Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Victor-J op za, 21 jul 2012, 13:55:57
-
Hallo allemaal. Mijn naam is Victor Jansen, ben 19 jaartjes oud en woon in Zwolle. Nu ik mijn rijbewijs bijna een jaar heb en ik veel gereden heb in mijn ouders Mondeo wil ik een eigen auto gaan aanschaffen. Ik ben nooit merkgebonden geweest, maar na flink zoeken op het internet kwam de Polo 86c er toch uit gerold als grote kanshebber. Maar dan! Welk model moet ik kiezen. Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen een G40 een een Polo GT. Tja een hele wereld van verschil, want de GT is qua uiterlijk, interieur en motorisch helemaal gaaf. (Gaat om de Polo van JJ ;)) Maarr aan de andere kant heeft een G40 gewoon veel en veel meer pit. Ik kan zelf redelijk goedkoop aan onderdelen kopen en onderhoud is geen probleem. Eigenlijk zoek ik dus een auto die als ik hem koop het gewoon goed doet en dat ik dan niet belachelijk veel geld er in moet gaan blijven steken om hem rijdende te houden. Ook vind ik het wel leuk als je er een beetje leuk mee kan sturen. Nu weet ik al een aantal dingetjes van de G-Lader (Altijd eerst ergens goed in verdiepen voordat je het aanpakt he!) en dat deze toch redelijk met beleid gereden moeten worden. Mijn financiële staat komt er op neer dat ik wel wat geld per maand ervoor over heb (naast belasting verzekering benzine) maar dat dat geen honderden euro's zijn. Ook ben ik zelf niet heel technisch en ruimte om te klussen heb ik niet zo 1,2,3.
Nou een heel verhaal zo, maar nu is dus mijn vraag aan jullie kenners, als jullie in mijn schoenen zouden staan, waar zouden jullie dan voor gaan? Ik heb al wel besloten om te gaan kijken bij deze twee Polo's:
De GT: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=100827
De G40: http://www.speurders.nl/overzicht/f_particulier_zakelijk-particulier/volkswagen-polo-gt-g40-coupe-bouwjaar-1991-105243000.html?q=Polo+G40
Erg lastige keuze vind ik zelf, maar ik ben benieuwd naar de reacties!
-
-welkom- Victor -thumbsup-
Ook je weg gevonden naar dit forum zie ik :)
-
Hele lastige keuze.
De g40 is natuurlijk stukken pittiger, maar als er aan een g lader iets kapot gaat, ben je al vaak wel behoorlijk wat geld kwijt.
Qua benzine verbruik (grootste maandelijkse post bij mij voor de auto) is een g40 nog redelijk te doen, maar je hebt geen g40 om er 90 mee te rijden, lijkt me.
De gt van JJ heeft een nz blok (55 pk) en die zijn vrij makkelijk op te fokken, zodat je net wat meer pk-tjes er uit krijgt.
Persoonlijk zou ik voor de g40 gaan, de lader gelijk laten reviseren door bv arno en er gewoon lekker een tijd mee rijden.
Als je voor de g40 gaat kan je nog alle kanten op met wat je er zelf mee wil doen, de GT is in principe gewoon klaar, verlaagd, veerpootbrugje, mooie stoelen (ruilen tegen een genesis interieur? :)), leuke velgjes
Blijft dus gewoon een persoonlijke afweging, ik kan 10 redenen verzinnen om de g40 te nemen, maar ook tien voor de gt
-
@ JJ, hehe ;) Fora zijn eigenlijk wel heilig op autotechnische gebieden.
@punk3000: Thanks voor de info en uiteraard ook voor de mening! Je geeft in iedergeval een goed gevuld antwoord, iets waar ik wel wat mee kan.
-
de g40 lijkt mij op het gezicht zo een nette auto voor een redelijke prijs.
de prijs van de gt vind ik nogal aan de hoge kant maar dat is mijn mening.
is de witte polo van martijn niks voor je?
