Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: 98_er fox op za, 05 feb 2011, 23:00:46
-
ik heb sinds kort ( snertmeeting ofzo ) last van een hoog olieverbruik.
en dan bedoel ik ook hoog, gistermorgen met koude gepeilt bijgevult tot max ( is ongeveer tussen een kwart liter en halve liter bijgegaan )
en gisteren ongeveer 220-250km gereden.
vanmorgen weer met een koude motor gepeilt, peil stond nu net iets lager als gister. dit betekende dus dat hij dat wat ik bijgevuld had ook al verstookt had.
dit is ook duidelijk te zien als je rijd.... bij het invoegen op de snelweg had m`n achterligger last van plaatselijke mist. -gert-
en hoorde laatst ook al van een kameraad dat ie nogal stonk toen ik wegreed.
zat zelf te denken aan zuigerveren omdat hij de olie verstookt maar dit is ook het enigste wat ik kan bedenken.
motorcode is 1W en km,stand is ongeveer 369.300
iemand een idee? -dunno-
alvast bedankt voor reactie`s
-
Sowieso al een oliestokertje natuurlijk -naughty-, heeft je blok nog op bepaalde plekken flinke oliesporen? Misschien dat ie het ook ergens weet te lozen. 1 liter per 500km (halve liter per 250km zoals jij zei) is wel erg veel in ieder geval!
-
heeft je blok nog op bepaalde plekken flinke oliesporen?
heb het blok vorig weekend al schoongespoten om te kijken of er direct al dikke oliesporen kwamen... tot nu toe niks
-
Wanneer laatste oliewissel geweest? => Carterdop niet goed vast misschien?
-
Wanneer laatste oliewissel geweest? => Carterdop niet goed vast misschien?
vorig jaar juni-juli ergens.
-
Denk dat de olie ook daarwerkelijk verbruikt wordt, en niet door lekkage verdwijnt.
In het ergste geval is blokje gewoon op. Of minder erg: klepsteelrubbers.
-
ben vandaag even bij een garagebedrijf wezen vragen en die zeiden ook dat het waarschijnlijk de klepsteelrubbers waren. maar de kosten die hier aan hangen schrikken mij eig toch wel af. :(
alleen om te kijken of dit het euvel is gaat me al een beste kosten, ben ergens toch wel bang dat ie weg zal moeten.
-
je kunt t zelf doen, zo heel moeilijk is dat niet eens. Tis wel makkelijker als je een losse kop hebt.
-
je bedoelt dus de kop van het blok afhalen? daar zit dus wel weer de kosten van koppakking en dergelijke bij....
-
t kan ook zonder de kop eraf te halen
enigste wat je dan extra aan gereedschap nodig hebt is een compressor om te zorgen dat je kleppen niet naar beneden vallen.(luchtdruk in de verbrandingsruimte zetten)
zoveel werk is het niet.
-
t kan ook zonder de kop eraf te halen
enigste wat je dan extra aan gereedschap nodig hebt is een compressor om te zorgen dat je kleppen niet naar beneden vallen.(luchtdruk in de verbrandingsruimte zetten)
dit kan ik snappen maar dan moet ik alsnog de verstuiver eruit draaien en als deze er weer inkunnen eff de brandplaatjes vervangen. maar dan moet ik ook nog een stuk gereedschap hebben die hetzelfde draad heeft als de verstuiver, en die heb ik nu eenmaal niet.
en om eerlijk te zijn ben ik nogal bang dat ik wat fout doe, de timing van de d-riem bij net iets verkeerd zetten of een andere kleine foutjes. -dunno-
-
er zal vast wel een forummer hier zijn die in je buurt woont en je kan helpen met gereedschap. Vraag me af of de driem er wel af moet. Voor zover ik weet is een diesel blokje niet zo heel veel anders als een benzineblokje. Als t enkel om de kleprubbertjes gaat, moet t zo te doen zijn.
-
voor zover ik weet moet de nokkenas eraf en dan de hydraulische klepstoters voordat je erbij kan toch? -dunno-
-
jup, en ja dan moet de driem er idd af (even niet aan gedacht) maar zo heel erg is dat niet, timing vooraf goed zetten en bij montage van de nokkenas goed opletten dat die ook weer op tijd wordt gemonteerd. maar zodra je die dingen los hebt, kun je er vrij makkelijk bij, met een goede klepveerlichter.
-
klepveerlichter.
nog iets wat ik niet heb. ;)
-
Zou eens een pmmetje doen naar ghopmeister, woont in alteveer (niet zo heel ver van emmen vandaan voor zover ik kan zien), en die heeft volgens mij een klepveerlichter en kan ermee omgaan :P
-
vind het dan nog wel link, sorry ben gewoon te bang denk ik. :)
-
Dan heb je je keus dus gemaakt, zo lijkt het?
-
ik zeg niks meer :)
handelingen zijn hetzelfde voor iemand van het forum als voor iemand in een garage. Alleen de prijs verschilt.
-
luchtdruk op de verbrandings kamer zetten ? ? apart... je kunt ook gewoon de zuiger er tegen aan zetten :P en t klepschoteltje naar beneee drukken (zie topic uhmmm klepveergereedschappen of zo )
>>klikje doet<< http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,10033.15.html
-
Er zijn meerdere wegen naar Rome he -thumbsup-
-
Dan heb je je keus dus gemaakt, zo lijkt het?
nou eig niet, wil um echt niet weg doen. maar ben gewoon bang dat me wat mis gaat.
en eig heb ik ook zoiets van wat moet er mis gaan, want ALS ik hem weg zou doen gaat hij toch na de sloop. wil een ander niet met mijn problemen opzadelen.
-
Gewoon doen dan -klus-
klinkt nu als '' ive got nothing to lose''
-
klinkt nu als '' ive got nothing to lose''
Dit ook -dj- (http://www.youtube.com/watch?v=YamtiJSMhiw) :)
-
Dit ook -dj- (http://www.youtube.com/watch?v=YamtiJSMhiw) :)
o god, wat een redneck muziek :)
Not my cup of tea -nana-
back ontopic -thumbsup-
-
idd *** muziek ja. :)
maar als je de zuiger in bdp zet en de veer en alles is eraf zakt de klep dan niet een stukje in de zuiger? -dunno-
want ik zit nu nl al te denken dat de klep helemaal na boven moet zitten als je alles weer wil monteren.
-
klep zakt een beetje, maar je duwt de klepveer zo ver in dat je m eigenlijk gelijk weer omhoog trekt als je het kleprubbertje hebt vervangen en de klepspietjes weer hebt geplaatst.