Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: caddy1 op di, 09 aug 2011, 16:44:03

Titel: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op di, 09 aug 2011, 16:44:03
ben van plan de motor van mijn steilhecke te gaan verruilen, maar weet iemand of de reminrichiting van een G40 past op een 86c steilhecke van 84??
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jorp op di, 09 aug 2011, 17:26:48
ZOEK EN GIJ ZULT VINDEN!
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: The_Maxx op di, 09 aug 2011, 20:40:28
geef dan gewoon antwoord jorp -dunno-

Remmerij is uitwisselbaar. Zou aan de achterkant de gehele as vervangen voor een g40 as ivm de ingebouwde stabistang. Vergeet de remkrachtverdeler niet!
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op di, 09 aug 2011, 21:05:40
bedankt,kunnen we gaan knutsele
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op di, 09 aug 2011, 21:24:33
waarom de achteras meteen gaan vervangen -dunno- -gert-
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 09 aug 2011, 21:26:42
Om erachter te komen dat het oude en het nieuwe handrem-kabelsysteem niet uitwisselbaar is en je de achteras vervolgens weer terug kunt wisselen? -dunno-
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op di, 09 aug 2011, 21:31:25
 withstupid bijvoorbeeld jah
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: The_Maxx op di, 09 aug 2011, 21:33:21
er staat ook bij waarom ik dat zeg. Ook handreminrichting kun je compleet overnemen als je een donor hebt.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: rekordc op di, 09 aug 2011, 21:36:22
Yeah right, en dan er achter komen dat niet alleen de kabels maar ook de handremhandels anders zijn
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 09 aug 2011, 21:38:25
Exactemundo... Ik wil het je graag zien doen, Rutger, er zijn er meerderen die je voor zijn gegaan en niet geslaagd zijn (w.o. Sjon en ondergetekende  -boehoe-)
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op di, 09 aug 2011, 21:38:50
en niet iedereen heeft een complete donor g40 liggen.....
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op wo, 10 aug 2011, 15:01:56
dus ik hoef alleen voor de remmen te verwisselen voor die van een G40?maa hoe zit het dan met die stabilisator stang remkrachtverdeler?is dat niet nodig.voldoet de rem die er standaard opzit achter ook al?
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 10 aug 2011, 18:13:25
achter voldoet prima ik rijd ook met alleen aan de voorkant de VWII (g40) remklauw en schijven
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op wo, 10 aug 2011, 18:15:47
en wat heb jij voorin liggen?is geen probleem bij de rdw?
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 10 aug 2011, 18:16:27
de standaard 1.3 AAV
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op wo, 10 aug 2011, 18:17:55
zal het voor een 1.6 16v ook goed genoeg zijn dan?
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 10 aug 2011, 18:19:56
Dan zul je ff bij sjon in t topic moeten loeren die heeft ook een 1.6 16v
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op wo, 10 aug 2011, 18:22:16
en wie is sjon?ben hier nog niet zo bekend
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 10 aug 2011, 18:22:56
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,3867.0.html

 -thumbsup-
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op wo, 10 aug 2011, 18:23:14
Om erachter te komen dat het oude en het nieuwe handrem-kabelsysteem niet uitwisselbaar is en je de achteras vervolgens weer terug kunt wisselen? -dunno-

withstupid bijvoorbeeld jah

Huh? Wat?  -uitlachen- 'Stupid' &  -uitlachen- 'With Stupid'

Sinds wanneer?

* Giesel met G40 achteras + oude type handrem *
* ToekToek met G40 achteras + oude type handrem *
* G40 met G40 achteras + nieuwe type handrem *

Ergo: Sinds wanneer is het handremsysteem een beperkende factor?

 -nana- -nana-

De echte 'problemen' ontstaan als je een grotere tank wilt plaatsen met een oud type handrem (past niet super lekker) en/of een nieuwe type uitlaat combineert met het oude type handrem -> dan hangt het banaantje precies te rammelen op de uitlaat (erg irritant)

Het wisselen van een complete achteras, maar met behoud van het oude type handremkabels levert geen problemen op.
Je kunt echter inderdaad NIET 2 typen handremkabels met elkaar combineren: Oud en nieuw type krijg je niet zonder verdere aanpassingen aanelkaar geknoopt, en qua handrem is de middentunnel ook het een en ander anders: Handremhendel is gewijzigd, inclusief bevestiging op de vloer.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op wo, 10 aug 2011, 18:24:53
waarom de achteras meteen gaan vervangen -dunno- -gert-

Stabilisator achteras levert een veel betere wegligging/bochtengedrag op... Als ik de keuze had, zou ik altijd voor een stabi achteras gaan. (oh wacht: dat deed ik dan ook al vaker :) )
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op wo, 10 aug 2011, 18:29:04
ow owkeej
dus voor de remmen van de g40 en achter ook de komplete as van een g40 en dan de oude handremkabel eraan vast maken is de beste oplossing??
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: patrick86c op wo, 10 aug 2011, 18:32:23
Achterremmen is niet veel anders dan van een g40.
@Jaap,of je koopt een sedan :)
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op wo, 10 aug 2011, 18:33:32

ow owkeej
dus voor de remmen van de g40 en achter ook de komplete as van een g40 en dan de oude handremkabel eraan vast maken is de beste oplossing??

