Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: tweety01 op wo, 19 okt 2011, 13:10:15
-
En gelijk mijn tweede topic.
Als ik aan mijn paddo (vervroeger) zuig dan voel ik wel weerstand maar ik krijg hem niet vacuum, ik kan dus door blijven zuigen.
Conclusie defect volgens het vele lezen hier. Het gaat hier om een MH motor.
Wat ik wel gek vind is dat ie best wel lekker loopt volgens mij. Ik heb er nu een paar keer in gereden.(eerste rit viel ie wel 3 keer uit in 5 Km)
Kan dat of loopt ie altijd slecht met de vervroeger lek?
En nu ben ik natuurlijk op zoek naar zo'n vervroeger.
Mark
-
Als het membraan in de paddo van de vervroeger lek is, trekt de motor valse lucht: Dat is niet veel, maar dat komt het mengsel niet ten goede. Daarnaast werkt de vervroeging niet optimaal. De vervroeging op vacuum is slechts een aantal graden: de overige vervroeging werkt 'gewoon' op centrifugaal kracht.
Lang verhaal kort: 't zit er niet voor niets op, en als 't stuk is, moet je m vervangen :)
Doe 't zelfde truukje ook eens met je klep van de defroster ( in de aanzuigbuis van je luchtfilter ).
-
Als het membraan in de paddo van de vervroeger lek is, trekt de motor valse lucht: Dat is niet veel, maar dat komt het mengsel niet ten goede. Daarnaast werkt de vervroeging niet optimaal. De vervroeging op vacuum is slechts een aantal graden: de overige vervroeging werkt 'gewoon' op centrifugaal kracht.
Lang verhaal kort: 't zit er niet voor niets op, en als 't stuk is, moet je m vervangen :)
Doe 't zelfde truukje ook eens met je klep van de defroster ( in de aanzuigbuis van je luchtfilter ).
Hoi Jaap,
Net gedaan en ik kan met het zuigen een klep bedienen en ook vasthouden, lijkt dus goed.
Weten jullie of die vervroeger los te koop is of moet ik een nieuwe ontsteking kopen?
Bedankt voor het snelle reageren.
Mark
-
(gebruikt) los te krijgen, wel even op de lengte van het armpje letten :)
-
Inmiddels in te koop gevraagd een oproep gedaan.
-
Als je weerstand hebt op de vervroeger bij draaiende motor is'tie toch goed? Geen weerstand betekend toch kapot -dunno-
-
Als je weerstand hebt op de vervroeger bij draaiende motor is'tie toch goed? Geen weerstand betekend toch kapot -dunno-
Ik voel wel weerstand maar het is alsof ik door een gaatje zuig, ik kan dus echt door blijven zuigen.
-
Toen die van mij kapot was was het alsof er niets aan het einde van de slang zat, bij de "nieuwe" zoals je beschrijft, een gaatje. Zelf ondervonden maar ben geen automonteur maar zo is het mij verteld door iemand met 30jaar ervaring (eigen bedrijf vnl vw/audi) verder -dunno-
-
een membraam van een onderdruk vervroeger (paddo)
is gesloten dus voel je weerstand bij het zuigen .
kun je zuigen tot je longen knappen ,dan is er een lek in het membraam.
.voor nood kun je het slangetje dan afdoppen en je ontsteking iets vroeger zetten (14gr voor bdp )wat je normaliter doet bij webers en andere conqucarburateurs in batterij opstelling .dit werkt daar perfect bij en bij standaard motoren ook .
vervangen zou ik wel doen , als het nog te verkrijgen is bij de automaterialen zaak is het niet meer als 15 euro .
maar de schik die omstanders hebben als je voor het eerst dat ding op een hallsensor ontsteking terug probeert te plaatsen is onbetaalbaar . :)
-
een membraam van een onderdruk vervroeger (paddo)
is gesloten dus voel je weerstand bij het zuigen .
Krijg je er dan wel (moeizaam) of geen lucht uit? (Geen weerstand is dus kapot, dat snap ik wel.)
-
Nogmaals gezogen :P maar ik durf nu wel te zeggen dat ie echt lek is, ik kan zuigen als een nilfisk maar ik krijg alleen maar lucht.
Ik ga het nog wel proberen als ie er morgen af is.
-
Met draaiende motor testen anders heb je toch geen onderdruk aan de andere kant(van de paddo)!
-
neeeeeeeeeeeeeeeeeeee.
je moet zelf aan de paddo zijn pieletje lurken .
-
Bedankt voor de diagnose dokter. Dan heb ik dus van rutger een ontsteking met kapotte paddo gekocht -boehoe-
Ik had misschien beter moeten weten. -gert-
-
Niet natrappen, Ronnie...
-
Kan het ook alleen mezelf kwalijk nemen -imstupid-
-
Hmmmm ik ben dus niet meer de enige die op zoek is naar zo'n vervroeger -klus-
-
een membraam van een onderdruk vervroeger (paddo)
is gesloten dus voel je weerstand bij het zuigen .
kun je zuigen tot je longen knappen ,dan is er een lek in het membraam.