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11767.0.html
hele mooie auto, heel goedkoop rijden en een bijzonder nette prijs.
snap trouwens ook niet dat deze nog niet verkocht is
http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/557159202-vw-polo-83-belastingvrij-saab-900-classic.html
-
Jeffrey, waarom is deze aan de hoge kant? Ben gewoon benieuwd aangezien ik het lastig vind om een goede reeele prijs te bepalen.
Maar verder blijft t een vraagprijs.
-
Ik vindt zelf gezien de technische staat van die van JJ het niet eens zo heel hoge prijs. Ook als je ziet wat je er bij krijgt. En to be honest (Maar dan zal ik wel aan het schelden zijn hier -nana- )vind ik zo'n Steilheck niet echt mooi... Maar wel bedankt voor het idee hoor! Mensen denken mee, vindt ik al heel wat :D
-
die steilheck van martijn is dan ook wat aan de hoge kant!.....{misschien dat ie daarom nog niet verkocht is}
Ik zou als eerste beginnen met een gt, zo,n g40 is toch wat veel pk,s voor een beginneling, maar dat is mijn mening!
Met de gt kan je in ieder geval leren omgaan met toch wat pk,s en daarna overstappen op een g40 als je wat meer rij ervaring hebt...
Althans zo ben ik begonnen in mijn jonge jaren -thumbsup-
-
Nja dat pk verhaal twijfel ik over. (Ik twijfel over alles : /) Ik heb al bijna een jaar rondgereden in de Mondeo 1.8 van mijn ouders. Geen bak met vermogen, maar wel rij ervaring al. Ook heb ik regelmatig gereden in andere auto's waaronder een Skoda Octavia RS met 200 pk -love- . Ook de reden van een eigen auto was juist omdat ik iets snellers/leukers wilde rijden dan de Mondeo. Dus vandaar ;)
-
steilheck moet idd wel een beetje je smaak zijn.
@ jj iedereen mag natuurlijk vragen wat hij wil voor zn auto maar ik vind de prijs wat aan de hoge kant vergeleken met wat ik nog meer te koop voorbij zie komen her en der en wat ik zelf zou kunnen samenstellen voor 1500.
de prijs van de steilheck van martijn vind ik zeer netjes als je het vergelijkt met de compleet debiele prijzen die mensen vragen voor autos met het toverwoord belastingvrij die vaak in veel midere staat zijn.
bovendien kun je van deze auto de geschiedenis van de afgelopen jaren volgen en das ook altijd wel fijn
en een g40 als auto om mee te beginnen moet geen probleem zijn lijkt me, pks vallen reuze mee en als je gewoon normaal rijdt is er niks aan de hand.
je kunt ook met de gt als een debiel gaan rijden en jezelf platrijden
-
maar een gt gaat niet zo snel van 0 naar 100 ;) Jezelf platrijden kan ook wel met een 45pk polootje!! het gaat om de rijders ervaring.....Mondeo is heeel wat anders dan een polootje van 800kilo...
Maar goed als je ervaring hebt met een skoda met 200pk dan heb ik niks gezegt :)
-
Een up to the datetje, de Polo G40 in kwestie is serieus net verkocht... Ik denk dat ik mijn zinnen daar wel op ga zetten, dus ik wacht nog eventjes af of er nog andere nette op het internet verschijnen. Edit: Het slechtste nieuws is nog dat hij naar Litouwen toe is...
-
Gelukkig is de GT er nog -nana-
-
maar een gt gaat niet zo snel van 0 naar 100 ;) Jezelf platrijden kan ook wel met een 45pk polootje!! het gaat om de rijders ervaring.....Mondeo is heeel wat anders dan een polootje van 800kilo...
Maar goed als je ervaring hebt met een skoda met 200pk dan heb ik niks gezegt :)
en wat maakt het voor verschil dat hij sneller naar 100 gaat? vaak crashen de jonge personen in bochten omdat ze een bocht onderschatten en hun stuurmans kunsten overschatten. En een polo gt wil ook wel 150 denk ik, en als je met 150 een boom op je pad krijgt ben je met zo'n polo waarschijnlijk ook wel dood.