Voor wat mij betreft wel :)

Remmen van vóór zijn niet eens sterker, alleen wel geventileerd uitgevoerd, dus minder snel last van fading.
Achter zijn ze echter wél sterker: 19mm cilindertjes, tegen 14 of 17 bij standaard polo.  De lastafhankelijke remkrachtverdeler moet je dan ook zeker plaatsen: Zonder deze LARKV sta je bij een noodstop achterste voren.. Been there,. done that.

de LARKV is een onderdeel dat je aan de koets vast zet, bij de achteras. Met een stangetje dat aan de achteras vast zit, wordt er meer remdruk naar achteren geleidt, naar mate er meer gewicht in de koffer komt..  Als je de auto verlaagd, moet je de stang dan ook altijd aanpassen aan de nieuwe standaard rijhoogte.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sjon op wo, 10 aug 2011, 18:38:31
Dan zul je ff bij sjon in t topic moeten loeren die heeft ook een 1.6 16v
Leuk, maar Sjon is dus niet tevreden over huidige remmerij.
Omdat ik toch al 14 inch rij, wil ik upgraden naar 256mm.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op wo, 10 aug 2011, 19:03:24
sjon jij bent de kenner met een 1.6 16v?dat is bij ook de bedoeling en heb er13 inch onder liggen.kan ik hiervoor dan gewoon de komplete reminrichting van een g40 eronder zetten of is dit niet voldoende??
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op wo, 10 aug 2011, 19:14:50
Sjon hangt ook nog wel eens op het circuit rond tegenwoordig  -naughty- Dan zijn remmen nooit voldoende :)

Voor een standaard 16v (met hoeveel vermogen?) zou standaard G40 spul voldoende moeten/kunnen zijn: Ligt ook aan het gebruik van de auto he?
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 10 aug 2011, 19:32:27
Als je de auto verlaagd, moet je de stang dan ook altijd aanpassen aan de nieuwe standaard rijhoogte.

Mmmm, dat wist ik niet... Tips/tricks/how-to? Wat moet je precies aanpassen?
Op de 2F GT verwacht ik ook een LAKRV te vinden, en aangezien-ie toch wel wat meer richting aarde zal gaan (alhoewel ik er nu al echt in vál bij instappen).
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: martyn_86c op wo, 10 aug 2011, 20:03:24
Hey Sjon!

256mm is de bom!! Remt als een dolle, en geen fading van 200->0km/h!!! (met geboorde Zimmermann schijven en orginele blokken)

Moet wel nogsteeds een keer een 22mm hoofdremcilinder monteren!! (slag van het pedaal met die 54mm klauwen is wel vergroot)

(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/129e0eb1.jpg)

(http://i131.photobucket.com/albums/p306/mbr_rc/Volkswagen/43084a6f.jpg)
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sjon op wo, 10 aug 2011, 20:13:48
Sjon jij bent de kenner met een 1.6 16v? Dat is bij mij ook de bedoeling en heb er13 inch onder liggen.
Kan ik hiervoor dan gewoon de complete reminrichting van een g40 eronder zetten of is dit niet voldoende??
Met 13 inch heb je geen andere keus binnen 't vag-spul.
Standaard 1.6 16v 120 of 125 pk is niet schrikbarend meer dan een G40 114 pk,
wel wat kilo's extra qua blok, maar ook dat is niet heel spannend.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sjon op wo, 10 aug 2011, 20:17:16
256mm is de bom!! Remt als een dolle, en geen fading van 200->0km/h!!! (met geboorde Zimmermann schijven en orginele blokken)
Weet ik, maar de juiste remzadels vinden is nogal een probleem.......
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: martyn_86c op wo, 10 aug 2011, 21:42:30
Scirocco 16V wordt al redelijk zeldzaam ja... eBay in de gaten houden!

