Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Maaikee op wo, 12 okt 2011, 00:30:43
-
Hallo Allemaal,
Aangezien ik hier al een tijdje ben zal ik ook maar eens een project topic starten.. :)
Heb vorig jaar eind zomer een Polo 2F gekocht. Hier was al het een en ander aan gebeurt..
Weitec 80-60 set
Gesmookte koplampen
Gecleande voorbumper
Gecleande achterklep
Eindemper van een seat
Witte zij knippers
Zwarte 13'' velgjes
Embleemloze grill
Amerikaans nummerbord voor
Toen ik een x aan het googlen was, kwam ik rood polotje tegen.. kwam me bekend voor :) Was dus de mijne, met het hele verhaal erbij wat er allemaal aan is gebeurd ! -thumbsup-
http://www.vwforum.nl/de-garage-f6/polo-2f-van-taka-strakkere-achterklep-in-de-maak-t71170.html
Voor degene die het leukt vind om even naar te kijken ;)
-
-klappen- -welkom- :)
-
Nice :) -thumbsup-
Nu je laatste aanwinst er nog in verwerken -love-
-
Toen een Polo 2 erbij gekocht, deze uiteindelijk doorverkocht aan Jaap.
Hiervan de tijdelijk op de 13'' verbreed staal gereden.
Daarna een 2F sloper gekocht, hieronder zaten 14'' verbreed staal en die er onder gedaan, zodat de auto ook iets hoger werd.
In de winter de uitlaat verloren.. -boehoe- stokverrot.. Dus nu een standaard uitlaatje eronder..
Maar als het goed is vanaf volgende week weer een nieuwe -naughty-
Toen de polo begiin dit jaar voor de APK moest, moest ik 2 nieuwe achterbanden hebben.. De meneer die de apk zou regelen zou de banden er wel omheen doen, had er alle materialen voor.. Toen ik s'avonds thuis kwam en bij de auto zag bleek dat de hele velgen kapot waren.. de buitenste rand heeft beschadigd met het erom heen krijgen van de wielen. Wat dus nu inmiddels ook al aan het roesten is.
Ben hier mee terug gegaan, maar als antwoord gekregen dat het echt niet anders kon.. En dus er ook niks voor terug gekregen.. :(
Begon me steeds meer te 'irriteren' aan de velgen, dus toen maar weer op zoek naar wat anders!
Heb toen een nette set 13 ATS classic's gekocht.. stond super netjes.. maar wel weer een stuk lager..
Raakte regelmatig de tunnelstang.. en in Oosterwolde was het met moeite de winkels bereiken vanwege de drempels/kuilen..
Toen ook maar weer de ATS te koop gezet.. :)
-
Ik wou er ook al graag een tijdje een bumperlip onder, heb van JJ een laguna lip overgekocht -thumbsup-
Deze met mn huis/tuin en keuken gereedschap op maat gemaakt.. Scheelde een hoop werk dat er al gaten in de bumper zelf zaten.
Met het keukenmes van mn moeder bumper netjes afgesneden :) En uiteindelijk aardig tevreden over het resultaat !
Toen de bumperlip er op zat ook maar het de amerikaanse plaat ervoor.. De vrijdags erop gedaan, zondag erna door de politie staande gehouden..
Maar met de smoes dat ik de auto zo heb gekocht, en het niet wist is het bij een waarschuwing gebleven :)
Inmiddels ook weer nieuwe velgen gekocht: RSL 14'' 8J
De velgen hebben een wit hart, eerst dacht ik erover na om dat zwart te spuiten.. Eenmaal onder de auto besloten om ze wit te houden.
Springt er mooi uit ! -thumbsup-
Velgen zijn aan de brede kant, dus auto moest iets omhoog.. zit na te denken over een 60-40 set, of een 60-60 set.. Maar dit heeft allemaal geen haast, wil er de winter niet mee rijden, vind ik zonde van de velgen..
-
Lipje staat wel vet :)
-
Foto's van de nieuwe RSL velgen..... -naughty-
Moeten ook even goed gepoetst worden.. :)
-
De verdere plannen..
