Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Angelo Baete op wo, 18 apr 2012, 22:28:03
-
Ik heb dus de koppakking vervangen, thermostaat huis, thermostaat, thermoswitch, uitlaatspruitstukpakking, alle leidingen gekuist en per ongeluk olie bij de koppeling gegooid en weer met remmenreiniger alles leeggespoten en even gestart en het ging prima.
Ik laat het op temperatuur komen en toen ik wegreed heb ik de hele tijd last van bokken als ik constant gas geef of gas verminder.
Ook valt hij iedere (20 seconden) uit bij stationair.
Mijn uitlaat zit ook wat te puffen.
Heeft het puffen,bokken,uitvallen, wat met mijn koppeling te maken?
Ik heb al een paar maanden een betere bobine en een stroomverdeelkap met hallsensor en ook een paar maanden geleden laten afstellen.
Enig idee wat het probleem dan kan zijn?
Groetjes Angelo B
-
Klinkt in ieder geval als een ontstekings- of brandstofprobleem, geen koppelingsprobleem...
-
Check je bougiekabels eens, een setje andere bougiekabels heeft mij na lang gezoek ook van die problemen afgeholpen.
Zie ook dit filmpje: http://youtu.be/CvWUWRR0PxY
-
Distributie een tandje verkeerd?
Ontsteking verkeerd?
Bougiekabels omgewisseld?
-
zoals koen zegt, check vooral je bougiekabelvolgorde eens, dat is iets wat makkelijk fout gaat en sommige combinaties lijken te werken maar geven dit soort klachten
-
Hmh ik weet het toch nietzo hoor ik d8 dat ik hem 1342 had afgesteld
Ik ga morgen nog eens kijken.
En bij vacuum voel ik niks alleen dat de warm/koud klep wat moeilijk te verbinden viel maar ik denk niet dat dat veel zal uithalen met te weinig zuigdruk.
Als ik de stekker van de blauwe temp sensor uittrek valt die stil, zou het daaraan kunnen liggen? of misschien wat vuil in de carb of hoe je dat ook noemt bij een aau :)
Ik heb het filmpje bekeken maar ik heb meer dit zo http://www.youtube.com/watch?v=YoAjvVPn8Ug
Het is pas begonnen toen ik alles weer in elkaar stak -boehoe-
-
Dat filmpje is ook van mijn auto :). Wat een gekloot is dat geweest... Check je bougiekabels op volgorde en eventueel met een setje van iemand anders. Blauwe temperatuur sensor kan je meten op weerstand met een multimeter, de waarden hoort met te de temperatuur te verschillen, daar kan je hier op het forum een grafiekje van vinden. Een nieuwe blauwe temperatuursensor kan je ook gewoon kopen en erin zetten om het te proberen, maar dat kost direct geld.
-
uit mijn hoofd vanaf linksboven met de klok mee: 1 - 2 - 4 - 3. als ik het goed begrijp probleem gevonden.
Of ga jij tegen de klok in? Dan klopt hij geloof ik wel.
-
Jah het is 1 2 4 3 met de klok mee dat staat wel goed D als ik 1 3 4 2 net uitprobeerde liep hij op 3 cilinders precies net als een brommer :D
-
Dus net bobine, bougiekabels, blauwe sensor en zwarte sensor uitgemeten alles is normaal.
Ik heb nu nieuwe bougies gestoken 3 punts en ik hoor een soort van gepuf bij de 1ste cilinder wat kan dat betekenen?
Verder geen smurrie meer aan de oliedop of in het koelsysteem
-
De kop heb je wel goed op de aangegeven waarden aangedraaid neem ik aan?
-
Jah is allemaal goed ik heb helemaal gene olielekken meer of witte rook ook niet en gene smurrie meer wel enkele druppeltjes langs m uitlaat wat water ook na 3 uurtjes rijden maar er was veel onweer de laatste dagen.
Ik ken de waarden niet vanbuiten maar ik heb heel dat haynes boekje eens afgeprint. En ik gebruik het vollop. -thumbsup-
Vacuum is er volgens mij niet want ik heb 3x gekeken en met remmenreiniger wat getest.
sigh :( 500 toeren soms en dan valt die stil stationair.
-
Klinkt als een gevalletje ontsteking die niet goed staat afgesteld.
Los de 2 boutjes van de ontsteking is zodat je m net met de hand kan draaien. Start de motor en draai de ontsteking eens, net zodat je m mooi en rustig vindt lopen en dan weer vastdraaien..
-
gepuf bij eerste cilinder? Zit de bougie wel goed aangedraaid?
-
Ik zal morgen eens die ontsteking wat bijstellen. Ik ga nu ff alle bougies nakijken of die vastzitten
-
Ik heb nog ondertussen een filmpje gemaakt :D (HQ)
http://www.youtube.com/watch?v=iNIg3rXuA3A&feature=youtu.be
Je hoort goed het gepuf en het slecht stationair draaien van de auto.
Maar als die koud staat duurt het nog een tijdje (vanaf 70 graden) dan valt die stil
-
Even voor de goede orde, het gaat hier om een AAU 1.05 motor als ik het goed heb. Monopoint injectie.
-
Op mijn autopapieren staat er 1.0 maar hier en daar klopt die auto software soms niet hier in belgie toch, en het is een aau staat er ook bij.
En ja ik denk dat het een monopoint injectie is want je kunt het gas niet afstellen volgens auto5
-
Dat de wagen het pas doet bij een warm wordende motor, lijkt mij toch iets in de richting van de blauwe sensor te wijzen. Preventief vervangen? Ik heb ongeveer het zelfde gehad, koude start was geen probleem.. Maar na een beetje opwarmen ging het motormanagement helemaal de mist in. Zo'n sensor kost iets van 15 euro. Uiteraard vervangen met een koude motor.
-
zit met hetzelvde maar aar zit die sensor foto ofzo
-
Die sensor zit bij mij boven het thermostaathuis aan de verdeler van de darmpjes met koelvloeistof of hoe dat ook noemt
Aan de linkerkant ik heb even naar foto's gezocht. En ik dacht dat die rond de 700 ohm moest geven bij 90 graden. Maar als die hapert kan je dat waarschijnlijk niet zien. Ik heb alle contactjes ook even schoongemaakt en nagekeken maar bij mij was er niks mis mee.
Ik ga volgende woensdag het allemaal eens laten nakijken en de onsteking eens goed afstellen.
(http://img808.imageshack.us/img808/5209/dsc01741p.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/808/dsc01741p.jpg/)
-
Die sensor bedoel ik inderdaad. Het groene klipje met een platte schroevendraaier er uit wippen. Dan de sensor rustig los trekken/wrikken, vergeet het rubber ringetje niet eruit te halen. Nieuwe sensor erin. Als je het doet als de motor koud is, heb je kans dat er geen koelvloeistof ontsnapt. De problemen (en de bijbehorende frustratie) ken ik maar al te goed.
-
Het is gefixd het was inderdaad de ontsteking is weer zo goed als nieuw :D
-
-thumbsup-
-
-goodjob-
-
Goed dat je de oplossing even meldt!