Maar ik heb op clubpolo ook wel eens iets over (sl)opel klauwen gelezen...  -dunno-
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sander Beer op wo, 10 aug 2011, 22:14:46
weet niet of dit de juiste zijn ?  -dunno-

http://cgi.ebay.de/Bremssattel-vorne-VW-Scirocco-53B-1-8-16V-85-91-2-Stk-/130406185783?pt=DE_Autoteile&hash=item1e5cd07b37
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sjon op wo, 10 aug 2011, 22:19:10
weet niet of dit de juiste zijn ?  -dunno-
Bijbehorende remklauwen zijn wel goed verkrijgbaar ja => zitten op meerdere vag's uit die periode.
Ik noem 't remzadel: houder of beugel is wellicht een betere omschrijving.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op wo, 10 aug 2011, 22:20:36
weet niet of dit de juiste zijn ?  -dunno-

http://cgi.ebay.de/Bremssattel-vorne-VW-Scirocco-53B-1-8-16V-85-91-2-Stk-/130406185783?pt=DE_Autoteile&hash=item1e5cd07b37

Dat zijn remklauwen, oftewel bremssattel in het Duits. Remzadels zijn Bremstraeger in het Duits.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sander Beer op wo, 10 aug 2011, 22:32:21
deze dan

http://cgi.ebay.de/16v-Bremsanlage-256mm-Scirocco-16V-Golf-1-Salzmann-/260831712090?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbac8135a
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op wo, 10 aug 2011, 23:04:17
deze dan

http://cgi.ebay.de/16v-Bremsanlage-256mm-Scirocco-16V-Golf-1-Salzmann-/260831712090?pt=DE_Autoteile&hash=item3cbac8135a

Dat zou inderdaad de juiste moeten zijn, past op polo, golf1 en scirocco
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op do, 11 aug 2011, 08:59:56
@PoloDennis: Als er special angefertigt bij staat,. denk ik: daar heb iemand met z'n tengels aangezeten...

Voor de Giesel heb ik destijds beugels/houders/ankerplaat van een scirocco 16v overgenomen van iemand op t forum (Bas?). De Girling 54ér klauwen zelf bij de dealer vandaan (nieuw, met inlevering van een setje VWI klauwen als ruil  -naughty-) waren ze mij te goedkoop om te laten liggen ( rond de 100 eu voor een set! )

853 615 125 (ankerplaat)
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op do, 11 aug 2011, 11:02:09
maar die spulle van een scirocco 16v past dan wel achter 13inch??
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op do, 11 aug 2011, 12:13:02
maar die spulle van een scirocco 16v past dan wel achter 13inch??
Nee.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: martyn_86c op do, 11 aug 2011, 13:06:22
Minimaal 14 inch!
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op do, 11 aug 2011, 15:17:05
Ik heb zelf een setje liggen (niet te koop  -nana- ) die ik van een golf1 op de sloop heb gehaald. Ook heb ik andere remklauwen gehaald, van een golf3, met luchtvang-kapjes. Dit zijn Lucas 54 klauwen, maar passen hetzelfde als Girling 54 klauwen.

Dat "special angefertigt" heb ik overheen gelezen, het zal wel een golf2 set ofzo geweest zijn, die is "aangepast". Zou ik ook niet aan beginnen.

Op clubpolo heb ik de topics erover eens doorgenomen, en blijkbaar hebben de juiste remzadels ook op bepaalde audi 80s en 90s gezeten, maar een paar jaar lang, dus ook zeldzaam. De Vauxhalll/Opel remzadels die ze er daar ook wel voor gebruiken hebben blijkbaar grotere gaten voor montage aan de veerpoot, (M12 ipv M10 als ik het goed heb) dus daar moeten vulbusjes in en dan kan je die gebruiken.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op do, 11 aug 2011, 16:15:17
Op een Golf 1 horen ze af-fabriek niet thuis: heb je een toevalstreffer gehad, dat ie al was omgebouwd!  -thumbsup-
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op do, 11 aug 2011, 16:28:00
Op een Golf 1 horen ze af-fabriek niet thuis: heb je een toevalstreffer gehad, dat ie al was omgebouwd!  -thumbsup-

Toevalstreffer inderdaad, er was het een en het ander getuned aan die golf, vandaar dat ik even van dichterbij ging kijken, 256mm geventileerde gegroefde en geboorde schijven vallen wel op, en ik wist dat als het op een golf1 poot past, dan past het ook op een polo, op de sloop nog even vergeleken met een polo, voor de zekerheid.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: caddy1 op do, 11 aug 2011, 18:54:42
ik heb er al 13inch verbreed staal opliggen en dat moet zowiezo zo blijven.dan moet er dus toch alles op van een G40?1.6 16v wordt wel aangepast,maar niet boven de 180 pk,dus dan moet dat wel gaan heb ik begrepen
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op do, 11 aug 2011, 19:08:48
Je hoeft niet specifiek G40 klauwen te gebruiken. VWII klauwen zijn op heel veel VAG auto's gebruikt, en ze passen ook op VWI remzadels. Ik heb zelf ook nog een setje VWII klauwen liggen met plastic luchtvangers (betere koeling) en ik heb deze van een golf3 afgehaald.

