Auteur Topic: Polo autocross  (gelezen 1150 keer)

Offline tinnus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Polo autocross
« Gepost op: wo, 26 dec 2007, 16:45:35 »
Hallo,

ik ben van plan om met een Polo autocross te gaan rijden in een 1300 klasse. Ik heb mezelf hier aangemeld om te vragen of er wel degelijk multipoint injectie motoren in de Polo's 2 en 2F hebben gelegen (origineel). Op autoweek.nl zijn namelijk geen multipoint motoren te vinden.

Op verschillende andere forums heb ik gelezen dat ze wel bestaan, maar ik heb het niet officieel gezien.
Ook kon ik het niet opmaken uit de motordatabase op deze site.

Het betekent wel dat ze bestaan, is de multipoint motor dan een injectiesysteem gebouwd op de GK motor?

En hoeveel pk heeft deze MPI motor? Ik neem aan dat dat er meer zijn als van de GK motor. Er moet zowiezo nog wel veel uitgehaald worden, toch zeker minimaal 100 pk, anders kun je niet mee. Is dit mogelijk? Dat moet dan zonder G-lader of turbo e.d.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg,
Martijn


Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Polo autocross
« Reactie #1 Gepost op: wo, 26 dec 2007, 17:41:34 »
NZ en 3F  en PY zijn 'multipoint' motoren: meerdere injectoren, maar ze openen wel gewoon synchroon met elkaar.

NZ = 55 pk
3F = 75 pk
PY = Met g-lader (dus turbo klasse) en 113/115 pk, dus niet interessant.

Uit een NZ is tot zo'n 95 pk te halen .. 3F heeft iets hogere compressie, dus die zal wel over de 100pk kunnen.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo autocross
« Reactie #2 Gepost op: wo, 26 dec 2007, 17:44:57 »
110 is haalbaar uit een nz
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo autocross
« Reactie #3 Gepost op: wo, 26 dec 2007, 17:46:16 »
110 is haalbaar uit een nz
en geldt ook voor 3f ,maar als je een beetje verstandt hebt van motoren snap je ook waarom
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline tinnus

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2
Re: Polo autocross
« Reactie #4 Gepost op: do, 27 dec 2007, 15:10:38 »
Oke,

bedankt voor de reacties. Ik ga op zoek naar een 3F motor(en).

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Polo autocross
« Reactie #5 Gepost op: do, 27 dec 2007, 19:39:45 »
110 is haalbaar uit een nz
en geldt ook voor 3f ,maar als je een beetje verstandt hebt van motoren snap je ook waarom

-gert-

Ik heb er geen verstand van, dat scheelt. Ik moet de eerste 1.3 multipoint die heel blijft met 110 pk eerst nog zien, dan pas geloven :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo autocross
« Reactie #6 Gepost op: vr, 28 dec 2007, 18:24:51 »
euh jaap alle motoren gaan stuk ook al zit er 10 pk in een 2l
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Polo autocross
« Reactie #7 Gepost op: vr, 28 dec 2007, 21:49:38 »
uiteindelijk wel ja.... alhoewel een 10pk 2ltr. motor een verdomd lange levensduur heeft omdat je dat ding niet van zijn plek krijgt. -dunno-

maar iedere gek zonder verstand van motoren kan ook zo zeggen dat het niet makkelijk is om van een 55pk motor een met 110pk te gaan maken zonder geblazen hulpstukken.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Polo autocross
« Reactie #8 Gepost op: vr, 28 dec 2007, 22:48:58 »
De juiste ingredienten bij mekaar zoeken kan een leuk resultaat geven.
Kan me nog een 1.3 blokje heugen met enkelt vw-onderdelen met
uitzondering van de carb's => 99 pk.
Doe daar nog es een leuk nokkenasje bij + injectie.....dan lijkt mij
die 110 pk wel mogelijk.

Maar ja: waar ligt toch die grens tussen lekker veel pk en betrouwbaar -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Polo autocross
« Reactie #9 Gepost op: vr, 28 dec 2007, 22:50:16 »
die grens ligt vaak bij de rechter voet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Arno

  • Non-Register lid
  • Berichten: 669
  • Geslacht: Man
    • www.poohlo.web-log.nl
Re: Polo autocross
« Reactie #10 Gepost op: di, 01 jan 2008, 21:01:56 »
die grens ligt vaak bij de rechter voet
En het gezonde verstand... :D

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Polo autocross
« Reactie #11 Gepost op: di, 01 jan 2008, 21:42:52 »
en kwaliteit van het getunde onderdelen en inmakaar gezette motor.

gr maikel