En ik vind een g40 eigenlijk een hele makkelijke auto omdat het vermogen er eigenlijk heel rustig in komt. Oftewel het is niet zoals met sommige turbo autos dat het niks niks alles is waardoor iemand snel de controle zou kunnen verliezen.
Maar ik vertrouw die rode g40 niet, dat ding staat nu al heel lang te koop en met die kilometerstand en die prijs zou hij volgens mij al lang weg moeten zijn als er niks aan mankeert.(hij staat er nu namelijk al 4.5 maand op) En het is een import auto, dus die kmstand kun je niet ergens na checken.
Edit
hij is nu dus net verkocht? maarja toch raar dat dat 4.5 maand heeft geduurd met die kmstand en prijs, ik weet zeker dat er al heel wat mensen bij hebben gekeken en hem hebben laten staan. En dat heeft dan meestal wel een reden, en het is de prijs niet
-
Die van speurders is niet te vertrouwen, ik ken de verkoper en door slecht zaken doen (op alle manieren) heeft hij al een paar zaken failliet laten verklaren....ik wil niet weten hoeveel mensen er door hem benadeeld zijn. Over de auto's kan ik geen mening geven, vind ze veel te nieuw :) (eigenlijk gewoon die van JJ natuurlijk)
-
Toevoeging in 't kostenplaatje => autoverzekering.
-
Inderdaad, krijg een g40 maar eens fatsoenlijk verzekerd op je 19de. Een foutje en je betaalt de hoofdprijs, ik kan t weten :P.
-
Toevoeging in 't kostenplaatje => autoverzekering.
Ja dat vermoeden had ik al inderdaad. Toch woensdag maar eens een kijkje nemen bij de GT van JJ!
-
Ga even met je portemonnee kijken, anders ben je straks 3 maanden verder en zet je 'm te koop omdat je het niet kan bekostigen. Met 19 jaar een G40 verzekeren lijkt me ook niet het meest makkelijke. Ik zou zeggen, hou het op een (verlaagde) polo 1.3 die er leuk uit ziet maar je niet de kop kosten qua benzine en verzekering.
Maar ik ben ook van het type, rustig rijden op de snelweg (bochtjes pakken, dat is pas leuk en kan ook hard met een 1.05-je -sturen-).
Een snelle check op Unive.nl gaf aan dat jij met 19 jaar, uit Zwolle, zonder schadevrije jaren en maximaal 12.000 kilometer per jaar je 71,04 euro per maand kwijt zou zijn aan verzekering. Voor de Coupé van JJ zou dat 60,58 euro per maand zijn. Scheelt je toch weer een tientje. Zou je dan nog voor een Polo 2 gaan ipv een 2F, dan kom je uit op 56,02 euro per maand. Verzekeren op jouw leeftijd is duur!
Ik zou het wel weten... JJ's coupé met de looks en het NZ blokje wat je makkelijk kan kietelen als je zou willen.
-
Ja ik probeer in inderdaad een wat realistischere blik te krijgen op het geheel. Dus ik ben zeer en zeer benieuwd hoe het gaat woensdag! (Leuk detail, vriend waarmee ik heen en weer rijdt gaat onderweg ook nog kijken bij een Golf 2, puur als wintermobiel om zijn Audi Coupe te schorsen. Twee klappen in een dag dus misschien!)
Ik zal het hier wel up to date houden hoe het loopt en gaat na woensdag ;)
-
Als ik via independer.nl zoek is een g40 nog geen 5 euro duurder t.o.v een normale 1.3
-
Kan goed hoor, verzekeringen zijn heel veel hocus pocus gereken met variabelen.
-
punt is niet alleen wat het kost bij verzekeren.
maar ook wat er gebeurt nadat je een schade hebt gereden.
Kijk dus ook altijd bij een verzekering wat je moet betalen na een schade en houd hier rekening mee.