Mistlampen, heb in principe al een setje.. alleen moet ze nog steeds ophalen..
Deze wil ik graag net als de koplampen zwart smoken, alleen even kijken hoe dat het mooist gaat lukken.
Andere einddemper, mis wat geluid :) Als het goed is zondag een van Bas overkopen, en hopen dat die er onder past! -thumbsup-
Heel mischien nog het achterraam/zijramen zwart blinderen.. maar wil ook niet een 'petje-volk' auto :D
De 14'' verbreed staal wil ik voor in de winter houden, deze mischien in de zomer opknappen, en zwart spuiten.. Maar dat is even kijken of dit lukt.
Beginnen bij de lasnaden ook aardig te roesten..
Linksvoor bij het raam zit een klein plekje, dit is al eens behandeld volgens mij, is namenlijk wel gewoon rood.. maar is wat raar. Kreeg maandag te horen dat het wel verstandig zou zijn om daar even naar te laten kijken, voordat het straks helemaal door rot. Mischien maar even bij schadeherstel bedrijf informeren wat dat eventueel kost.
-
En nog even een paar foto's van 'vroeger' :D
-
die rsl blijven gave velgen -naughty-
hele mooie auto zo -thumbsup-
-
dan hier ook maar even zeggen -welkom- en een hele vette Polo -thumbsup-
-
Mooi wagentje , vind je laatste velgen er het beste onder staan -thumbsup-
-
Een onderspoiler pas maken met het keukenmes :) -thumbsup-
Ik ben bang dat je het mes ook aardig in die einddemper van me moet zetten, maar dat bekijken we zondag wel even.
-
In dit geval: "vroeger" was niet beter!
-
withstupid -thumbsup- voor je topic! -notworthy- voor je ride!
-
Thank you all ! :)
-
Staat wel leuk zo jah die RSL's -thumbsup-
-
Hier nog geen update van mooi gepoetste RSL -dunno-
-
Velgen en onder en klaar? Wij willen -foto-
-
Afgelopen vrijdag naar JTG geweest, we hebben geruild van verlagingsset.. Zit nou een 60-40 zet onder ipv 80-60..
Gelijk omgewisseld, alles zat natuurlijk lekker vast :) maar het is gelukt.. JTG bedankt !! -thumbsup-
Rubber van de stuurkogel aan bijrijderskant was kapot, ook deze is gelijk vervongen..
Ook gelijk de rsl velgen meegenomen, die er onder en het paste! -naughty-
Aan het eind van de middag is de nieuwe uitlaat er ook nog onder gekomen, hangt nog ietsje scheef.. maar vond het eerst wel even prima :)
Ook is dr nog een nieuw luchtfilter van K&N ingekomen, gekregen van vriendlief..
Morgen word de auto uitgelijnd.. zal dan ook nog even wat goeie foto's maken.. :)
-
-klappen-
Nice -thumbsup-
-
-thumbsup- dikke update!
-
-thumbsup-
-
-goodjob-
-
goed bezig -klus- -thumbsup-
-
-thumbsup-
Heeft Jan nog veel aan moeten passen aan de uitlaat?
-
Ziet er top uit -thumbsup-
-
-thumbsup-
Heeft Jan nog veel aan moeten passen aan de uitlaat?
De klem waar die aan op wordt gehangen is eraf.. daar is iets voor gemaakt, zodat je em dr omheen kan schuifen, en ook nog draaien.. zal wel even kijken of ik dr een foto van kan maken, beetje moeilijk uitleggen zo :) .. Verder is ie bij de buis bij de middendemper wat dunner gemaakt.. ;)
-
-foto- :)
En dan de grote vraag: bevalt het geluid?
-
Haha, absoluut -thumbsup-
-
maar nog steeds geen -foto- ervan :)
-
maar nog steeds geen -foto- ervan :)
Van het geluid? -dunno-
-
-moon-
van de einddemper natuurlijk :)
-
Hier eerst een foto van de einddemper.. De auto is alleen een beetje vies :)
-
sjiek :)
-
-thumbsup-
-
Mooi bescheiden pijpje zo -thumbsup-
-
leuk pijpje -thumbsup-
-
Bedankt!
