Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138650 keer)

Offline Bunkerrat

  • L86C-0200
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.425
  • Geslacht: Man
  • Jorin Elstrodt
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #750 Gepost op: zo, 07 apr 2013, 10:02:10 »
Heb van Maxxy een orginele Polo 2 choke overgenomen -thumbsup-

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #751 Gepost op: za, 27 apr 2013, 15:32:20 »
Ff snel vraagje, cbr carbs op gk kop, dat inlaatspruitstuk hoeft niet in een hoek te komen of wel.?
Al wel ff aan het zoeken geweest en denk dat er geen hoek in hoeft, maar heb m klaar en wordt straks gelast, dus toch ff zekerheid.. -thumbsup-

Ohja, en wat betreft die ontsteking, die uit mijn hoofd vacuüm vervroegd.
Hoe doe ik dit met motorfietscarbs?
Gewoon nippel op het inlaatspruitstuk? Of moet ik nu een andere ontsteking installeren?

En als laatste, heb al antwoord gehad over de brandstoftoevoer, maar de rest van de slangen is me nog onduidelijk..
Oke! Dat gaat mij te snel. Ik heb nu voor het eerst zulke dingen in mijn handen. Eerst zou ik graag willen weten wat ik waarop aan moet sluiten.
Er komen volgens mij 2 benzineslangen uit. Neem aan 1 voor de aanvoer, en 1 voor de retour. Kan ik deze gewoon van mijn bestaande mechanische pomp af aansluiten, of zie ik dat verkeerd?
dan zit er in het midden ook 1 dikke slang aan. Als je daarin blaast (als ik me goed herinner) gaan er binnenin schuiven open.
Waar gaat deze op aangesloten worden?
En wat ik ook nog graag zou willen weten, is of het gebruikelijk is om zonder filters te rijden. Gewoon met de trompetjes erop en gaan? Of is het juist aan te raden wel een soort aanzuigbuis met filters te maken?
En ik heb nu sproeier 135 erin zitten (zat erin bij aankoop) Is dit een goede maat?
Hieronder even wat foto's met pijltjes erbij. Misschien wil iemand even vertellen wat wat precies is?
Thanks!!



« Laatst bewerkt op: za, 27 apr 2013, 17:13:27 door Robert van den Berg »
'83 GT, das macht spaß!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #752 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 12:05:17 »
Hmm, niet allemaal tegelijk?!
Nog meer vraagjes. De dikke slang op de cbr carbs, diegene waar als ik erin blaas de zwarte schuiven omhoog gaan. Waar sluit ik deze op aan? En het slangetje wat vanaf originele aanzuigbuis naar de ontsteking computer gaat. Waar kan deze het beste op??
'83 GT, das macht spaß!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #753 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 12:47:48 »
Zucht.....herhaling:
brandstoftoevoer, gaskabel + choke aansluiten en klaar.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #754 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 12:51:44 »
Ja Sjon, ik wil geen zeurkous zijn, maar die vacuumvervroeging van de ontsteking? Werkt die dan helemaal niet? En die schuiven gaan van zelf open?
Ik heb echt wel gezocht hoor, is geen gemakzuchtigheid van mij.. -dunno-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #755 Gepost op: zo, 05 mei 2013, 13:39:51 »
Ontsteking anders instellen. Dus zonder onderdrukvervroeging.

Schuiven gaan echt vanzelf open. En zoals Sjon schrijft:
Zucht.....herhaling:
brandstoftoevoer, gaskabel + choke aansluiten en klaar.

En met de zoekfunctie kun je heel wat vinden over afstellen. Kopieer alles wat je nuttig vindt in een document, printen en naar je auto lopen. Aan de slag!  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #756 Gepost op: za, 18 mei 2013, 19:12:37 »
Hier heb ik iets heel interessants gevonden voor degenen die de 36mm Keihin carbs gebruiken van de (1996) Honda CBR.
(dacht ff sharen -thumbsup-)
'83 GT, das macht spaß!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #757 Gepost op: za, 18 mei 2013, 19:22:52 »
Maar nog steeds niets gevonden voor die verrekte bevestigingsrubbers.. Aargh -gert-
En misschien wil iemand die hier wel gevorderd in is mij ook een linkje doen naar een site waar je dit soort spul kunt kopen. Plus de sproeiers 136->140 voor de 1996 keihin 36mm carbs.
Wordt een beetje chaggie van het ellelange zoeken en niet vinden!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #758 Gepost op: za, 18 mei 2013, 19:35:13 »
sproeiers kun je zelf maken .dicht solderen en op boren (boortjes koop je bij vakhandel voor ijzerwaren voor nog geen 60 cent).
ipv de rubbers kun je ook samco slang pakken .je zult de carburateurs wel moetne ondersteunen met strips naar de kop en een steun naar het blok  zodat de carbs zich niet los kunnen werken .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #759 Gepost op: za, 18 mei 2013, 19:38:35 »
Steunen zitten er idd al op! En ik ga ff zoeken naar die slang! Thanks!!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #760 Gepost op: za, 18 mei 2013, 19:45:17 »
sorry dat ik niet eerder heb gereageerd . -hug-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #761 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 19:24:51 »
Ik weet dat het eigenlijk niet echt op dit forum thuis hoort. Maar aangezien er hier wel een aantal mensen zijn met verstand van motorfiets carburateurs.
Ik heb op mijn manta nu een supercharger gebouw en daarop dan 2 mikuni cv carbjes. Het start perfect, loopt mooi stationair en alles. Maar zodra ik meer dan kwart gas geeft valt hij gewoon dood. En als ik hem met kwart gas naar 6000rpm breng en hem dan volgas open houd valt hij terug naar 2000rpm en dan opeens pakt hij hem en ramt echt heel snel door tot 6000rpm. Mijn eerste idee was dat de flotterkamer droog kwam te staan en in die tijd weer vol liep met benzine en hem dan weer pakte, dus elektrische pomp er op. Maar het probleem is nog exact hetzelfde, hij doet gewoon niks bij meer dan kwart gas behalve het eerder beschreven probleem.
Ik heb ook nog een filmpje(kut kwaliteit) http://www.youtube.com/watch?v=xYZ9jZmpJd4 Maar je kan wel een beetje horen wat er gebeurt. Als ik volgas geef kun je de eaton horen, maar je hoort ook dat de motor gewoon niet op toeren komen wil.

Dus iemand hier een idee wat mijn probleem zou kunnen zijn? Die schuiven komen wel mooi en gelijk open en alles. En hij krijgt nu ook wel benzine genoeg aan gepompt.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #762 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 20:06:57 »
Het filmpje geeft aan dat het prive is,dus ik kan het niet bekijken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #763 Gepost op: vr, 28 jun 2013, 20:22:00 »
aangepast. Komt vast omdat het vanaf mijn telefoon is gedaan.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #764 Gepost op: za, 29 jun 2013, 13:45:48 »
te arm ,je motor moet wel drinken wil deze vergif kunnen pissen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .