Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150697 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #180 Gepost op: di, 11 sep 2007, 18:21:54 »
klein maar fijn??!?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #181 Gepost op: di, 11 sep 2007, 18:25:16 »
Sweet!
Weer een multicarbs-bruller erbij -prut-

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #182 Gepost op: di, 11 sep 2007, 18:48:44 »
Nice -thumbsup-

Heb je de kop nu nog aangepast? Om in elk geval een gladde overgang tussen kop, en inlaat te krijgen?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #183 Gepost op: di, 11 sep 2007, 20:24:04 »
nog niet.. Maar dat gaat nog wel gebeuren.

Het is nu als volgt:

de inlaat op het blok is origineel,
de pakking is origineel
de flens is iets groter dan de pakking
de ronde runners zijn aan het einde samengeknepen, zodat ze meer ovaal dan rond zijn en zodoende beter aansluiten op de inlaat van het blok.

Maar dit is slechts een eerste inlaat (zelf gemaakt, om te testen).

Heb nog een plaat+buis RVS liggen, die ik uiteindelijk op mijn 3F blok wil zetten. Dat moet uiteindelijk in een leuke config in een polo komen.
De carbs zijn eigenlijk iets te groot voor de HK, 37mm.. Maar tot nu toe loopt het best OK (zelfs met niet lekdichte inlaat)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #184 Gepost op: wo, 12 sep 2007, 12:19:18 »
haha, dit had ik niet gedacht van het witte orgel ;)

SUPER ! ! ! !

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #185 Gepost op: wo, 12 sep 2007, 12:46:04 »
mooi he!

duurt ff, maar het gaat de goede kant op.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #186 Gepost op: wo, 12 sep 2007, 22:01:56 »
spruitstukje nog maar een keer gladgeslepen en er zaten inderdaad nog een aantal kleine gaatjes in de lasnaden..

Dichtgemaakt en testen! :D  -naughty-

als de mensen omkijken maakt ie in ieder geval lekker veel herrie!
toch ben ik nog niet helemaal tevreden:

stationair pruttelt het allemaal nog wat
soms lijkt het alsof het gas blijft hangen (heel traag dalen in toeren na een stoot gas geven..), soms is ook alles goed
Na 4500 toeren gebeurd er niet heel veel meer.. met iets gas terugnemen trekt de motor zelfs iets beter door.. Lijkt mij een gevalletje te weinig brandstof?

Ik denk zelf;

iets rijker zetten, naald iets omlaag?
synchroon laten stellen van de carbs.

De CO schroeven heb ik 2 slagen uitgedraaid
Hoofdsproeier is 150mm
Carbs zijn 36mm

Naald heb ik nog nooit naar gekeken, zal het morgen eens doen. Ook draai ik de bougies er even uit, die vertellen vast meer.

Tips zijn altijd welkom natuurlijk!!
 -prut-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #187 Gepost op: wo, 12 sep 2007, 22:28:54 »
Iets rijker is naald omhoog, maar is meer voor het midden en top gebied.

Staat het vlotter nivau goed?
En werken de gas schuiven wel goed op het vacuum?

[Edit]Het lijkt meer op valse lucht



GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #188 Gepost op: wo, 12 sep 2007, 22:38:16 »
de [edit]  ben ik ook bang voor..

Maar voor het hoge toeren gebied ;
daar trekt ie dus niet door.

Het zal wel een combi zijn tussen een beetje valse lucht en een nog niet goed afgestelde ontsteking en verkeer mengsel.

Goed,

Ik zal de inlaat er morgen wel (weer) afhalen en nogmaals controleren. Misschien lekt hij ook wel op de flensaansluiting. Beetje vloeibare pakking doet wonderen (hoop ik)

Las wel in Mark zijn topic (polo 1F met ook een HK blok met carbs) dat hij hetzelfde symptoom had met de carbs.
Doortrekken vanaf 5000tpm was er niet meer bij, na het rijker stellen van het mengsel (naald OMHOOG natuurlijk..) ging het een stuk beter.

Morgenavond weer een testsessie. Dan ook direct even de choke aansluiten.

Dank voor je tip trouwens! Bevestigd mijn vermoeden.!!



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #189 Gepost op: wo, 12 sep 2007, 22:49:31 »
Het clipje omlaag is naald omhoog(rijker), clipje omhoog is naald naar beneden(armer)
GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #190 Gepost op: do, 13 sep 2007, 00:13:52 »
I know!

Des te lager het clipje, des te eerder er benzine bij de luchtstroom komt..
Dus des te eerder de naald omhoog gaat..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #191 Gepost op: do, 13 sep 2007, 13:07:29 »
na het rijker stellen van het mengsel (naald omlaag) ging het een stuk beter.


Dank voor je tip trouwens! Bevestigd mijn vermoeden.!!

Ik bedoelde het met betrekking tot deze zin. -thumbsup-
GROTER is niet altijd beter

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #192 Gepost op: do, 13 sep 2007, 13:12:51 »
ahaa! gevalletje wel typen , niet meer nadenken :D

Heb het even aangepast om misvatting te voorkomen.

Moet nog een opdracht afmaken voor vanmiddag, maar moet eerlijk zeggen dat mijn handen jeuken om de steilheck even in orde te maken.

Zal wat vloeibare pakking tussen de voetplaat en het blok doen, daar zit nu alleen een pakking tussen die al 4-5 keer losgeweest is.. Ook even goede slangklemmen halen, deze vertrouw ik niet zo.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #193 Gepost op: do, 13 sep 2007, 22:20:37 »
vanavond een semi vruchtbare sessie gehad.

De auto gewassen (was vanaf mrt. al niet meer gedaan) :(  -hitit-
Dus dat koste wel enige inspanning, aangezien de auto ook nog onder de bomen staat...

Daarna een ronde langs de winkels gedaan (vloeibare pakking, inbus bouten, veerringen, en nog wat klein spul.
Bij thuiskomst (even flink het gas ingetrapt) even de bougies gecheckt.. :(  Wit, wit, en nog eens wit. Duss..

Eerst maar eens de boel op orde voordat ik er weer mee ga rijden. Het geluid is alleen zo verslavend.. Alle hoeken, straatjes, tunnels etc... www.onnodiggasgeven.nl heeft een nieuw lid!!

Ik moest echter ook nog een homokineethoes vervangen voor de apk. Was mooi tijd om de verlagingsset ook aan de voorkant te monteren+ nieuwe toplagers. Ging niet van een leien dakje. Had vooral veel moeite om 1 van de veerpoten los te krijgen van de fuseekogel.
Morgenmiddag weer verder..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #194 Gepost op: vr, 14 sep 2007, 17:41:32 »
Heb nog steeds de veerpoot niet losgekregen. Heb waarschijnlijk toch een veerspanners nodig om de poot omhoog te kunnen tillen.
Verder bleek toch 1 van de dempers van de verlagingsset lek te zijn. Dus; projectje ligt eerst weer even stil.

Volgende week verwacht ik de nieuwe dempers te hebben, dan gaan ze er ook direct onder.

P.s. welke maat moer is te gebruiken om de sluitdop van de demperpatroon los te halen? Bankschroef kan ook natuurlijk, maar doe het liever netjes.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983