Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150622 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #165 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 23:34:35 »
heb nog even gekeken, en natuurlijk de camera boven laten liggen (6e etage...)

Zal op een zonnige dag de bedrading goed nalopen, dan komt de oorzaak wel boven water..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #166 Gepost op: do, 26 jul 2007, 04:18:59 »
Ed was right!
de afslagklep krijgt gewoonweg geen stroom.. Nadat ik de klep rechtstreeks verbonden heb met de accu loopt de auto prima!

De sensor/schakelaar die in het spruitstukvoorverwarmsysteem zit ( :D ), wat heeft die voor functie?? De autochoke zit daar ook op aangesloten, en de afslagklep ook...

zou die kapot kunnen zijn? zo ja, hoe werkt deze?

Moet het nog wel even netjes oplossen, deze oplossing mag tijdelijk wel ff, maar een kabelbreuk oid moet gelocaliseerd worden..

zekering gezien vanaf motorzijde rechts onderin de laatste is tevens je claxon
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #167 Gepost op: do, 26 jul 2007, 21:17:23 »
weet ik.. Had ik al opgezocht in het boekje. Nr.9 dus.  Al vervangen, geeft geen resultaat.

Wel heb ik gemerkt dat mijn claxon en achteruitrijlicht het dus ook niet doen, vanmiddag getest.

Heb natuurlijk wel zitten kutten bij het inbouwen van het 2F dash. Ga nog maar eens rustig kijken, met een mulitimeter! -klus-



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #168 Gepost op: di, 21 aug 2007, 20:43:19 »
Vandaag na een dag hard studeren maar eens naar buiten gegaan om even de zinnen te verzetten.

De polo stond er zo zielig bij -boehoe-  

De achterwielen en remtrommels gedemonteerd.
De remmen sleten achter nogal aan; dit is opgelost:

trommels los, schoongemaakt en remsegmenten opgeschuurd
hele mikmak schoongemaakt met remmenreiniger.
Lager schoongespoeld in een beetje Diesel..

Daarna boel weer gemonteerd en lagers afgesteld.

Alles gaat weer soepel -klus-

Daarna natuurlijk even de wagen starten mbv de 2F en startkabels (accu is slecht en leeggestart).

De auto deed het de vorige keer prima, met de afslagklep rechtstreeks aangesloten op de accu. De auto was vervolgens weggezet met losse accupolen.

Nu: aanslaan, netjes draaien, pruttel pruttel, afslaan..

Hmmmmm, wat nou weer -dunno-

Heb ook direct de kabelbreuk gevonden... De auto-choke klikt als ik ook maar een heeeel klein beetje aan de kabel wiebel.

Door diezelfde krimpkous gaat ook de + voor de afslagklep.
De choke en afslagklep gaan dus aan/uit...aan/uit etc..

Goed:

Dat is voor volgende keer: nu eerst weer ff in de boeken voor mijn tentamens.
Weet nu (waarschijnlijk) waar het aan ligt.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #169 Gepost op: di, 21 aug 2007, 20:56:49 »
Troostje je bent niet de enige die de hele dag achter de boeken moet zitten. Heb alleen deze week m'n auto'tje niet in de buurt staan (om studie ontwijkend gedrag te verminderen :P )
kabelbreuken zijn de meest rottige dingen die je kunt tegen komen om te gaan zoeken...
(onze auto bij FSG activeerde door een kabelbreuk de brake/travel switch uit eigen wil...)
Succes nog!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #170 Gepost op: di, 21 aug 2007, 21:22:37 »
wij dachten al=

Hoe kan je nou uitvallen doordat je je brake overtravel switch activeert?? Maar dat verklaard een hoop.

Bij ons was het een schakelsysteem dat de hele tijd naar de neutraal bleef zoeken (electropneumatisch).