Weet 1 van jullie ook of er afdekdopjes zijn voor het antennegat? -dunno- 2 weken geleden weze stappen, kwam terug bij de auto was de antenne omgebogen..
Al lang blij dat het niet meer als dat was, maar alsnog wel ff balen.. :(
En aangezien ik de ik bijna alleen cd's draai in de auto, zit ik er over na te denken om de antenne weg te halen.. gebeurt het ook niet weer.
-
Bedankt!
Weet 1 van jullie ook of er afdekdopjes zijn voor het antennegat? -dunno- 2 weken geleden weze stappen, kwam terug bij de auto was de antenne omgebogen..
Al lang blij dat het niet meer als dat was, maar alsnog wel ff balen.. :(
En aangezien ik de ik bijna alleen cd's draai in de auto, zit ik er over na te denken om de antenne weg te halen.. gebeurt het ook niet weer.
ja hoor. zijn gewoon te koop bij de onderdelenboer.
Er zijn trouwens ook antennes die je binnen tegen je ruit plakt. die heb ik ook.
Ideaal als je regelmatig in Rotterdam parkeert. Daar vinden ze antennes ook erg interessant -gert-
-
Je kan ook je ori antenne in je parafanbak leggen,heb ik ook en heb toch ontvangst.
-
Binnenkort even op zoek naar die dopjes, bedankt voor de reactie's ;)
Laatst even naar de sloop geweest, even wat dingetjes gehaald..
Nieuwe homokineet voor bestuurderskant, deze is gestraald en opnieuw gespoten.. weer als nieuw!
Andere luchtfilterbak.. nu 1 zonder allemaal gaatjes :)
En nieuw luchtfilter van K&N er in..
Polo is op het moment super vochtig van binnen... water loopt zowat langs de ramen.
Laats lagen op de achterbank tegen de hoedenplank waterdruppels.. Vermoed dat t raamrubber niet super meer is..
Is een stukje die staat beetje bol.. Is het veel werk om zown rubber te vervangen? -dunno-
Binnenkort maar even een vochtvreter in de auto zetten.. :) aangezien er ook speakers/versterker en subb in ligt..
-
De oude met gaatjes :)
-
Dat is hele verbetering -thumbsup-
Dat rubber trek je er zo af en dan druk je er zo een nieuwe op, de plek waar ze samen komen wel bij het slot zetten.
-
Oke!..Dat valt wel mee zo te horen..
Moet dit weekend maar.. Voordat t binnenkort weer eens gaat vriezen.. kan ik binnen en buiten ijs schrabben.. :)
-
Vocht aan de binnenzijde kan veel oorzaken hebben. Defecte rubbers idd, kitlaagje bij achterlichten, accuwak of defecte kachelradiator en het weer ansich helpt ook niet mee.
Mooie nieuwe delen met ondersteuning van -foto- ik vind het prachtig -thumbsup-
-
Hmm.. accuwak heb k volgens mij niet :) maar kan naar de rest wel even nakijken.
Waar aan merk je dan dat je een defecte kachelradiator hebt? (vraag wel veel he -nana-)
-
geen warmte en geen koelvloeistof en natuurlijk natte mattenset :)
accuwak kun je controleren door dashbordkastje even te verwijderen -thumbsup-
-
Waar aan merk je dan dat je een defecte kachelradiator hebt? (vraag wel veel he -nana-)
Vettige aanslag op je ruiten, moeite om de auto (van binnen) warm te krijgen, natte vloerbedekking bij de passagiersvoetenbak, na verloop van tijd warmlopende motor, en bij grotere afstand hoofdpijn...
-
van het weekend de auto maar even napluizen! :)
-
Auto hetzelfde weekend nog nagekeken.. alleen beetje late reactie :)
Heb het rubber eraf gehaald.. stuk waar ik dacht dat ie lekte zat allemaal rommel tussen.
Bleken ook meerdere roestplekken op de randen te zitten, aan de bestuurderskant iets doorgerot.
