Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 138664 keer)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #765 Gepost op: za, 29 jun 2013, 18:56:21 »
te arm ,je motor moet wel drinken wil deze vergif kunnen pissen
Dat dacht ik zelf ook al. Denk dat ik alleen niet groot genoeg kan met die sproeiers opboren. Zit nu aan 250 en er is eigenlijk niet heel veel sproeier meer over.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #766 Gepost op: za, 29 jun 2013, 20:52:00 »
remluchtgat afdichten . dan heb je opeens veel meer peut .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #767 Gepost op: zo, 30 jun 2013, 02:55:37 »
remluchtgat afdichten . dan heb je opeens veel meer peut .
Ook nog tips hoe ik dat het best kan doen bij deze carburateurs?
Volgens mij is het 1 van die 2 gaatjes die je daar ziet of niet? In 1 van die 2 zit ook een soort sproeier die je er uit kan draaien hal ik al gezien. Maar ik kon gaan goede schroevendraaier vinden vandaag om hem er uit te halen. Maar 1 van die 2 zou dan wat kleiner moeten om hem rijker te laten lopen? Dan gaan we dat eens proberen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #768 Gepost op: zo, 30 jun 2013, 08:46:52 »
Gaat het ook goed nu je de Carbs praktisch vlak hebt liggen? Ik weet niet hoe de vlotters erin hangen, maar zou een oorzaak kunnen zijn?!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #769 Gepost op: zo, 30 jun 2013, 10:20:02 »
ik weet niet hoe het met die mikuni's zit maar bij keihin carbs is de max sproeiermaat 200 geloof ik anders dicht de naald de sproeier niet meer af

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #770 Gepost op: zo, 30 jun 2013, 17:25:18 »
De naald komt niet in je sproeier bij zo'n ding hoor. Maar kan me wel voorstellen dat je met die 250 er in de sproeier al op zijn grootst hebt omdat het kanaal verderop ook zo'n dikte ongeveer heeft.
En martijn dit zijn valstroom carburateurs, die zijn dus gemaakt om rechtop te staan. In sommige gevallen hangen ze ongeveer in die hoek van mijne en in sommige gevallen gewoon helemaal recht. Ik dacht in het begin dat dit beter uit zou komen, maar achteraf had ik wel gewoon liggende carburateurs kunnen hebben. Maar die zijn er bijna nooit per 2 aan elkaar, en een 4 in 1 spruitstukje voor die carbs maken vond ik niet echt handig. En dan zit je ook met een enorm ruimte tekort kwa breedte.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #771 Gepost op: di, 02 jul 2013, 23:34:39 »
Kan het toevallig ook komen omdat mijn inlaat temperatuur veel te laag word bij de carburateurs? Ik krijg namelijk gewoon een laagje ijs op de collector na de carburateurs. En ik heb wel eens gehoor van webers die gewoon bevroren waren, dus misschien is dat mijn probleem ook wel? Ik heb namelijk ook al geprobeerd die luchtsproeier deels of helemaal dicht te houden op beide, maar ook dan komt hij niet echt op toeren als je gas geeft.