Met 19 jaar ga je die schade gegarandeerd nog een keer rijden.
(word je trouwens een betere chauffeur van is mijn overtuiging. het leert je namelijk pas echt hoe kwetsbaar je bent)
-
Die schade heb ik twee weken terug al gereden aan de Mondeo van mijn ouders doh Ik ben helemaal geen slechte chauffeur vindt ik zelf, maar ik schat de neus van de Mondeo gewoon wat te kort in : / Gelukkig viel de schade mee (Was tijdens inparkeren) en was het met de verzekering zo geregeld.
-
Zelf ben je de slechtste beoordeler van je eigen rijkunsten.
Ik zelf heb mijn rbw nog geen drie jaar (ja ja ik was er laat bij) en ik merk nog steeds dat ik nog steeds leer.
Mijn rijinstructeur zei altijd dat je een auto kon besturen als je je rbw haalde, het LEREN rijden duurt minimaal 5 jaar en 50.000 km.
-
Die laatste zin ben ik volledig met je eens! Loop ik nog vaak zat tegenaan. Maar met mijn kunsten bedoel ik dan inderdaad voor een 19 jarige ;) En wat ik van anderen hoor dan uiteraard.
-
Veel plezier ermee Victor en wees er zuinig op haha -thumbsup-
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/8e5ffb44.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/cc3efd8a.jpg)
-
-thumbsup-
-sturen-
-
Veel plezier ermee Victor en wees er zuinig op haha -thumbsup-
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/8e5ffb44.jpg)
(http://i1009.photobucket.com/albums/af211/FalleNk810i/cc3efd8a.jpg)
Je onderschrift klopt niet meer
:)
-
gave foto,s zo met die duin op de achtergrond -cool-
-
He lewis, Bergeijk gaat niet door trouwens, nou ik je hier toch zie.
Onderdeeltjes zijn niet op tijd binnen. -boehoe-
Excuses voor de -off-
-
Je onderschrift klopt niet meer
:)
Ga het aanpassen haha :)
gave foto,s zo met die duin op de achtergrond -cool-
Dat is een dijk :) En een hel om te maaien...
He lewis, Bergeijk gaat niet door trouwens, nou ik je hier toch zie.
Onderdeeltjes zijn niet op tijd binnen. -boehoe-
Excuses voor de -off-
Maakt niet uit, ik heb jouw pakketje trouwens op de post gedaan haha :)
-
Ik had het gelezen ja.
Nou kijken of ik het glaasje er af krijg zonder te slopen.
Bedankt in ieder geval.
-
Top! Succes ermee
-
lol @ onderschrift
-
lol @ onderschrift
Moet wat he -nana-
-
je hebt niet eens een polo.....wat doe je op dit forum -dunno-
-nana-
-
je hebt niet eens een polo.....wat doe je op dit forum -dunno-
-nana-
-boehoe-
Verder nog wel een van mijn favoriete forums met toffe mensen dus ik blijf wel een tijdje hangen zodat ik alles nog een beetje kan volgen. Als dat mag?
-
Alleen als je registerlid blijft ....... -nana-
-
:) -naughty- -thumbsup-
Je gaat toch af kick verschijnselen krijgen en tussen nu en een half jaar heb je weer een polo gekocht!!!
-
Alleen als je registerlid blijft ....... -nana-
Ja precies, sponsoren die hap Jonguh!!
-
Haha wat een figuren joh -gert- -uitlachen-
Als ik m morgen had verkocht dat had ik de polo precies 2 jaar gehad trouwens :)
-
Wat zeg je, ik versta je niet....overloper met je audi -nana- -nana-
Ik kwam jouw polo voor het eerst tegen op het fok forum trouwens.