Dit allemaal geschuurd, Metal Putty van Motip erop.. drogen en in de menie gezet.
Toen dit allemaal goed opgedroogd was rubber er weer opgedaan.. Lekt nu niet meer! -thumbsup-
Ook wou de motor steeds minder starten, ook daar naar gekeken.. nieuwe bougies dr in, en een bar test gedaan.
Dezen zaten allemaal rond de 7bar.
In de luchtfilterbak en bij het luchtfilter zit allemaal vieze rommel. Ook bij de dop voor het olie bijvullen zit bruine rommel.
Wat dit precies is weet ik niet.. Motor verbruikt verder weinig olie en koelvloeistof.
-
Foto van die vieze rommel..
-
Ook ben ik laatst maar even begonnen met de velgen.
Er toen afgehaald, stonden nog steeds vies in het hok..
Zijn wel aardig schoner geworden, eerst gewassen en daarna met commendant.
Toch nog niet helemaal tevreden. Zitten kleine zwarte vlekjes op die ik er bijna niet afkrijg..
Heeft iemand hier nog ideeen voor? :)
-
Ook ben ik laatst maar even begonnen met de velgen.
Er toen afgehaald, stonden nog steeds vies in het hok..
Zijn wel aardig schoner geworden, eerst gewassen en daarna met commendant.
Toch nog niet helemaal tevreden. Zitten kleine zwarte vlekjes op die ik er bijna niet afkrijg..
Heeft iemand hier nog ideeen voor? :)
Opnieuw polijsten. :)
-
7 bar en mayo? Das niet echt om blij van te worden.
Hoe ziet het er onder je oliedop uit?
-
Onder de oliedop zit dikke bruine drap.. -dunno-
De slang die naar de luchtfilterbak gaat zat ook vol, ook een bakje iets wat daar aanzat zat vol.. dit allemaal schoongemaakt voor zover dat wou..
Weet je ook wat normaal is kwa bar?
-
Misschien eens een keer de koppakking checken/vervangen en olie verversen?
-
Compressie moet 8+ zijn (correct me if i'm wrong).
Je koppakking is in ieder geval lek.
Hoeveel ervaring heeft je motor?
-
Haynes zegt:
Compression pressures at cranking speed:
AAU, AAV, 3F:
new: 10-15 bar
wear limit: 7 bar
Kortom, 'rond' de 7 bar, betekend dat ook een cilinder met compressie eronder? Koppakking fixen is niet te duur als je het zelf doet, gewoon ebay.de raadplegen voor een setje inclusief distributieriem en misschien ook de waterpomp (als de jouwe misschien wat zingt).
-
Compressie moet 8+ zijn (correct me if i'm wrong).
Je koppakking is in ieder geval lek.
Hoeveel ervaring heeft je motor?
bedoel je daarmee kmstand? Heb bijna 190.000 op de teller staan.
Verder kwa rijden merk ik niks.. Rijd prima. Ja, of ik ben er aan gewent geraakt :p
-
Haynes zegt:
Compression pressures at cranking speed:
AAU, AAV, 3F:
new: 10-15 bar
wear limit: 7 bar
Kortom, 'rond' de 7 bar, betekend dat ook een cilinder met compressie eronder? Koppakking fixen is niet te duur als je het zelf doet, gewoon ebay.de raadplegen voor een setje inclusief distributieriem en misschien ook de waterpomp (als de jouwe misschien wat zingt).
was ook al van plan om deze zomer de distributie enzo te gaan vervangen.. Kan nu dus mooi in 1 keer.
Kan het kwaad om hier nog een poosje mee rond te rijden?
-
Ach, de pakking kan een keer helemaal doorslaan, alle koelvloeistof kan verdampen en je kan een warmloper, met alle gevolgen van dien, krijgen.
Koelvloeistofpeil en de temp meter in de gaten houden in ieder geval.
-
Mijn temp staat standaard op 100 graden.. Snelweg 110.. -dunno-
Komt misschien ook wel omdat nummerbord wat lager zit en daardoor minder kouwe lucht krijgt.. Maar dat weet ik verder niet ckr.
