Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138671 keer)

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #690 Gepost op: do, 08 dec 2011, 21:57:57 »
ZO  -naughty- 3 uurtjes verder en godnondedju wat heb ik een raket inene  -gert-
Even een lijste wat ik nog veranderd heb :
-Hoofdsproeiers opgeboord naar 1.85
-Ontsteking nog 2 graden vroeger gezet
-CO schroeven staan nu 2.5 slag open
-compressie is nu 1:11,5 en op euro 95 geen pingeltje te horen
en weer opnieuw synchroon gezet uiteraard
Bougies zijn nu lichtbruin
CO staat nu stationair op 1% op toeren heb ik lambda nagenoeg 1 neigend naar de rijke kant  -naughty-
Binnenkort ff afspraakje maken voor op de rollenbank , dan kan ik pas echt zien hoe het CO op vermogen zich gedraagt
Tot nu toe zit ik met een extra handremhendel achter het stuur  -sturen- -thumbsup-

Bedankt voor het meedenken Sjon  -thumbsup-

Offline jobwilp

  • L86C-0197
  • Non-Register lid
  • Berichten: 81
  • Geslacht: Man
  • job leussink
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #691 Gepost op: di, 24 jan 2012, 02:30:18 »
ik kwam iets tegen wat al heel lang rondspookt in men hooft
maar is dit mogelijk?

want volgens mij wil die hier een turbo aansluiten op de motorfiets carburateurs
weet iemant hier meer over?
wil miss gaan uitproberne op men golf (ooit)
polo 2 steilhok! ratlook , golf 1 annoying orange! , peugeot 106 g3tje , www.gominigo.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #692 Gepost op: di, 24 jan 2012, 07:15:39 »
Dat heb ik ooit eens nagerekend wat dat voor een belasting geeft op je kunstof deksels,en bij die uitkomst ben ik er van af gestapt .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #693 Gepost op: zo, 29 jan 2012, 16:24:40 »
Maar als die kunststof deksels teveel belasting krijgen, is dat niet op te lossen met metalen deksels? Of besluit er dan meer aan gort te gaan?
Oo=o=oO

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #694 Gepost op: zo, 29 jan 2012, 18:02:57 »
Ik denk wel dat Serge daar aan gedacht heeft.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #695 Gepost op: zo, 29 jan 2012, 21:12:40 »
deksel heeft op de top een diameter van 6cm uit mijn hoofd dus 3x3=9
pxpi=28,3cm2
dus 0.6bar is 0,6kg/cm
dus 28,3 x0,6= 17kg druk op je deksel

nu zit je deksel vast met 3 m3 boutjes op hele smalle lipjes.dan heb je een 5,7kg per m3 boutje staan .

Dat was voor mij de reden om te zeggen ;dit gaat niet.

je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline polog60

  • Non-Register lid
  • Berichten: 112
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #696 Gepost op: di, 07 feb 2012, 23:39:58 »
Hallo ik heb een vraagje,m'n Polo 1 project is bijna klaar hij ziet er supergaaf uit en ik wil heb klaar hebben voor de meeting in Cuijk.
Hij is al helemaal in de kleur in oldskool style.
Ik heb er een NZ in liggen met een 5 bak.
Hierbij heb ik 4 stalen runners van 7 cm lang.
38mm Keihins van een Honda Fireblade van '97
Ook bijhorende brandstofpomp van de Honda Fireblade heb ik erbij.
Ontsteking MH met vacuüm vervroeging. (ik weet niet als deze goed is met of zonder vervroeging?)

Nu is mijn vraag:
Is er hier iemand op het forum waar ik mijn polo1 naartoe kan brengen en hem voor mij goed aan de loopt maakt?
En wat gaat dat ongeveer kosten?
Normaal doe ik het zelf maar gezien het tijdsbestek ga ik het anders niet redden om hem klaar te krijgen voor de meeting,dat omdat ik voor mijn werk door de week niet thuis ben.
Het liefst in de buurt van Hoogeveen.
De sproeiers op maat maken heb ik wel gereedschap voor.
Ik hoor het graag van jullie.

Mvg Ferdi
« Laatst bewerkt op: di, 07 feb 2012, 23:45:22 door polog60 »

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #697 Gepost op: vr, 30 mrt 2012, 10:10:32 »
Kan de onderdrukvervroeging paddestoel niet gewoon van het MH ontstekingshuis verwijderd worden bij gebruik van motorcarbs?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #698 Gepost op: do, 05 apr 2012, 08:46:37 »
Jep. Heb de vacuumpaddo er zelf ook niet meer op zitten. Je had ook de originele nz verdeler kunnen gebruiken, die verschilt niet veel van de mh verdeler.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #699 Gepost op: do, 18 okt 2012, 16:01:50 »
en verdomd, ze zitten bij allebei de sets "rommelig".
zou wel mooi zijn als dat de oorzaak is.
morgen ook gelijk even veranderen.


En was dit het probleem? Ik heb ook een setje carbs gekocht (36mm CBR600 F '95) en zitten ook al vanaf fabriek zo, check.


Offline mischa72

  • Non-Register lid
  • Berichten: 14
  • Geslacht: Man
  • Mischa Gielen
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #700 Gepost op: do, 25 okt 2012, 08:18:35 »
Heeft iemand al eens geprobeerd om een injectiesysteem van een motor op een Polo te bouwen? Volgens mij krijg je dan een soort gasklephuissysteem. Een voordeel zou kunnen zijn dat je minder afstelproblemen hebt.

Gr. Mischa

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #701 Gepost op: do, 25 okt 2012, 08:57:25 »
Afstelproblemen? Geen last van -dunno-
Als men 't truukje doorheeft en begrijpt, dan stelt 't niet veel voor.

Throttlebodies => leuk, maar hoe stuurt men dat aan? En wat kost dat?........juist ja: even doorsparen.

Dit topic is voor carburateurs -thumbsup-

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #702 Gepost op: do, 25 okt 2012, 11:00:36 »

Throttlebodies => leuk, maar hoe stuurt men dat aan?



Digifant/digijet beetje aangepast moet werken

Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #703 Gepost op: do, 25 okt 2012, 16:32:25 »
en dan moet je nog iemand vinden die een digifant ofzo goed opnieuw kan mappen. Is wel iets anders dan een g40 chippen ofzo.
Kun je denk ik goedkoper nog een megasquirt ofzo er op bouwen, dat is tenminste goed te mappen en niet een half omgebouwd systeem wat dan eigenlijk net niet optimaal werkt. Maar een megasquirt kost je minimaal wel 200 dacht ik, en dat is als je zelf goed kan solderen. Maar je kan nog wel altijd goedkoper motorfiets throttle bodies kopen dan aftermarket dingen omdat je die eigenlijk niet 2dehands vind en anders nog duur.
« Laatst bewerkt op: do, 25 okt 2012, 16:49:41 door bobrosco »

Offline dapolow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #704 Gepost op: di, 26 feb 2013, 18:35:31 »
hallo , misschien is dit stout van mij?  -dunno- , maar ik heb eerlijk gezegd geen tijd en zin om deze topic helemaal door te lezen achter mijn vraag.

ik heb kawasaki ninja carbs van 98 (ZX6R) en ik kan de mechanische benzinepomp niet meer gebruiken , welke elektrische pomp kan ik hiervoor het best gebruiken ?

ik was aan het denken aan een weber benzinepomp? kan iemand me helpen?
alvast bedankt! -thumbsup-