-
Haha, ja ook daar staat tie inderdaad als project maar op meerdere fora projecten bijhouden kost me teveel tijd
-
Heeft Victor een mooie polo aan! Beter komt hij er wel gewoon mee naar de meetings en hangt er mee hier op 't forum :)
-
Haha thanks ;) Ik ga mijn best doen om hier wat up to date te houden, zit ook op meerdere fora dus ik doet mijn best! Misschien morgen even op de brug om van de onderkant een snelle inspectie te doen (Niet dat ik twijfel aan JJ zijn kunsten hoor ;)) Maar hangt er vanaf of hi morgen nog verzekerd is of niet. Kan hem zelf maandag pas verzekeren :/ Maargoed, ik zal het up to date proberen te houden. Kreeg ook een hele berg onderdelen mee van JJ en een vriend van me werkt in een Audi/VW garage, dus kan hem kosteloos of tegen kleine vergoeding onderhouden. Maar uiteraard wil ik zelf ook maar is wat technische kennis op gaan doen -klus- ! Mijn plannen voor de toekomst zijn tot nu toe eerst lekker rijden! En misschien dan eens wat gaan kijken of ik het vermogen iets kan verhogen, maar zie wel wat er op mijn pad komt.
-
Gefeliciteerd ! Nog vele km gewenst!
-
Ik kick dit topic even omhoog, vanwege een vraag die ik heb aan jullie! Er staat een Polo G40 Genesis te koop op het volksforum. Deze: http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=116815
Wat denken jullie er van? Ik heb al even een mailtje gestuurd naar de verkoper met vragen over dingen zoals roest, gebreken en de APK. Hij heeft 205.xxx op de teller, dus ik weet niet zeker of de prijs van 2350 euro op zijn plek is? Kan het ook grandioos mis hebben hoor!
-
Als ie echt zo netjes is als op de foto's, en technisch geen rare dingen heeft dan lijkt mij dit een prima prijs -thumbsup-
Met een beetje geluk krijg je hem voor 2000 ook wel mee.
-
*maar check vooral wel even de belangrijke punten op roest/rotheid*
-
*maar check vooral wel even de belangrijke punten op roest/rotheid*
Dat is inderdaad een hele goede. Heb bij Jurre Jan daar weinig aandacht aan besteed (niks tegen hem uiteraard) maar dat wil ik nu niet laten ontglippen. Als dit echt zo'n mooi exemplaar is als gezegd word, ben ik verkocht!
-
Voor 2400 euro kan ik hem zo mee krijgen inclusief nieuwe APK. Heb gevraagd of ik langs kan komen om hem eens te bekijken en proefrijden e.d.
-
-thumbsup-
-
Zaterdag ga ik even langs om te kijken, hoop dat het me bevalt! Denk alleen dat ik de 2400 euro er wel voor kwijt ben dan. Maar volgens mij is dit niet eens zo'n gek bedrag voor een G40. Dit omdat hij hem niet persee kwijt hoeft. Even goed bekijken en nadenken dan maar!
-
Best goed laten informeren. Als je kennis(sen) hebt met verstand van die dingen, dan niet alleen gaan. En een volledige inspectie en volwaardige testrit maken. Succes en btw, je kan gerust bieden als het je bevalt. Hij zijn vraagprijs, jij een bod. -naughty-
-
Vriend van me werkt bij de VW dealer in Zwolle, die deed ook een en ander aan onderhoud aan de oude Polo, die gaat mee! Dus ga ik het zaterdag eens goed aanpakken! Dat is zeker waar ;)
-
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m699058203-volkswagen-polo-1-3-g40-coupe.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer deze lijkt me anders ook netjes.. hij vraagt 2250 of een bod
-
Heb daar inderdaad al naar geinformeerd, maar er zit gegarandeerd werk aan. Dat sla ik dan liever over. Kijk als er later onderhoud bij komt geen probleem, maar ik wil eigenlijk nu een (bijna) probleemloze auto kopen.
Heb nog wel even een mailtje gestuurd om te horen wat er dan aan moet gebeuren. Is het puur een nieuw setje remmen oid dan zou ik daar ook nog wel naar willen kijken.
Edit: Krijg nu via een ander forum te horen dat een collega van iemand zijn G40 waarschijnlijk ook wil verkopen. Komen ineens opties open nu!
