Auteur Topic: Olielek polo 3 1990.  (gelezen 6902 keer)

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #105 Gepost op: do, 22 jun 2006, 23:11:03 »
zolang er geen water bij de olie komt ,olie lekker laten zitten en filter ook .klepdekselpakking zou ik wel vervangen ,tevens ook nokkenaskeering ,uitlaatspruitstuk pakking ,inlaatspruitstukking

Die pakkingen wordt niet van gesproken bij een garage zodus die het maken zogezegd voor 300 euro.Spreken alleen van de koppaking en meer niet,ja nog een oliefilter,sommige een distributieriem en andere dan weer niet ze zouden hem hergebruiken (wat ik NIET zou willen)anti-gel,bouten en olie.
Over de rest spreken ze niet.
Maar ik denk dat het 1 van de 2 oplossingen zal worden :

-Motor aankopen met 40.000km,met reeds een andere koppaking,kleppendekselpakking en distributieriem.
-Zelf de culas vervangen als we een momentsleutel vinden.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #106 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 03:03:33 »
HALLOOOOOO!!!!!

Je valt in herhaling.

 -gert-

Breng dat hok gewoon naar de garage, dan slaap je zelf ook een stuk rustiger.

Naar mijn idee heb je genoeg informatie gehad, je doet er alleen geen ene moer mee.

Maak een keuze en voer die uit.

PUNT
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #107 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 07:29:03 »
HALLOOOOOO!!!!!

Je valt in herhaling.

 -gert-

Breng dat hok gewoon naar de garage, dan slaap je zelf ook een stuk rustiger.

Naar mijn idee heb je genoeg informatie gehad, je doet er alleen geen ene moer mee.

Maak een keuze en voer die uit.

PUNT

Nee ik twijfel.

PUNT

Offline Lexo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #108 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 07:31:35 »
ben het met martijn eens, alle ideen en tips die worden aangedragen sla je in de wind. dat heeft weinig nut..

je broer heeft er verstand van, maar zit met zijn rug, jij bent gezond maar hebt de kennis niet.. dan combineer je die toch? jouw broer verteld jou wat je moet doen, lijkt me ideaal! kun je die pakking zo zelf vervangen..

verder denk ik ook dat als je broer monteur is geweest dat ie ook wel weet welke pakkingen er wel of niet vervangen moeten worden???

verder wil ik nog opmerken: een nieuwe d-riem betekent in mijn ogen een nieuwe waterpomp of in ieder geval een nieuwe waterpomp pakking (rubber ring)
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #109 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 13:14:26 »
Ik ben aan het twijfelen of het zelf te doen met mijn broer zijn kennis als ex-automekanieker.
Ofwel het blok te kopen met 40.000km en nieuwe distributieriem,nieuwe koppakking en kleppendeksel pakking voor 250 euro zonder montage natuurlijk.

Het laatste lijkt mij het meest aantrekkelijke  -uitlachen-  en ik zou de persoon eventueel waarvan we de motor kopen, +/- 100 euro moeten geven voor de montage ervan  -nana-

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #110 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 13:57:30 »
Ok doe dat. Topic closed.
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #111 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 16:50:04 »
Ok doe dat. Topic closed.

Ben jij mss meer dan een ander?

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #112 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 17:39:36 »
Nee zeker niet, maar dit topic gaat al 8 pagina's lang over jouw twijfels.
Ik dacht eigenlijk naar aanleiding van je naam (poloboy) dat we met iemand van het mannelijk geslacht te maken hadden, maar ik begin toch te twijfelen  -nana-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #113 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 17:54:36 »
Dusss... :)

Maar ik heb het een paar pagina's terug al gezegd: "veel tekst, weinig vooruitgang."




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #114 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 20:04:30 »
denk dat een motorwissel langer duurt dan een koppakking
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #115 Gepost op: vr, 23 jun 2006, 20:24:23 »
Dit topic duurt langer dan wat dan ook.

Tip: Geen woorden maar handen vuil maken.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline polo_boy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 194
  • Geslacht: Man
    • none
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #116 Gepost op: za, 01 jul 2006, 15:31:12 »
Nu nog een keer een vraagske.
Ik heb het volgende gemerkt.
Bij koude motor kruipt er dus olie tussen de culas uit.
Kuis ik die natte plek op als de motor warm staat,en ik start de motor terug komt er geen olie meer tussen uit.
Iemand hier een verklaring voor?

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Olielek polo 3 1990.
« Reactie #117 Gepost op: za, 01 jul 2006, 16:47:15 »
Jup, pakking lek. Vervangen en probleem is opgelost.
Rest staat in de vorige 8 pagina's.

Bij deze topic gesloten.