Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138639 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #720 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 23:04:11 »
pomp bij de tank plaatsen?
Dan blijft de vraag nog steeds: hoe ga je de peut onderuit zo'n injectietank halen?
Vlotter ombouwen met aanzuigleiding en retour oid?
Vast niet onmogelijk, maar andere mogelijkheden lijken mij eenvoudiger.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #721 Gepost op: ma, 04 mrt 2013, 23:36:02 »
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p2716.html

zou persoonlijk een motorfietspomp scoren ivm het overlopen van de carb :)
En hoezo zou die dan overlopen? Sjon zie het al en ik ook nog eens, en ik zeg het nog eens. Je moet er een brandstofdruk regelaar voor monteren. Die regelaar zorgt gewoon dat je altijd de gewenste druk naar je carb brengt. En dan doet die injectie pomp dus hetzelfde als die motorfiets pomp doet, alleen dan zonder dat je alles moet ombouwen. Je moet alleen die regelaar er tussen zetten met 1 slangetje richting de carb en 1 aan de retour en 1 aanvoer. En dan kun je de druk gewoon zetten op wat voor die carburateurs goed is.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #722 Gepost op: di, 05 mrt 2013, 07:09:11 »
Dus na de regelaar een t-stukje met 1 slang naar de aanvoer en 1 naar de retour van de carbs. Of zit de retour al aan de regelaar?
« Laatst bewerkt op: di, 05 mrt 2013, 07:19:07 door Bunkerrat »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #723 Gepost op: di, 05 mrt 2013, 08:24:10 »
Deze carb's hebben geen retour (alleen overloopjes)
De regelaar die ik heb heeft geen retour: daarom heb ik vlak voor de regelaar
een t-stuk met restrictie-retour gemaakt, zodoende altijd voldoende druk richting regelaar
en de rest wordt vrolijk rondgepompt, dat gaat normaal met injectie ook zo.

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #724 Gepost op: di, 05 mrt 2013, 09:51:43 »
Misschien ben ik heel lastig hoor, excuses daarvoor. Maar kan je een schematische tekening maken hoe jij het aangesloten hebt. Desnoods even via pm sturen mag ook. Wil het gewoon in 1 keer goed aansluiten als ik aan de slag ga.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #725 Gepost op: di, 05 mrt 2013, 13:09:02 »
Heb tips genoeg gegeven.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #726 Gepost op: di, 05 mrt 2013, 13:30:53 »
de search button op vele forum gebruiken  -thumbsup-   

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #727 Gepost op: di, 05 mrt 2013, 14:51:02 »
Stik....daarom zuipt dat ding veel,ik heb er nog geen druk regelaar er tussen zitten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #728 Gepost op: zo, 10 mrt 2013, 12:50:49 »
Ik heb eens rustig dit topic doorgelezen vandaag. (Véél!!)
En ik heb een paar vraagjes. Ik heb cbr carbs aangeschaft, en ben op zoek naar een spruitstuk en vooral veel informatie. Setup wordt alsvolgd: 280/280 catcam nokkenas, spaghettispruitstuk, en de cbr carbs op een GK blok.
Eerste vraag is over de sproeiers. Momenteel zit sproeiermaat 135 in de carbs. Neem aan dat dit te klein is. Wie kan mij vertellen wat ongeveer de goede maat is, en misschie wat uitleg over het opboren van de sproeiers.
Dan graag wat uitleg over het afstellen, synchroniseren etc van de carbs. Hoe en wat de juiste volgorde is.
Hopelijk kunnen jullie hier een beetje meer over vertellen! Mvg Robert
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #729 Gepost op: zo, 10 mrt 2013, 14:39:02 »
Samenvatting uit mijn hoofd:

Eerst bij stationair de twee binnenste carbs synchroniseren en daarna de twee links- en de twee rechtsbuiten.
Is dat gedaan dan kun je de synchroniciteit bij verschillende toerentallen nog controleren.
Vanaf de referentie carb naar buiten werken. Waarop je de ene meter continu op je referentie laat en met de andere de rest bijstelt.


Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #730 Gepost op: zo, 10 mrt 2013, 16:27:11 »
Oke! Dat gaat mij te snel. Ik heb nu voor het eerst zulke dingen in mijn handen. Eerst zou ik graag willen weten wat ik waarop aan moet sluiten.
Er komen volgens mij 2 benzineslangen uit. Neem aan 1 voor de aanvoer, en 1 voor de retour. Kan ik deze gewoon van mijn bestaande mechanische pomp af aansluiten, of zie ik dat verkeerd?
dan zit er in het midden ook 1 dikke slang aan. Als je daarin blaast (als ik me goed herinner) gaan er binnenin schuiven open.
Waar gaat deze op aangesloten worden?
En wat ik ook nog graag zou willen weten, is of het gebruikelijk is om zonder filters te rijden. Gewoon met de trompetjes erop en gaan? Of is het juist aan te raden wel een soort aanzuigbuis met filters te maken?
En ik heb nu sproeier 135 erin zitten (zat erin bij aankoop) Is dit een goede maat?
Hieronder even wat foto's met pijltjes erbij. Misschien wil iemand even vertellen wat wat precies is?
Thanks!!


'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #731 Gepost op: zo, 10 mrt 2013, 17:00:54 »
Blauwe slang: brandstof toevoer. Nodig? JA
Deze zit vaak aan T-vormige buisjes tussen twee carbs. Is een plek waar brandstof kan lekken als de carbs lang hebben stilgelegen

Paarse pijltjes: stelschroeven mbt brandstoftoevoer naar sproeier. Rijk of arm afstelling (CO en CO2) Startpunt: dichtschroeven en dan tussen de 2 en 4 halve slagen open. Elke carb hetzelfde aantal slagen.

Tussen de carbs zitten er bij de verbindingsveren ook schroefdingesje, als je hier aan draait zie je als het goed is de vlinderkleppen, koper met de twee boutjes erin, bewegen. Hiermee stel je de synchroniciteit in. Startpunt kan zijn dat je ze allemaal op het oog gelijk zet.

Ik rijd zonder filters.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #732 Gepost op: ma, 11 mrt 2013, 23:09:13 »
Als ik van het standaard kleppendeksel met ontluchting naar een AAE kleppendeksel ga zonder ontluchting, kan dat gewoon?

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #733 Gepost op: di, 12 mrt 2013, 07:03:43 »
Ja,ik heb er ook een 6n deksel erop zitten.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #734 Gepost op: di, 12 mrt 2013, 08:18:10 »
Ik heb op de gt geen carter ontluchting, maar er komt van achter het blok wel een dikkere slang naar de aanzuigbuis van het luchtfilter. Wasda?? ;) Morgen trouwens!
'83 GT, das macht spaß!