Koelvloeistof verbruikt ie verder niet veel..
-
Mijn temp staat standaard op 100 graden.. Snelweg 110.. -dunno-
Komt misschien ook wel omdat nummerbord wat lager zit en daardoor minder kouwe lucht krijgt.. Maar dat weet ik verder niet ckr.
Koelvloeistof verbruikt ie verder niet veel..
110 haal ik bij alleen maar vol gas met mn sprint motortje nog niet eens. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met je temp.
ah sjit je bedoelt bij 110km per uur doh stom van mij.
-
Zijn je vloeistoffen wel op peil? Koelvloeistof geen raar kleurtje of meurt naar uitlaatgassen? Staat er na het afkoelen van de motor nog druk op het koelvloeistofvat?
100/110 graden op de snelweg is flink warm als je het mij vraagt.
-
Kan er alleen aan toevoegen dat je hem niet teveel moet belasten, 1 x flink laten werken kan de laatste keer zijn (stoplichtje oid). Succes
-
Kan er alleen aan toevoegen dat je hem niet teveel moet belasten, 1 x flink laten werken kan de laatste keer zijn (stoplichtje oid). Succes
withstupid been there, done that.
110 graden is vrij warm, zeker met dit weer.
-
Koelvloeistoftemperatuur moet ongeacht de buitentemperatuur gewoon 90 graden zijn (op bedrijfstemperatuur, tijdens rijden).
Het kan zijn dat de meter het verkeerd aangeeft (oorzaak: sensor/meter/spanningsregelaar/bekabeling).
Het kan zijn dat temperatuur echt te hoog wordt (oorzaak: thermostaat gaat niet helemaal open / radiateur verstopt / waterpomp kapot)
Enne: bij compressie meten wel vol gas gegeven?
-
Nu al opzoek naar een andere auto? :)
Koppakking (laten) fixen is altijd nog goedkoper!
-
withstupid, je weet nu wat je hebt. (Een mooie bak -thumbsup-)
-
Haha.. Ja, is idd ook wel weer zo.
Moet maar eens even uitzoeken wat het eventueel gaat kosten. En dan hopen dat het allemaal zo snel mogelijk weer klaar is.
De plannen werden thuis trouwens ook sterk afgeraden.. :)
-
Koelvloeistoftemperatuur moet ongeacht de buitentemperatuur gewoon 90 graden zijn (op bedrijfstemperatuur, tijdens rijden).
Het kan zijn dat de meter het verkeerd aangeeft (oorzaak: sensor/meter/spanningsregelaar/bekabeling).
Het kan zijn dat temperatuur echt te hoog wordt (oorzaak: thermostaat gaat niet helemaal open / radiateur verstopt / waterpomp kapot)
Enne: bij compressie meten wel vol gas gegeven?
Bij compressie test elke keer auto gestart.. verder geen gas bijgegeven. Dit had wel gemoeten? (:
De koelvloeistof heb ik nadat de auto ongeveer 20 min rijden en laatste stuk rustig rijden ( moest wel ivm drempels :) ) thuis even nagekeken.
Draaide de dop voorzichtig los, maar dit spoot eruit.. dus weer iets bijgevuld. Verder niet het idee dat er heel veel bij moest.
De koelvloeistof had ook iets oranje kleur..
Ook nog de olie gepeilt, daar is niks mis mee.
-
Kvs syteem niet weer opendraaien met warme motor. Straks lig je nog in het ziekenhuis met brandwonden.
De oranje kleur moet geen probleem zijn, er is rode en groene/blauwe, ligt aan de fabrikant en het type dat erin moet. Of het de goeie is durf ik zo niet te zeggen. Kan het morgen wel ff voor je nakijken, als je dat wilt (kan je zelf ook door ff je garage/onderdelenboer te bellen).
Bij een warme motor hoort de olie bovenaan het gemarkeerde stukje op de peilstok te staan, bij koude motor onderaan.
Succes
-
Heb vandaag nog nieuw litertje gehaald, kreeg roze/rood mee. Was speciaal voor vw zei die man.
