Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Pieter op za, 03 sep 2011, 08:44:25

Titel: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Pieter op za, 03 sep 2011, 08:44:25
Ik ben er deze week achtergekomen hoe je het niet moet doen om een schakelstang kering te vervangen, draai er geen parkers te ver in want dan kom je niet van je lekkende kering af dan gaat het wel weer ergens anders lekken.

hierbij een paar foto's wat ik tegen kwam bij het verwijderen van de schakelstang kering, gevolg nieuwe bus er in moeten plaatsen! de puntjes aan de onderzijde hebben de bus omhoog gedrukt en dat is gaan lekken.

(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1130563.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1130562.jpg)
(http://i101.photobucket.com/albums/m62/polo1f/P1130561.jpg)
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een kering!
Bericht door: martijn op za, 03 sep 2011, 08:48:22
shit... Goeie tip -thumbsup-. Hoe heb je de lagerbus er uit gekregen?
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: RoelG op za, 03 sep 2011, 09:35:53
'waar gewerkt wordt vallen spaanders'.

De truk met de twee parkers is volgens mij al zo oud als methusalem.
Goed om te weten dat je dan wel tijdig moet stoppen met schroeven.

Hoeft het anderen tenminste niet te overkomen.  -thumbsup-  -hug-

Edit: nog wat aangepast om het opruimwerk van jaap te ondersteunen
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een kering!
Bericht door: martijn op za, 03 sep 2011, 09:41:19
 withstupid

Al doende leert men, mooi dat je hier ook van andermans fouten kunt leren -thumbsup- . Sommige mensen maken nooit fouten, maar die hoeven dan ook niets meer te leren.   ;)


Pieter, vervang het woord kering in de titel even in keerring, dan zijn dit soort handige tips ook snel terug te vinden via de zoekfunctie! Dit soort info is nuttig.

Titel: Re: Hoe niet vervangen van een kering!
Bericht door: richard-polo op za, 03 sep 2011, 09:58:52

Dus ja: minder ver had gewerkt. Maar das achteraf makkelijk praten. Vooral leren is dan nog mogelijk  :)


als je verstand van sleutelen hebt weet je dat je ze der niet te ver in moet draaien -nana-

ik had beter verwacht van de pieter...
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een kering!
Bericht door: mk1-madness op za, 03 sep 2011, 10:32:24
Met alle respect; Bedankt voor de info! Ik kende de truuk niet maar heb er ook nog geen ervaring mee. Ik begin die zoekfunctie al vaker te gebruiken.

 -off- Ben met mijn tank bezig, zal ook ff een "how to-ik" topic open!
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Jaap op za, 03 sep 2011, 13:43:22
Zo,. even met de luiwagen d'r doorheen: D'r was met modder gegooid.

Sommige reacties eveneens ontdaan van geknipte quotes.  


Inhoudelijk:

Goeie tip. Zoals RoelG ook al aangeeft: Parkertje d'r in is 'de' manier voor velen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee! Deze vervolgschade is duidelijk een gevalletje 'door schade en schande wordt men wijs'. Vooral vervelend omdat de lagerbus ondertussen niet meer via de dealer verkrijgbaar is.
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Pieter op za, 03 sep 2011, 14:29:11
Mensen dit HEB ik niet gedaan zo! zo kwam ik het tegen!

Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: RoelG op za, 03 sep 2011, 14:59:13
ah. de suggestie was gewekt  :)

Je was dus alleen degene die het mocht 'opknappen'

Alsnog mooi dat je het hier even deelt  :)
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Pieter op za, 03 sep 2011, 16:49:28
shit... Goeie tip -thumbsup-. Hoe heb je de lagerbus er uit gekregen?

Die heb ik er met een schroevendraaier / beitel eruit getikt.
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Maikel op zo, 04 sep 2011, 19:38:13
beetje oftopic

Citaat
Vooral vervelend omdat de lagerbus ondertussen niet meer via de dealer verkrijgbaar is.

das best opmerkelijk gezien er nog in 2001 auto's zijn gebouwd met de 085bak.

gr maikel
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: WickyTheViking op zo, 04 sep 2011, 19:52:42
is een autofabrikant niet verplicht  om 10 jaar lang een onderdeel te kunnen leveren ? ? dan zou het kloppen Maikel  2001>>2011

maar das maar n vage denkwijze van mij

edit: maar is zo een bus niet na te maken door n handigerd met een draaibank ??? t busje ziet er niet heeeeeeeeeel ingewikkeld uit
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Pieter op zo, 04 sep 2011, 20:02:44
Vooral vervelend omdat de lagerbus ondertussen niet meer via de dealer verkrijgbaar is.


Wie heeft dat gezegd dan?

Deze komt gewoon bij de dealer vandaan. En van een vier en vijf bak zijn allemaal gelijk!


D
das best opmerkelijk gezien er nog in 2001 auto's zijn gebouwd met de 085bak.

 -thumbsup-  gewoon te halen voor nog geen 7 euro bij de dealer.

Onderdeel nummer is 001 301 209.

Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Maikel op zo, 04 sep 2011, 20:04:49
ik zei ook opmerkelijk dat dat zo zou zijn

vast wel

en vast is er via ebay of andere kanalen ook genoeg aan te komen.

bak revisie bedrijven moeten het toch kunnen vervangen lijkt mij

maar goed de laaste wagens met deze bak waren volgens mij de lupo's 6n2's en de gefacelifte 6k modelen van seat.
en tot waneer zijn die allemaal gebouwd?? 2001 2002 of zo.
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Sjon op zo, 04 sep 2011, 22:00:33
Mijn 6N2 gti bak heeft niet meer zo'n busje:
uit me hoofd gezegd, zit de keerring rechtstreeks in 't gietsel van de bak.

[freewheel modus aan]
Kabelgeschakeld => ingaande schakelstang is korter => geen/minder plek voor busje & keerring
[freewheel modus uit]
Titel: Re: Hoe niet vervangen van een keerring!
Bericht door: Mtdi op za, 10 sep 2011, 14:32:53
Dat busje zit alleen in de oudere bakken de nieuwere hebben lagerbussen en zit de keerring in de bak helft.