.voor nood kun je het slangetje dan afdoppen en je ontsteking iets vroeger zetten (14gr voor bdp )wat je normaliter doet bij webers en andere conqucarburateurs in batterij opstelling .dit werkt daar perfect bij en bij standaard motoren ook .
vervangen zou ik wel doen , als het nog te verkrijgen is bij de automaterialen zaak is het niet meer als 15 euro .
maar de schik die omstanders hebben als je voor het eerst dat ding op een hallsensor ontsteking terug probeert te plaatsen is onbetaalbaar . :)
Serge, Ik weet inmiddels wat je hiermee bedoeld, heb ondertussen een halve zaterdag verkloot om dat spietje er uit te krijgen en het is nog niet gelukt -boehoe-
Het ziet er bij mij uit als een stalen pennetje. staat nu in de olie en kijk morgen wel even verder.
-
om de paddo te vervangen ,hoeft de rotor er niet uit .
paddo losschroeven . uittrekken tot hij niet verder wilt .
nu druk je de paddo naar de onderkant van de ontsteking . en hij is los . monteren in omgekeerde volgorde , kijk wel eerst goed in het gat waar het gaatje van de paddo om het pieletje moet .is even frunnikken ,maar dan komt het wel klaar .
het klinkt gods dubbelzinnig :) ,maar zo is het het beste hoe ik het kan uitleggen .
-
Hoi Serge,
dat ga ik gelijk proberen.
Bedankt voor de tip -thumbsup-
-
Hij is er uit Serge -thumbsup-
Viel nog niet mee, de plaat die de vervroeger moet bedienen zit ook behoorlijk vast.
Deze staat nu in de olie, hopelijk is deze een beetje makkelijk gangbaar te maken zonder dat de rotor er uit hoeft.
Mark
PS er staat een foto in mijn advertentie bij onderdelen gevraagd met een centimeter er bij.
-
Wilde die van mij opmeten, alleen ligt deze bij Serge kwam ik achter:) -hug-
-
Jammer, ik wil natuurlijk weer aan de -klus- en zo snel mogelijk weer rijden. Ik heb de auto immers nog maar 6 dagen heheheh ik wil -sturen-
Nee alle gekheid op een stokje, ik ben al heel blij dat jullie me helpen. -thumbsup-
-
Uit jouw woonplaats naar die van Serge is ook nog een dikke 90 km...helaas. Daar liggen twee goede paddo's.
-
Nu weet ik niet waar Serge woont, maar ik moet Maandag en dinsdag van Almelo naar Zoetemeer voor een cursus.
Als het op de Route ligt zou ik op de terugweg langs kunnen rijden! Maar via de post vind ik ook niet erg hoor.
-
Joehoe, gangbaar. Goeiedag zeg! die grondplaat zat me toch een partij vast. Maar met de juiste liefde en geweld komt alles goed.
Nu alles nog even oppoetsen en is ie weer klaar voor een nieuwe paddo.
-
Even kijken waar hij woont door in zijn gegevens te kijken. Ook weet ik niet of hij daar wel zin in heeft aangezien het niet zijn handel is. Je kan er allicht een pb aan wagen.
-
Hoi Teunis,
Ik heb een super aanbieding van een ander forumlid gekregen en daar kan ik niet omheen -hug-.
Super bedankt voor het meedenken allemaal. -hug-
Denk dat deze nu wel dicht mag.
-
geen probleem hoor ik gun het Bas wel -thumbsup- :)
-
Uit jouw woonplaats naar die van Serge is ook nog een dikke 90 km...helaas. Daar liggen twee goede paddo's.
sorry daar was maar 1 goede paddo en die zat/zit op je sleeptuimelaar huis .
-
is nu dan nu ook niet meer nodig, hij heeft reeds eentje verkregen -thumbsup-
ja van die van mij moet hij afblijven :)
-
Daar mag alleen Serge mee spelen. (lijkt op een gesprek tussen mijn oudste van 6 met één van haar vriendinnen) :)
-
nooit geweten dat je karel de grote ,of mijn broer , of de duitse helm ,ook nog een stinkzwam kon zijn :)
-
Dat mag je uitleggen als ik eens met een dx blok langskom -nana-
-
nooit geweten dat je[...][...]duitse helm ,ook nog een stinkzwam kon zijn :)
Dat geloof ik niet, dat jij dat niet weet/wist?! -nana-
-
Dat mag je uitleggen als ik eens met een dx blok langskom -nana-
alleen met bijbehorende koets -thumbsup-
-
Hoezo dat nu weer? Kan je daar niks mee zonder koets?
-
mwoh is iemand bezig met een golfje 1 gti met dx blok ,dat is opzich al een mooie combo om te zien -thumbsup-
maar een dx aanpakken is ook wel leuk (zolang het maar geen citroen is )
-
Zal het wel ff via pb doen, als de mods dit lezen -dunno-
-
Hallo hallo
Nu weer een paar dagen gereden en alles werkt nog steeds -thumbsup-
Wel was er nog wat meer stuk in het ontstekingshuis, maar dat is hightec opgelost. heheheheh. zie http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11752.0.html
Rara welk lasapparaat is hier gebruikt?
Mvg
Mark
-
gezien de kleur van de las zeg ik tig
-
Hallo Hallo,
Update, lekker veel gereden maar toch weer een keer zomaar uit het niets uitgevallen. Auto in de berm, motorkap omhoog en een beetje "intelligent" kijken, kap weer dicht, en normaal starten en weer verder alsof er niets aan de hand is.
En over die las, het is gelast met een laser (ik weet niet hoe klein je kunt met tig maar het is een lasje van ongeveer 1cm dus dan kun je de breedte wel inschatten.
Ga weer lekker verder rijden met in mijn achterhoofd dat de hallgever het wel eens op zou kunnen geven (na heeeel veel lezen hier) topforum
groetjes