De kleur die nog in de auto zat week niet heel veel van de nieuwe af.. Mischien gewoon een beetje smerig.
Bakje van de koelvloeistof is de schoonste niet meer.. :) Mischien die ook gelijk maar vervangen als we toch bezig zijn. :p
Zal morgen even kijken of ik er op ebay uit kan komen, niet zo goed in Duits :)
-
Vast wel iemand die je ff wil helpen, toch?
-
Komt vast wel goed.. -thumbsup-
En anders maar even woordjes vertalen via een woordenboeksite :)
-
via ebay.de, zoeken op '86c *invullen wat je nodig hebt*'
koppakking set incl. bouten (€42,90): http://www.ebay.de/itm/ZYLINDERKOPFDICHTUNG-SCHRAUBEN-VW-POLO-86C-1-0-1-3-/150732282180?pt=DE_Autoteile&hash=item2318581944
distributieriem + waterpomp (€62,42): http://www.ebay.de/itm/Zahnriemen-Satz-Wasserpumpe-VW-Polo-86C-80-1-3-54-55Ps-/260938268564?pt=DE_Autoteile&hash=item3cc121ff94
Ben je totaal €105,32 kwijt aan onderdelen. Doe daar dan nog verse koelvloeistof en verse olie bij, zit je op €150,- aan parts. Dan blijft de huisvlijt over, koppakking is met wat gereedschap en sleutelruimte zelf goed te doen.
-
-thumbsup- dankje!
-
Als je op ebay.de gewoon al 86c invoert krijg je al een lijst met onderdelen, erg handig altijd. Wel opletten of ze naar Nederland verzenden en wat het kost om te verzenden.
-
Vrijdag mistlampen gehaald voor de polo.. ! 1 nieuwe en 1 is tweedehands.
Bij de 2de hands lamp mist een stuk van de achterkant. Kreeg te horen dat deze hetzelfde was als die van een golf 3,
dus binnenkort maar even op de sloop kijken of daar nog wat ligt.
-
Al achter je koppakking aan gegaan? Beter op tijd erbij zijn -klus- .
-
Ga ik nu doen! :) En dan zo snel mogelijk de boel maken.
Ook maar even een nieuw koelvloeistof reservoir halen + koelvloeistof en olie vervangen.
Ook gelijk de olie van de bak, vooral met dit kouwe weer wil de 2 niet egt meewerken.
-
Hmmm, die kleine probleempjes geven wel kopzorgen, niet leuk zo.......
-
Klopt.. Erg vrolijk wordt je er niet van. Maar alles straks weer klaar is kan ie straks weer een mooie tijd mee. -thumbsup-
Heb gister paypal account gemaakt voor bestellen van de onderdelen, maar moest daar 2-3 op wachten.. Dus bestellen wou niet.
Kijken of het morgen wel wil... De polo nu maar zo weinig mogelijk gebruiken...
-
Staat te koop op marktplaats, kwam hem net tegen. Wat voor wagen ga je halen? Weer een Polo?
-
-dunno-
-
Ze heeft een Golf 1 gekocht :)
-
-thumbsup- duidelijk
-
das wel heeeeeeeeeeeeeel wat anders ...........
heb meerdere golfjes 1 gehad , maar vind de polo coupe toch veel leuker -dunno-
-
Er is idd een golf 1 uit 1983 aangeschaft... :)
Zal binnenkort wel even fotootje plaatsen, iemand interesse in de polo? -naughty-
Zal van de week ook de polo hier nog even op het forum plaatsen..
-
Pff hoop geld voor een polo met lekke koppakking en maar 4 maanden apk
Tis wel echt een mooi ding daar niet van hoor, denk dat ik em met verbreed staal zelfs mooier vind
-
Ben idd wel met je eens dat de vraagprijs vrij hoog is..
Ben een stukje gezakt met de prijs, en als het goed is is hij verkocht... ;)
Toch wel beetje raar gevoel om straks polo-loos te zijn..
-
Toch wel beetje raar gevoel om straks polo-loos te zijn..
dat hou je nog geen maand vol -nana-
-
haha :)