen-
originele rubbers zijn mij nu al 2x stuk gegaan, dus het vertrouwen daarin is een beetje weg zegmaar..

iemand nog andere opties?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #646 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 17:26:08 »
even zoeken met termen "schlauch" en reduzierung" zijn er al veel meer en dan per shop ook nog meerdere mogelijkheden?? :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #647 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 18:02:41 »
Originele rubbers stuk = slechte ondersteuning carbs.

Je moet zorgen dat de carb ondersteund wordt vanaf het blok/kop, zodat de rubbers alleen maar voor een luchtdichte verbinding hoeven te zorgen.



Ik heb Gates slang gebruikt, Brezan kon dat zogenaamd ook niet leveren, via de website van Gates aan een bestelnummer gekomen en via een andere automaterialenzaak in Den Haag alsnog aan de slang gekomen (die vervolgens via dezelfde grootgrutter als Brezan aan hun onderdelen komen  -dunno- -dunno- )
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #648 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 20:33:53 »
ik heb splinternieuwe originele rubbers bestelt en die houden het toch al een 2,5 jaar goed zonder de carbs te ondersteunen
als je ze nieuw koopt zijn het nog echt rubbers
de "rubbers" die al op de carbs zaten toen ik ze kocht kon je niet echt meer rubbers noemen die waren keihard en dan kunnen ze niet meer zoveel hebben

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #649 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 22:14:52 »
Of perfekt laten aansluiten (bij me 16v blijven ze ook al jaren hangen)
Of steuntjes maken (heb ik in me classic wel moeten doen)
Maar ik gebruik liefst altijd de originele rubbers
(zoekterm op ebay.de: "ansaugstutzen", als je weet van welke fiets de carb's komen, heb je ze zo gevonden)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #650 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 22:18:35 »
ik heb splinternieuwe originele rubbers bestelt en die houden het toch al een 2,5 jaar goed zonder de carbs te ondersteunen
als je ze nieuw koopt zijn het nog echt rubbers
de "rubbers" die al op de carbs zaten toen ik ze kocht kon je niet echt meer rubbers noemen die waren keihard en dan kunnen ze niet meer zoveel hebben

als die van mij keihard is kan ie best veel hebben ........
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #651 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 22:21:09 »
Mmm, bij mij scheurde het rubber juist ook altijd in als-ie hard was geworden... -nana-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #652 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 22:22:32 »
dus onze lieve was eigenlijk gescheurd rubber  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #653 Gepost op: do, 24 mrt 2011, 22:27:30 »
Jullie Lieve misschien wel... :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #654 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 12:09:35 »
ik heb splinternieuwe originele rubbers bestelt en die houden het toch al een 2,5 jaar goed zonder de carbs te ondersteunen
als je ze nieuw koopt zijn het nog echt rubbers
de "rubbers" die al op de carbs zaten toen ik ze kocht kon je niet echt meer rubbers noemen die waren keihard en dan kunnen ze niet meer zoveel hebben

ik dacht dat het normaal was dat de originele rubbers zo hard waren. maar in dat geval ga ik dan toch nog een poging wagen met de cbr rubbers, alleen dan vers  -thumbsup-

thnx voor de info/tips mannen  -notworthy-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #655 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 16:50:53 »
en anders de rubbers die er bij zitten een paar dagen in een ariel sopje laten weken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #656 Gepost op: vr, 25 mrt 2011, 17:59:41 »
de rubbers die er bij zaten zijn over de lengte een klein stukje ingescheurd, dus een sopje zal niet meer werken  :)
zal vandeweek maar eens wat rubbers bestellen dan.

wordt toch tijd dat de rat op de straat komt....  -hug-
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #657 Gepost op: di, 17 mei 2011, 10:27:03 »
Ik heb sinds kort het volgende probleem met me carbs.
Met hele koude motor is het choke uit en starten en dan loopt hij.
Na een paar tellen loopt de choke terug en dan slaat hij af en is daarna niet meer te starten bijna.
Dus opnieuw choke uit en starten heeft ook geen zin.
Wie heeft er een idee wat er aan de hand kan zijn ??
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #658 Gepost op: do, 19 mei 2011, 16:56:05 »
Niemand een idee?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #659 Gepost op: do, 19 mei 2011, 18:20:52 »
Valse lucht? Een of meerdere runners lek?
Synchroon ff checken: wellicht kom je zo wat op 't spoor.

Kwee nie, aan de hand van je symptomen kan ik zo 123 niet een vinger op de zere plek leggen -dunno-

Wat voor choke heb je eigenlijk? Koudstarthendel van een 2f diesel toevallig?
Heb ik ook in me montana en die gaat direct terug als je h'm loslaat:
ik zit altijd te stuntelen met een plasticje achter de hendel (och ja: 't werkt al jaaaaren zo :)).
Paar tellen choken is wat weinig wellicht, verschilt per setup/auto,
bij m'n classic mot ik zeker de straat eerst uitrijden, voor ik de choke terugduw.