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #772 Gepost op: di, 02 jul 2013, 23:49:18 »
is je carburateur te klein, gaat er teveel lucht door een klein gat.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #773 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 09:26:56 »
Wie kan mij even matsen en de maat (LxB) van de lange kelken van de Keihin 36mm carbs opmeten? Ik wil graag van die sokjes over de kelken trekken, maar dit moet wel een beetje netjes en pas zijn..
Misschien weet iemand zo een goeie set te vertellen, of heeft iemand deze over?
Hoor het wel!!
'83 GT, das macht spaß!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #774 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 12:06:56 »
Wie kan mij even matsen en de maat (LxB) van de lange kelken van de Keihin 36mm carbs opmeten? Ik wil graag van die sokjes over de kelken trekken, maar dit moet wel een beetje netjes en pas zijn..
Misschien weet iemand zo een goeie set te vertellen, of heeft iemand deze over?
Hoor het wel!!
Goeie set sokjes? Gewoon bij biesheuvel van die pipercross dingen bestellen. Dat is best goede kwaliteit en ze hebben een binnenmaat van 60 dus dat past vast wel. En ze zijn geloof ik 11cm hoog dus ik denk niet dat je kelkjes meteen groter dan dat zijn.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #775 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 13:46:44 »
Ik ben me wat in gaan leren mbt de sokjes, en over het algemeen is men hier niet over te spreken.
Nu wil ik over de voet van de originele luchtfilter bak met racegaas een bolle mal gaan maken, en hierover filterschuim bevestigen. Zo krijg ik een veel groter oppervlak en dus minder weerstand.
Weet iemand misschien waar ik een mooie lap van dat benzinebestendige filterschuim kan kopen? +/- 25x60..
Hoorhetwel!! -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #776 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 15:32:43 »
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #777 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 16:02:32 »
Dat is een hoop, maar heb het helemaal gelezen.. Deels hebben ze zeker gelijk, deels is het een prachtig verkooppraatje.
Ik weet dat hoe groter het oppervlak van het filter is, hoe makkelijker de lucht binnenkomt.
Daarom wil ik ook een vrijstaande bolle filter over alle kelken heen plaatsen.
En eerlijk is eerlijk, de dingen waar ze het bij K&N over hebben, gaan mijn realiteit te boven.
Hoeveel rijden er niet zonder filters? Ik wil gewoon geen risico nemen, thats all...
'83 GT, das macht spaß!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #778 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 16:27:57 »
Dat is een hoop, maar heb het helemaal gelezen.. Deels hebben ze zeker gelijk, deels is het een prachtig verkooppraatje.
Ik weet dat hoe groter het oppervlak van het filter is, hoe makkelijker de lucht binnenkomt.
Daarom wil ik ook een vrijstaande bolle filter over alle kelken heen plaatsen.
En eerlijk is eerlijk, de dingen waar ze het bij K&N over hebben, gaan mijn realiteit te boven.
Hoeveel rijden er niet zonder filters? Ik wil gewoon geen risico nemen, thats all...
Er zijn altijd domme mensen. Hoeveel mensen denken er nog steeds dat een sport einddemper de auto sneller maken? Dat zijn er nog steeds heel veel. En zo zijn er ook nog steeds heel veel die denken dat je zonder luchtfilter meer power hebt. En bij de eerste testbank sessie kan dat ook best zo zijn, maar kijk dan na een jaar rijden ofzo nog eens. Dan heb je met een filter nog ongeveer evenveel power als de eerste keer en zonder filter ben je er waarschijnlijk een boel kwijt.

En die sokjes moet je niet helemaal tot het einde er op trekken, dan hou je ook wel genoeg oppervlak om de lucht door te trekken. En kwa vuil worden zou ik me er niet te druk om maken, die dingen kun je heel makkelijk schoon maken dus dan kun je dat ook een keertje vaker doen.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #779 Gepost op: wo, 25 sep 2013, 17:24:22 »
De hamvraag is natuurlijk: hoeveel levert het op of kost het je? En hoe belangrijk is dat voor je?

...

En zo zijn er ook nog steeds heel veel die denken dat je zonder luchtfilter meer power hebt. En bij de eerste testbank sessie kan dat ook best zo zijn, maar kijk dan na een jaar rijden ofzo nog eens. Dan heb je met een filter nog ongeveer evenveel power als de eerste keer en zonder filter ben je er waarschijnlijk een boel kwijt.

...
Is er iemand die dat ooit heeft getest? Dus alle situaties die je benoemd zonder andere veranderingen? Dan ben ik benieuwd naar alle data.

Niet om je verhaal tot broodje aap te verlagen maar gewoon uit interesse.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift