Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: polo g40 op zo, 19 feb 2006, 21:40:17
-
kan iemand mij vertellen wat het verschik is tussen een versnellingsbak van een g40 vs een versnellingsbak van een gewone polo 1.3 (5 bak)?
-
http://www.steilheck.nl/info/versnellingen.shtml
G40 is motorcode PY en bakcode 8s.
Is de langste bak uit de polo86c familie.
Met name de eindoverbrenging is anders.
Edit: hee, ik lees op pch dat u een type 2 G40 heeft -love-
Wij willen foto's, wij willen foto's, wij willen foto's -dj-
-
Grootste, belangrijkste verschillen:
- overbrenging.
- kroonwiel in t differentieel is geschroeft ipv geperst.
Doordat t kroonwiel is geschroeft kan t net ff wat meer koppel aan in vergelijk met een standaard bak.
Ik begrijp dat je een andere bak zoekt; probeer t eens bij Ronald Morien. Vraag naar Douwe, en wellicht dat hij een passend alternatief voor je heeft. Latere 6N 085 bakken (met bakcodes beginnende met een C) hebben schijnbaar ook de geschroefde kroonwielen.
-
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-
-
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-
Gaan een beetje snel stuk. -klus-
De bak van mijn ex-6n begon bij 230 dkm kuren te vertonen. En dan had die het nog lang uitgehouden.
-
rij maar erg weinig met de polo het is puur hobby dus als een anderde bak minder sterk is zal die het bij mij wel langer volhouden. het belangrijkste is voor mij dat de overbrengen ongeveer het zelfde is.
het is een polo coupe GT uit 1983 waar ik een motorblok van een GT-G40 (85kw) in heb gebouwd
-
Neem aan dat je huidige bak dus kapot is.
Enig idee wat?
Misschien revisie een optie??
-
geen idee wat er mee is maar weet wel dat ie echt stuk is
erg veel lawaai (kraken en losse onderdelen te horen0
en kom niet meer vooruit of achteruit
-
kroonwiel! (trust me i know...)
-
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-
Gaan een beetje snel stuk. -klus-
De bak van mijn ex-6n begon bij 230 dkm kuren te vertonen. En dan had die het nog lang uitgehouden.
totaal andere bak volgensmij
omdat het een diesel was!!!!!
kan me vergissen maar denk toch dat het waar is,
greez maikel,
-
Alleen hebben de 6N bakken een andere nare eigenschap -nana-
Gaan een beetje snel stuk. -klus-
De bak van mijn ex-6n begon bij 230 dkm kuren te vertonen. En dan had die het nog lang uitgehouden.
totaal andere bak volgensmij
omdat het een diesel was!!!!!
kan me vergissen maar denk toch dat het waar is,
greez maikel,
Bakken van de 6n, diesel en benzine gaan beide relatief snel kapot.
-
En das niet "relatief" :D
Is eerder een constructiefout -klus-
-
olie toevoer
-
vraagje 6n benzine bak heeft toch zelfde bak huis als 86c met 5 gangen???
waarom 86c nie stuk gaan en 6n wel????
of zijn ze echt zo stom in wolfsburg om iets goed te vervangen voor iets slechts????
greez maikel,
ps ben bang dat ik het antwoord wel al kan raden!!!!!
-
Nou, vertel dan ? -nana-
-
idd vw is zo dom geweest en heeft het huis niet aangepast ,tevens diff blijft zwak
-
Oliesmering van 5e versnelling is verslechterd; Ipv directe, is het spat-smering geworden. Kan redelijk simpel verholpen worden door wat gaten te boren in de bakhuis, maar dat is niet voor iedere amateur weggelegd.
Kroonwiel in t diff is (schijnbaar, volgens de overleveringen op polofans.de) echter wel veranderd in standaard geschroeft ipv alleen G40 geschroeft.
-
Dus 't kanaaltje wat we tegenkwamen in mijn 8P-bak is bij een 6N achterwege gelaten?
(Kan me nog heugen dat Serge nog wat gaatjes erbij boorde -naughty- )
Lekker handig van vw........not
-
Levensduur lang genoeg om de garantie uit te lopen... en daarna verdient vw met ruilbakken weer z'n brood.
of Douwe natuurlijk :)
(Douwe smeert z'n bammetjes gelukkig wel wat dunner dan de mannekes bij VW)