Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138669 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #705 Gepost op: di, 26 feb 2013, 20:26:02 »
maar ik heb eerlijk gezegd geen tijd en zin om deze topic helemaal door te lezen achter mijn vraag.
Raar dat je dan wel tijd hebt om een blokje te bouwen -gert-

0,2 bar.
Teveel druk = rijden als een natte krant en/of vlotterkamers overstromen.
-motorfietsbrandstofpompjes vind ik wel fijn: bij juiste druk gaan ze minder pompen / stoppen
(nadeel is dat de contactpuntjes nog welles inbranden)
-elke andere pomp icm juiste brandstofdrukregelaar doet ook z'n werk
(in m'n 2f coupe hangen nog steeds de originele injectie-pompen)

Offline dapolow

  • Non-Register lid
  • Berichten: 168
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #706 Gepost op: di, 26 feb 2013, 21:02:45 »
Raar dat je dan wel tijd hebt om een blokje te bouwen -gert-

0,2 bar.
Teveel druk = rijden als een natte krant en/of vlotterkamers overstromen.
-motorfietsbrandstofpompjes vind ik wel fijn: bij juiste druk gaan ze minder pompen / stoppen
(nadeel is dat de contactpuntjes nog welles inbranden)
-elke andere pomp icm juiste brandstofdrukregelaar doet ook z'n werk
(in m'n 2f coupe hangen nog steeds de originele injectie-pompen)
dat komt omdat ik het blokje in het school aan het maken ben en niet hier thuis :) , dus deze pomp zou goed moete zijn http://www.biesheuvel.nl/product/1309/facet_solid_state_road_benzinepomp ,deze geeft 2.5 tot 3.5 psi omgerekend rond 0.15 tot 0.25 bar.
dus heb dan geen benzinedruk regelaar nodig? of nog altijd? dan zou het gemakelijkste volgens mij deze regelaar zijn http://www.biesheuvel.nl/product/1252/lage_druk_regelaar___8mm_tails_ omdat ik een 8mm aansluiting op de carb heb.  -dunno-

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #707 Gepost op: za, 02 mrt 2013, 10:39:21 »
Als ik met een cbr600 pomp ga werken samen met mijn cbr600 carbs, komt dan de pomp in de tank te vervallen?

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #708 Gepost op: za, 02 mrt 2013, 12:58:45 »
ja

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #709 Gepost op: za, 02 mrt 2013, 21:14:15 »
Pomp in de tank kan in theorie wel vervallen, maar hoe ga je de peut onderuit de tank halen?
(carb-tank heeft de aansluitingen onderaan voorkant zitten)

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #710 Gepost op: zo, 03 mrt 2013, 08:43:16 »
Dus de pomp uit de tank is wel aan te raden om die te houden, of moet ik dan een carb tank eronder gooien?

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #711 Gepost op: zo, 03 mrt 2013, 09:53:32 »
Beide mogelijk.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #712 Gepost op: zo, 03 mrt 2013, 15:33:09 »
Dus als ik de pomp uit de tank samen met de cbr pomp laat draaien gaat het goed als ik het zo begrijp.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #713 Gepost op: zo, 03 mrt 2013, 16:24:01 »
Heb geen idee hoeveel druk de pomp in de tank levert
en of zo'n motorfietsbrandstofpompje dat leuk vind.

Mijn 2 verschillende setups:
-injectietank + beide originele injectiepompen + brandstofregelaar vlak voor carb's met een retour vzv restrictie.
-carbtank + motorfietsbrandpompje nabij carb's, zonder retour (afgedopt)

Er zullen vast andere mogelijkheden zijn

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #714 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 20:50:30 »
als je een injectie pomp er onder hebt zitten zou ik gewoon een brandstof druk regelaar halen. Dan kun je hem afstellen op de gewenste druk en de overige brandstof loopt gewoon terug via de retour. En als je nog niet een motorfiets brandstofpompje hebt denk ik dat het kwa prijs elkaar niet veel zal ontlopen, maar de regelaar er tussen is in veel makkelijker als je al een pomp er onder hebt zitten.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #715 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 21:07:12 »
Oke denk ook dat ik wel een regelaar ga halen, omdat ik nog geen cbr pomp heb. Enig idee welke regelaar een beetje goed is? Waar kan ik een goede kopen?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #716 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 21:13:45 »
www.autosportcompany.nl is een fijne toko waar je zeker zult slagen. Hebben ook een webshop...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #717 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 21:44:48 »
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p2716.html

zou persoonlijk een motorfietspomp scoren ivm het overlopen van de carb :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #718 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 21:53:24 »
zou persoonlijk een motorfietspomp scoren ivm het overlopen van de carb :)
Aan jouw dezelfde vraag: hoe ga ie de peut onderuit de (injectie)tank halen?

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #719 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 22:39:49 »
pomp bij de tank plaatsen?