-
De reactie op de link van Feffe: Hij moet strak gemaakt worden en opnieuw gespoten. Die laten we dus lekker staan.
-
Ik wou het al zeggen, lijkt net alsof hij niet al te goed in de lak zit, en dan ook nog eens nat op de foto zetten. Maar ik vind 2250 dan wel een dikke prijs voor zo'n g40 als je hem nog moet laten spuiten.
En verder komt het op mij echt enorm sjappie over dat ze praten over ruim 150pk. Ik zie geen uitdraai, ik zie geen lijst met aanpassingen. Dat zal dus wel weer een figuur zijn die zegt ja de katalysator is er onder weg, dat levert 10pk op, en die einddemper nog eens 5. Volgens mij moet je namelijk nog best wat werk aan een standaard g40 doen om die echt naar 150pk te draaien.
-
Ik wou het al zeggen, lijkt net alsof hij niet al te goed in de lak zit, en dan ook nog eens nat op de foto zetten. Maar ik vind 2250 dan wel een dikke prijs voor zo'n g40 als je hem nog moet laten spuiten.
... en embleemloze grill; G40-emblemen ontbreken; achter wél, vóór géén wielkastranden, kunststof beschermstrips op zijkant ontbreken...
'zou 'm idd lekker laten staan, die andere is m.i. veel mooier
-
In Protugal staat ook veel leuks: klik (http://www.olx.pt/nf/carros-cat-378/g40)
Ook mindere exemplaren trouwens..
Mooi te combineren met een vakantie :)
-
... en embleemloze grill; G40-emblemen ontbreken; achter wél, vóór géén wielkastranden, kunststof beschermstrips op zijkant ontbreken...
'zou 'm idd lekker laten staan, die andere is m.i. veel mooier
Ja dat viel mij ook al meteen op van die embleemloze dingen, net alsof ze niet trots zijn op het merk ofzo. Maar dat is natuurlijk smaak. En dat is met die strips op de zijkant net zo, sommige mensen vinden dat ze er op moeten en sommigen willen ze er af. Maar in mijn ogen staat het meestal het best met de strips er op.
-
Gekocht! Binnenkort maar eens een topic aanmaken denk ik (dus lid worden) dan kan ik ook rustig vragen stellen over bepaalde dingen. Ik zoek nu gelijk al een nieuwe pookhoes en een nieuwe ring voor rond de antenne. Mochten mensen wat weten, feel free om wat te plaatsen!
(http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/474887_686279458064354_181021580_o.jpg)
-
gefeliciteerd!
-
De Koen look a like :)
Maar gefeliciteerd. -thumbsup-
-
Ziet er netjes uit -thumbsup- Gefeliciteerd
-
Proficiat met je aanschaf -thumbsup-
-
Dank allen!
-
Pookhoes heb ik nog wel denk ik.
-
Top! Laat maar weten via PM als je hem op wil sturen. Thanks ;)
-
Gelijk ook even een vraag, de vorige eigenaar tankte altijd 98. Word dit aangeraden bij een G40? Daarnaast nog een vraag, namelijk; de G-lader is ongeveer 20.000 km terug gereviseerd. Hij heeft nu ongeveer een druk van 0.7 bar. Is deze bijna aam een revisie toe of kan het ook zijn dat het metertje wat afwijkt?
-
beste is om die lader gewoon open te laten maken en te reviseren, dan heb je daar alvast voorlopig geen omkijken meer naar -thumbsup-
0,7 is niet verkeerd maar ook niet altijd goed...
-
Ik weet niet waar je woont? maar je zou bijvoorbeeld even bij arno lader ofzo langs kunnen gaan, die kunnen hem tegen vergoeding vast ook wel gewoon nakijken en als er niks mis mee is hoef je dan waarschijnlijk alleen maar onderzoeks kosten te betalen. Maar een complete revisie kan natuurlijk ook geen kwaad, dan weet je 100% zeker dat je de komende tijd goed zit kwa lader als je hem tenminste goed inrijd.
