Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: jellehier op wo, 19 jan 2011, 12:41:03
-
ik heb van serge begrepen dat ik voor mijn abu in mijn 2 de volgende onderdelen moet monteren,
1.3 carter en aanzuig mond.
En pijlstok houder met pijlstok.
Kan ik deze delen van een auv pakken dus ipv een 1.3 van een 1.0
-
Carter, oliepomp + oliepeilstok van AAV (1.3) en AAU (1.0) zijn bij mijn weten hetzelfde
-
dat dacht ik dus ook. Een auv heb ik nog staan dus vandaar de vraag
-
auv? nooit van gehoord
-
.....
Net of je niet weet wat hij bedoeld
-
@Gerard; Denk je dat echt -dunno- :)
@Jelle
is dat echt nodig? Mijn broertje had een originele ABU (carter+aanzuig) in zijn 2f zitten, nooit problemen mee gehad.
-
hoe laag is die van je broertje
-
en ok aau foutje is op mijn telefoon en die past nog wel eens getypte woorden aan naar iets anders ook iets vreemds als auv
-
hoe laag is die van je broertje
-60 rondom
-
welke wielen, ik heb bij mij echt geen ruimte voor dat diepere carter denk ik zo. Kan het wel proberen maar ik ben bang dat ik em dan zeker raak. Die die er nu onder zit bij de nz is ook al behoorlijk gehavend
-
60mm verlaging vooraan gaat nog wel, mijn groene 2f staat ook op die 'hoogte' icm 1.6 carter,
maar nog lager is lastiger. Nou zit 't carter redelijk tussen de wielen, maar de kans op raken wordt groter.
-
mijne is als ik het goed heb 80/60 verlaagd. En dan staat ie ook nog op 13 inch met 165 55 bandjes. Heb mn 1.3 carter bijvoorbeeld ook al eens geraakt.
-
ik weet niet juist hoeveel ik lager lig maar ik denk van voor -70mm ook met de originele 1.6 carter en 175-50-13
mijn carter heeft de grond ook wel eens geraakt maar als je een beetje uitkijkt valt het allemaal wel mee
-
Heb onder mijn ABU een 1.3 carter. Even een deuk onder de aanzuigmond slaan (icm een 1.3 aanzuigmond). Denk dat ik er nog een oliekoeler op zet, heb ik weer wat meer olie in het systeem
-
wel of niet vervangen. De 1 zegt wel de ander niet. Het is dus niet perse nodig en het hangt tussen de wielen. Dan laat ik het nog even zo. Hoe zat het trouwens ook al weer met de aandrijfassen de lengte van 1 is anders maar welke ook al weer
-
gewoon kijken hoe t rijd met de originele carterpan.
-
wel of niet vervangen. De 1 zegt wel de ander niet. Het is dus niet perse nodig en het hangt tussen de wielen. Dan laat ik het nog even zo. Hoe zat het trouwens ook al weer met de aandrijfassen de lengte van 1 is anders maar welke ook al weer
De lange (volgens mij). Die flens van de bak is 'langer', dan is de aandrijfas korter.
Oplossing;
of de aandrijfas van een late polo 2f gebruiken (die is korter)
of de flens van een oude bak overzetten.
-
ik heb nog een oude 5 bakliggen.. ik pak daar de flens wel van.. is wel zo makkelijk.
-
heeft iemand een aansluit schema van de abu in een golf 3?
dus waar de draden in de zekering kast gemonteerd zijn.
en heeft er iemand nog een baksteun voor een 5 bak, voorkant..
-
Ik heb ergens een draadschema liggen. Ook heb ik nog een 5 bak steun liggen.
-
heb je dat draadschema ook digitaal, dan zou ik er morgen mee verder kunnen.
de 5 bak steun zoek ik dit keer liever wat dichter bij, ik heb er als het goed is wel ergens nog 1 maar kon em vanmorgen niet vinden. en anders denk ik dat ik em op de zaak bestel.. zo duur kan zon ding niet zijn...
-
Ik heb hem digitaal alleen niet goed ingescand. Het is zo niet leesbaar.
-
ow... das minder, heb namelijk nu eigenlijk geen idee welke draad wat moet doen, ik kom er uiteindelijk wel achter, of ik print morgen op het werk het schema uit, maar dan kan ik nu niet verder.
-
ik ben weer even bezig geweest.
heb nu een klein probleem, ik wou dus de bakflens omzetten, maar die krijg ik niet uit de bak van de abu, ik heb wel de andere uit de bak gekregen, maar de bout in de bak van de abu is kapot gedraaid.
heeft iemand nog een kortere lange as liggen,
dus van een late 2f
-
heren
help?
-
ik ben weer even bezig geweest.
heb nu een klein probleem, ik wou dus de bakflens omzetten, maar die krijg ik niet uit de bak van de abu, ik heb wel de andere uit de bak gekregen, maar de bout in de bak van de abu is kapot gedraaid.
heeft iemand nog een kortere lange as liggen,
dus van een late 2f
wat is er mis om dekop van die inbus weg te boren
-
hoe krijg ik dan de bout er nog uit? Of zeg jij de oude flens eraf nieuwe erop en niet vast zetten?
-
gaatje erin boren, linkse tap erin? -dunno-
-
Als de flens er uit is kan je er met een tang wel bij, of anders een moer op lassen.
Niet vastzetten lijkt me geen optie -hitit-
-
Kop van bout compleet wegboren: schuif/trek je de flens over restant bout.
Restant draai je er daarna waarschijnlijk zo uit: spanning is eraf
-
Gaskabel heb ik van een golf 2 1.3 gebruikt.
-
die heb ik inderdaad ook gepakt, van een golf 2 met nz motor.
De spanning eraf klinkt logisch maar ik ben bang dat de bout met loctite vast zit.
Ik probeer het wel gewoon zaterdag.
@rutger.
Heb je wel eens een bout los gekregen met een linkse tap, is mij nog nooit gelukt bij mij breken die dingen altijd af in de bout.
-
als de flens er af is stook je de restant bout warm (let op niet gloeien ) daarna lost de lockere tieten en kun je de bout zo losdraaien
-
en idd linkse tappen direct wegmikken ,is de grootste rotzooi op tellsell na .
-
tap = bros. Die breekt bij een klein beetje torsie al af, precies aan de oppervlakte -hitit-
-
En dan ben je nog niks opgeschoten met een linkse tap :)
-
nee dan ben je nog verder van huis want die boor je echt niet zomaar weer uit.
-
bruin zwart vanaf lambda sonde, is dit inderdaad massa, zoals ik in mijn schema lees?
-
en zwart wit en rood in de stekker aan de zekering kast van de golf 3, deze lopen naar twee kabel lassen in de kabelboom
de zwart witte word zwart
en de rode blijft rood, hiervan neem ik aan dat het constant plus moet wezen (rood)
maar waar moet de zwart witte aan.
en als de rode wel ergens anders aan moet waar aan dan?