Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Sander Beer op wo, 28 sep 2011, 17:42:21
-
sinds een week of 2 blijft het rode lampje van de accu op mijn dach branden als ik de auto gestart heb en dit gaat pas uit bij +-2000tr/min als ik eronder kom gaat het weer aan
mijn accu word nog steeds bijgeladen want de auto start iedere morgen perfect als ik de accu meet , meet ik 12,3v en met draaiende motor (stationair) 13,1 dit hoort toch 14v te zijn dacht ik
zou de alternator de geest aan het geven zijn ?
-
Er zit massa, een dikke 12v en een klein stuurkabeltje aan de alternator.
Wanneer dit stuurkabeltje (klein fastonklemmetje) loskomt, gaat het lampje op het dash branden.
De batterij wordt dan nog wel geladen, maar niet tegoei.
Kan een optie zijn..
-
van het weekend maar eens tijdvoor maken -klus-
-
Kijk ook even naar je spanningsregelaar, kan zijn dat die niet meer lekker is. Bij mij waren dezelfde symptomen, bleek dat 1 van de contacten afgebroken was. Dingen kosten niet veel om te vervangen, 17,50 had ik ervoor betaald. Vervangen zelf is ook zo gepiept: v-snaar ontspannen en los halen (sleutel 22 en sleutel/dop 13), vervolgens dynamo omhoog kantelen, twee schroefjes loshalen en het ding eruit halen. Nieuwe erin, alles weer omgekeerd, v-snaar beetje spannen en klaar.
zo zag de mijne er uit: *klik* (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,9519.msg335892.html#msg335892)
-
Vervangen zelf is ook zo gepiept
je hebt een 2f zeker met zo'n zee van ruimte onder de kap -nana-
bij mijn1f is het allemaaltoch wat krap om dat zovlug even te doen
die spanningsregelaar is die uitwisselbaar tussen 1f en 2f alternator ?want die heb iknog wel een paar liggen
straks eens effe op sletka kijken
edit
zal waarschijnlijk niet passen zijn compleet andere nummers
-
2f ja :), zit er trouwens verschil tussen de dynamo's van een 1 en een 2?
-
heb ze eigenlijk nooit naast elkaar gehad, zal van het weekend wel eens kijken
-
het was dus de alternator ik had een nieuwe(revisie) gokocht op ebay voor 37 euro -naughty-
heb de alternator van de 1f en een 2f eens langs elkaar gehad en het bovenste ophangpunt is hetzelfde het onderste waar je hem mee opspant is anders maar dat past ook wel volgens mij
alleen de aansluiting van de kabels is anders dus als je dat stukje kabelboom van een 2f neemt dan past het wel
-
Er hangt nu dus een nieuwe dynamo onder de polo? Van de oude dynamo nog de spanningsregelaar bekeken?
-
nee eigenlijk niet bekeken zal m er morgen eens afschroeven
-
Wel beter zo -thumbsup-