Ook voor de achter remmerij hoef je niet specifiek G40 onderdelen te gebruiken, de lastafhankelijke remkrachtverdeler is ook op de 75pk versies geleverd, en wellicht ook op andere VAG modellen. De grotere remcilinders kan je voor weinig nieuw kopen. Met zo'n motor zou ik echter ook voor een achteras met stabilisator gaan.

Je kan ook voor een betere kwaliteit remschijven en blokken gaan, in plaats van grotere diameter.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: martyn_86c op do, 11 aug 2011, 22:48:09
Het wisselen van een complete achteras, maar met behoud van het oude type handremkabels levert geen problemen op.
Je kunt echter inderdaad NIET 2 typen handremkabels met elkaar combineren: Oud en nieuw type krijg je niet zonder verdere aanpassingen aanelkaar geknoopt, en qua handrem is de middentunnel ook het een en ander anders: Handremhendel is gewijzigd, inclusief bevestiging op de vloer.

@Jaap: Dus je monteert de G40-as kompleet met de G40 trommels e.d., en dan monteer de bestaande/oude handremkabel op het mechanisme van de G40 trommels?

Geen verschillen met remdruk (zonder de g40 remdrukbegrenzer) tussen voor en achter? Geen overstuur bij remmen in de bocht? (ooit gehad na verlagen en niet afstellen van de remdrukbegrenzer) Theoretisch wordt de zuigerslag in de achterremmen kleiner door de grotere diameter, dus verdeling komt automatisch weer meer naar voren te liggen, toch??

ik heb de 54mm girlings voorop, dus heb sowieso al iets meer pedaalslag nodig... Dus met grotere remcilinders achter, wordt dat nog erger... Groupbuy 22mm HRC's ???  :)
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op vr, 12 aug 2011, 17:20:08
...
ik heb de 54mm girlings voorop, dus heb sowieso al iets meer pedaalslag nodig... Dus met grotere remcilinders achter, wordt dat nog erger... Groupbuy 22mm HRC's ???  :)

Voor mij niet nodig, vandaag even naar 1 klein sloopje gegaan, en direct 2 of 3 opgepikt (van 1 ben ik nog niet geheel zeker welke diameter het is, het staat er niet op) ze zijn dus niet moeilijk te vinden, maar geen paniek, degenen die ik niet ga gebruiken gaan gewoon in de bingo.

EDIT:
De HRC waar ik niet van wist welke diameter die had heeft blijkbaar 23,81 mm doorsnede, dat kan wel eens te veel zijn, toch?
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Jaap op vr, 12 aug 2011, 21:12:44
@Jaap: Dus je monteert de G40-as kompleet met de G40 trommels e.d., en dan monteer de bestaande/oude handremkabel op het mechanisme van de G40 trommels?
Inderdaad: de remschoenen achter zijn niet veranderd: zit gewoon een haakje in waar de handrem op vast komt: oud of nieuw type handremkabels; makes no difference!

Citaat
Geen verschillen met remdruk (zonder de g40 remdrukbegrenzer) tussen voor en achter?
nieuw onderdeel? g40 remdrukbegrenzer?

Bedoel je de lastafhankelijke remdruk regelaar aan de achteras? Die is zeker niet g40 specifiek. zit onder allerlei polo's: Als je een rembekrachtiger hebt, heb je vaak ook die regelaar. Mijn Giesel (als basis 1.3 HH motor ) heeft m ook al af fabriek....
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: PoloDennis op vr, 12 aug 2011, 21:23:36
Die remkrachtregelaar is ook niet alleen op Polo's geleverd. Golf2, Corrado, Jetta2 en Passat 35i heeft deze ook op gezeten. De steun waar hij op zit is wel specifiek Polo, maar een paar jaar geleden nog nieuw verkrijgbaar bij de dealer, voor niet veel geld, misschien nog steeds wel. Hetzelfde geld voor de andere bevestigingsdelen.
Titel: Re: reminrichting G40 voor steilhecke
Bericht door: Sjon op zo, 14 aug 2011, 14:25:50
Lastafhankelijke remdrukregelaar bij 86c = vanaf 60pk.
De 55pk en minder hebben deze niet.