Uiteindelijk na 3 x herstarten (in de 1e, doordat het schakelsysteem de weg kwijt was..) was de accu zo ver leeg, dat de motor zo kut liep (te lage accuspanning voor de Motec ECU)

Ik hoorde nog dat je naar mij gevraagd had, ik was alleen erg druk met foto's maken..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #171 Gepost op: di, 21 aug 2007, 21:28:21 »
Dit gaat over de Formula Student?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #172 Gepost op: di, 21 aug 2007, 21:33:08 »
ehm:
Sorry :P


Je hebt gelijk. Ging over Formula Student Germany (FSG).

Twee weken geleden waren er wedstrijden op het Hockenheim circuit. Dit keer stond ik niet als coureur ingeschreven en heb me een beetje vermaakt met vele -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #173 Gepost op: di, 21 aug 2007, 21:34:33 »
even een offtopic for the unknown (ach, is toch mijn eigen topic :) )

dit is een toppertje geweest op het Event
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #174 Gepost op: di, 21 aug 2007, 21:35:28 »
een geknepen 600CC CBR blok

ademhalen door een inlaat van max. inwendige diameter van 20mm.

En toch nog 105 (!) pk halen op de Dyno..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline djpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Man
  • Polo van Ooij
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #175 Gepost op: di, 21 aug 2007, 22:09:30 »
Die hebben zeker een top auto'tje gemaakt, -hitit- weet nog steeds niet hoe ze aan zoveel pk's zijn gekomen... Weet jij wat ze allemaal aan hebben gepast?
Voor jullie was het behoorlijk stressen voor de endurance, maar hard gingen jullie zeker :)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #176 Gepost op: di, 21 aug 2007, 22:16:24 »
Graz laat hem tunen door Fritze tuning.

Dat blok wordt aangepast (custom made nokkenassen, Plenum+runner+gasklephuis zijn naar horen zeggen door Fritze ontworpen in samenwerking met het team).

alle onderdelen in het blok zijn afgewogen en zo nodig gecorrigeerd en gebalanceerd.

Hard gingen we zeker (met alleen een 3e versnelling) en een kut lopend blok.. Zo jammer dat we het niet uit konden rijden. Maar ja: blijft een prototype..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #177 Gepost op: wo, 22 aug 2007, 11:12:19 »
On Topic:

de wielkastrandjes van de steilheck heb ik omgerold. De randen waren van binnen toch al roestig, en de linker licht gedeukt.
Daarom dacht ik : ik probeer het zelf wel met een dikke stalen buis.
Werkt opzicht prima, maar de lak verwarmen is een pre, nu is deze gescheurd op sommige plaatsen. Aangezien het toch bijgewerkt moest worden maakt mij dat niet uit.

Nu de achteras nog even recht onder de kas; dan passen de Compo's wel!

 -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #178 Gepost op: di, 11 sep 2007, 17:59:54 »
Carbs zitten er op.
Duurde even, maar nadat ik het spruitstuk afgelast had was het binnen 2 dagen gepiept!
*
Stukkie gereden, brult lekker, pakt mooi op! Super! Volgens mij zit er alleen een klein lekje in het spruitstuk, bokt bij wegrijden en bij het inspuiten van remmenreiniger bij de flensaansluiting gaat de motor meer toeren maken!!


*Die gaat morgen even waar nodig dichtgelast worden.
*Het gaskabeltje nog even degelijk aansluiten. Zit nu nog op Beundebeunhaas manier vast.
*Choke aansluiten
*Filterbak aanpassen zodat deze gemonteerd kan worden
*Waterslangen afdoppen (zitten nu bouten in met een slangklem..)
* last but not least: vacuumbekrachtiging aansluiten voor de remmen.. Nu trap ik op een natte spons, plus dat er niet veel gebeurd..

Ben nu al heel tevreden!! Rijdt al 100x beter dan die K*T 2e3 pierburg..
Is het nu ook wijs om de ontstekingsvervroeger aan te sluiten? Ik heb er wel een aansluiting voor op de runners..
Op cilinder 1,2,3 heb ik een aansluiting gemaakt om evt. iets op aan te sluiten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #179 Gepost op: di, 11 sep 2007, 18:13:41 »
fototje van het pretpakket









Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983