Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138671 keer)

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #675 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:04:39 »
Maar iemand anders misschien wel  -dunno-

Lekt het maar aan een van de twee kanten?

het lekt bij het pijltje op de eerste foto heel hard, het gutst er echt uit.
op de andere 3 plekken waar het plastic pijpje de vlotterkamer in gaat borrelt/druppelt het

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #676 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:06:34 »
de rubbertjes op die t-stukjes waar de benzine de vlotterkamer binnenkomt verhard en aan vervanging toe
ik had net hetzelfde toen ik mijn set voor t eerst starte toen een andere set gescoord weeral hetzelfde
toen de carbs maar uit elkaar getrokken en de rubbertjes vervangen

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #677 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:08:53 »
Daar komt de ervaring de hoek om kijken  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #678 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:10:22 »
had jij ook dit type carburateurs? zijn het gewoon simpele o ringen?
ik was afgelopen week even bij motoport voor een setje membramen voor deze carburateurs en toen kreeg ik de schrik van mn leven.
heb ik dus maar een ander setje carbs gekocht waarvan de membramen perfect zijn, heb ik dit weer

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #679 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:13:24 »
normaal zou je benzine bestendige rubbere ringetjes moeten gebruiken
ik heb ze bij mij op t werk genomen geen idee of ze benzine bestendig zijn maar ze doen het toch al bijna 3 jaar goed

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #680 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 21:16:01 »
perfect, o ringetjes heb ik op het werk een enorm assortiment van.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #681 Gepost op: zo, 19 jun 2011, 23:07:33 »
euveltje klinkt bekent , ik heb ook gewone rubbertjes gebruikt toendertijd . en die hebben het altijd uitgehouden .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #682 Gepost op: wo, 31 aug 2011, 21:08:54 »

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #683 Gepost op: do, 13 okt 2011, 22:49:50 »
Hej wat verstaan jullie eigenlijk onder het beroerd stationair lopen wanneer er geen vacuüm vervroeging word gebruikt?
zagen/groot toeren verschil koude/warme motor /  of lijkt het of ie bijna uitvalt?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #684 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 22:59:19 »
niemand?  -dunno-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #685 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 23:04:12 »
onderdruk vervroeging op cv carbs werkt niet . gewoon achterwege laten en op 14gr voor bdp zetten .
 als je de gaskleppen opent blijft je onderdruk staan omdat de schuiven nog dicht staan , bij vergroten van overdruk en onderdruk verschil gaan de schuiven omhoog om dit te verminderen en dus zal je vervroeging ten allen tijde ingeschakelt blijven .en als je motor staat te halen heb je of je tijdstip niet goed , of je synchroon naar zijn gallemiezen .of valse lucht .of een overlopende carburateur .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #686 Gepost op: ma, 24 okt 2011, 23:04:39 »
of je stationair mengsel te arm
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #687 Gepost op: di, 25 okt 2011, 07:08:13 »
Hej wat verstaan jullie eigenlijk onder het beroerd stationair lopen wanneer er geen vacuüm vervroeging word gebruikt?
zagen/groot toeren verschil koude/warme motor /  of lijkt het of ie bijna uitvalt?

Even een opmerking; zonder vacuum loopt mijn torretje netjes 900 stationair.. Het ruikt wel wat meer, soms komt er een plofje uit de uitlaat, maar de motor loopt heel rustig.

Koude motor met choke = 1200 toeren
Na 2 straten bij het stoplicht = choke er af, dan loopt de motor zo'n 750-800 toeren
Warme motor = 900 toeren


Ik ben met vacuumvervroeging aan de slag geweest, maar er is nogal wat voor nodig om het goed op te lossen (terugslagklepjes, 2-weg ventiel en eventueel een vacuumbuffer (= groene bol) om de pulserende onderdruk bij stationairloop te 'af te vlakken') .
Heb het laten zitten, omdat de motor nu stationair erg goed loopt, en fluitend door de APK komt qua CO /HC's
« Laatst bewerkt op: di, 25 okt 2011, 07:10:27 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #688 Gepost op: wo, 07 dec 2011, 21:55:35 »
Zo lang niet aanwezig geweest , huis verbouwd wat familie omstandigheden en nu afgelopebn weekend eindelijk tijd gehad voor de motorswap  :)
Na wat opstartprobleempjes eindelijk het torretje aan de praat (carburateurs lek op de t-stukjes verkeerde bakflens etc etc) maar hij doet het  -naughty-
Nu heb ik als de techneuten het schikt wat tips nodig , heb de ontsteking op 14 gr staan , sproeiers opgeboord naar 1,5 mm co stationair schroeven staan nu 4 halve slagen open (met 3 halve slagen liep ie net niet helemaal lekker stationair ) veren van de schuiven iets afgeknipt(1,5 cm) voor betere respons
Nu heb ik alleen dat ie van onderuit nog niet helemaal lekker weg wil en dat als ik een stukje heb gereden dat de bougies muisgrijs zijn  -dunno-
Hij gaat als een jekko op toeren maar van onderuit wil hij nog niet ook ploft hij behoorlijk bij gas loslaten in de uitlaat , de carbs geven geen plof verkeerd
Mijn set up is : ABU , kop 1,5 mm gevlakt en bewerkt , Schrick 268 nokkenas met verstelbaar nokkenastandwiel en NZ ontsteking , Keihin CBR 900 carbs met zelf gefabriceerde en luchtdichte inlaat -thumbsup-
Nu wil ik weten wat ik kan doen om hem van onderuit wat lekkerder te laten lopen , moet ik de veren van de schuiven nog verder afknippen of moet ik met andere sproeierbezettingen gaan werken ?
Zoals remlucht afdoppen en weer kleinere hoofdsproeiermaat gebruiken voordat ik van alles ga verboren en verknoeien qua afstelling zou ik als het u schikt  -naughty-wat tips ontvangen
Hoor het graag als er ideeën zijn , alvast bedankt

EDIT : de carbs zijn synchroon gezet met synchroonmeter 

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #689 Gepost op: wo, 07 dec 2011, 23:03:31 »
1.6 8v versus 150 sproeiers => wellicht nog te weinig idd. (geen mengselmeter?)
Als je de remluchtsproeiers dicht maakt, zal 150 juist weer te groot zijn.
Co meten: zomaar in 't wilde weg aan co-schroeven draaien is niet de manier.
Wellicht ff spelen met ontsteking -dunno-

1,5mm gevlakte kop: weet je wat de compressieverhouding nu is? (ivm te gebruiken octaan)