En volgens mij kan een g40 prima op euro 95 rijden, ik doe dat al meer als 10.000km. Ze hebben ook een klopsensor, en zolang niemand daar mee geklooit heeft zal het helemaal wel goed gaan.
-
Ik woon in Zwolle, zag dat Arno een stuk zuidelijker woont helaas. Maar toch zal het het een keer waard zijn. Maar is op dit moment nog even geen topprioriteit.
Ik heb nog even navraag gedaan. De vorige eigenaar reed met 98 omdat hij gechipped is. Dus ik vermoed dat het wel beter is om op 98 te gaan rijden dan.
-
Reed ook altijd op 95 -dunno- die van mij was ook gechipt, schrick asje en andere pully.
Euro 98 zal eerder goed dan kwaad doen, dus als je op 98 wilt blijven rijden is dat natuurlijk prima.
-
Gefeliciteerd met de aankoop -thumbsup-
0,7 bar met 68mm poelie is te weinig. Dat haal je vaak met originele poelie (75mm) al.
Maar oorzaak kan iets simpels zijn als een lekke slang of slippende v-snaren.
Voor de antennevoetpakking is een reparatiesetje te koop bij de dealer.
-
Voor de antennevoetpakking is een reparatiesetje te koop bij de dealer.
Aerial Base Repair Kit 1H0 051 753 ( a 21 euro )
of
3B0 051 751 (montage set ( a 10 euro )
(http://i1041.photobucket.com/albums/b411/VWPolo_Ro_3/barabas/a1.jpg)
-
hele mooie Polo. -thumbsup-
-
Ik heb me ook aangemeld om een project topic aan te maken. Dus daar kan ik binnenkort verder spammen! Zal ik eens de Polo wassen, mooie foto's maken en de updates plaatsen. Heb er zin in :)
-
Dat zou ik ook hebben ;)
-
Omdat ik nog geen eigen project topic kan starten vraag ik het hier nog even:
-De vorige eigenaar gebruikte 10W60 voor de G40. Is dit genoodzaakt of kan het met een andere zoals 10W40?
-Ik heb een nieuwe antennevoetpakking met het reparatie setje. Hoe kan ik het best de hemel loshalen zodat ik er onder kan komen?
-
Zoekfunctie en prutsen ;) :D
-
Waarschijnlijk gebruikte hij ook castrol edge 10w60. Dat is wel een hele fijne olie en echt wel een aanrader. Zo'n polo wil namelijk bij sportief door de bochten gaan nog wel eens de olie bij de aanzuigbuis weg slingeren, en daar heb je met die olie al minder last van. En die olie blijft ook beter smeren met een motor die heel warm is enz. En als je kijkt wat olie je echt per km kost komt het neer op nog geen 0.1 cent per km dat je voor je olie betaalt met die castrol edge olie. Dus ik zou je gewoon aanraden lekker die castrol edge te gebruiken.
-
Top, dat antwoord kan ik wat mee! -thumbsup-
-
Vaak in automaterialenzaak veel te duur, via een webshop (bijv. Dutch Power Trading) is beter betaalbaar.
Hemeltje: achterkleprubber aan bovenkant losmaken en daar waar het rubber normaal zit het hemeltje los peuteren.
Warm maken met fohn wil wel helpen om de lijm wat af te leiden. Al is dat met dit weer waarschijnlijk niet nodig :)
-
Of goedkopeolie.nl
-
Tip: http://www.marktplaats.nl/verkopers/19123239.html (http://www.marktplaats.nl/verkopers/19123239.html)
-
Schotjes in t carter -dunno-
Castrol -thumbsup-
-
Wat voor lijm kan ik het beste gebruiken om de hemel weer vast te lijmen als ik hem los gehaald heb om de antennepakking te vervangen?
Is Bison-Tix contactlijm geschikt?
-
Is waarschijnlijk niet eens nodig, deel wat je loshaalt wordt ook geklemd door het rubber van de achterklep.