Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: steveh op do, 03 mrt 2011, 18:16:02
-
vriendjes :D
ik heb jullie raad opgevolgd en heb mij op ebay 'n ta techniks kit gekocht van 60-40 met dempers.
maar ik heb polo zoals op mijn afbeelding, nu twijfel ik op deze wel gaan passen met remklauw, rollement ding aan mijn voorwielen..
op de aanbieding stond polo 86c vanaf Bj 1986 tot 01 dacht ik
gaan deze passen of niet?
mvg
-
Goh, na 2x zeggen nog steeds niet begrepen dat op de setjes die je via ebay koopt GEEN goca attesten zitten, die je in belgië nodig hebt voor de keuring?
Als je de juiste kit hebt besteld, moet ie passen. 60/40 setjes worden als 60/60 geleverd, dus je moet de notenverstelling van de achterdempers 2 ringen omhoog zetten voor je ze monteerd. Ik kwam hier ook pas later achter, nu staat mijn auto dus 60/60.
-
Als je een set voor Polo 86c besteld past het sowieso wel. GEEN set van een Polo 6N bestellen. Set voor 86c past op bouwjaar t/m 1994
-
maar zit de veerpoot niet vast op op dat ijzer ding?
-
welk ijzer ding bedoel je? -foto- maakt het misschien duidelijker.
De meeste fotos op ebay is slechts indicatie. Bij een polo 86c zijn de fusees aan de voorkant 1 met de schokdemper, origineel. Je krijgt bij je verlagingsset een set schokdemperpatronen die daar in gaan (in de behuizing van de originele schokdemper)
Maar ik vraag me af hoe jij door je keuring gaat komen zonder attesten... Ik lach me kapot als je er niet mee door de keuring komt...
-
die behuizing waar het rollement enzo aan vast zit.
ben eigelijk ook niet van plan om daarmee naar de controle te rijden
-
Die kan niks raken hoor? -dunno- Dan moet je al 10" wieltjes ofzo willen proberen, die passen niet :P Of wielen die veel te ver naar binnen staan, die willen ook wel gaan aanlopen.
Let wel, als je de originele schokdempers vervangt voor verlaagde, kun je NIET zomaar terug naar origineel, want origineel zitten er geen patronen in. Dan zul je een extra set veerpoten moeten hebben voor de keuring. probleem is alleen dat je, als je wordt aangehouden, geen keuringsformulier kan overleggen waar de verlaging opstaat, en dan nemen ze in belgië gewoon je auto in beslag.
-
ze nemen echt je auto niet in beslag , ik weet niet wie je dat heeft wijs gemaakt en waarom je dat hiert op het forum verkondigt
je kan bij de belgische invoerder van ta technics gewoon een goca attest aanvragen
-
Wa wa wa. ik volg het allemaal niet zo..
anyhow: Polo's met kont hangen meestal wat verder door in de kont, omdat ie wat zwaarder is dan een Coupe.
Een 60/40 set zal daardoor al snel op een 60/60 set lijken lijken indien onder een Polo-met-kont gemonteerd. een 60/60 set lijkt op 60/80, en trekt dus op niets. Je hebt dus de juiste keuze gemaakt om een 60/40 te nemen.
-
Jaap, wat Rutger probeerd te vertellen is dat de TA Technix set standaard wordt geleverd met een notenverstelling die van 30 tot 80 gaat op de schokdempers achter.
Als je de set nieuw uit de doos staat, dan staat de notenverstelling op 60 en zal hij de notenverstelling 2 plaatsjes naar boven moeten verschuiven zodat deze op 40 komt te staan -thumbsup-
Been there, done that :)
-
ik heb gewoon schrik dat in die voorste veerpoten niet in mijn ijzer ding waar dat da rolllement etc inzit , dat ik die daar niet in krijg of niet past
-
Let wel, als je de originele schokdempers vervangt voor verlaagde, kun je NIET zomaar terug naar origineel, want origineel zitten er geen patronen in.
ONZIN!!! -gert-
-
als je niets bewaard (wat de meesten doen) kun je niet zomaar meer terug, behalve als je extra patronen koopt ter vervanging. Of je moet natuurlijk goed weten hoe het zat en hoe je het t beste weer kan monteren.
@jaap: wat jj zei bedoelde ik idd. mijn coupe heb ik de 60/40 set voor besteld van ta technix, maar hij staat echt als 60/60
-
Volgens mij hebben de meesten hier juist een zolder/schuur/garage vol met dingen die ze bewaard hebben, onder het mom van "je weet maar nooit"...
-
de mijne zijn de milieubox/oud ijzer in gegaan omdat de zuigerstand ook doorgeflext was. Plus niks meer was normaal bruikbaar want het was allemaal lek of kapot. En dat zal vaker voorkomen bij oudere wagens.
-
Volgens mij hebben de meesten hier juist een zolder/schuur/garage vol met dingen die ze bewaard hebben, onder het mom van "je weet maar nooit"...
Als het gasdempers waren had ik ze zeker bewaard!
Maar die originele vielen in allemaal onderdelen uit elkaar toen ik de veerpoot op zn kop hield :)
-
de mijne zijn de milieubox/oud ijzer in gegaan ...
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde.. ;)
-
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde.. ;)
idd, ik heb t zooitje gewoon in de sloot gegooit -nana-
just kiddin
-
Goh, na 2x zeggen nog steeds niet begrepen dat op de setjes die je via ebay koopt GEEN goca attesten zitten, die je in belgië nodig hebt voor de keuring?
Als je de juiste kit hebt besteld, moet ie passen. 60/40 setjes worden als 60/60 geleverd, dus je moet de notenverstelling van de achterdempers 2 ringen omhoog zetten voor je ze monteerd. Ik kwam hier ook pas later achter, nu staat mijn auto dus 60/60.
btw daarom ga ik sebietde nodige papieren halen :) mvg