Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Polosedan91 op wo, 19 dec 2012, 22:44:55
-
Wie ow wie weet hoe je een monopoint 1.0 blokje iets pitteger krijgt ? -naughty-
-
Even goed de zoekfunctie gebruiken, er is veel te vinden. Motorfietscarbs erop is een idee.
-
ik zoek eigenlijk iets waar ik zo mee beginnen kan eerst nog geen carbs. miss ander pretstokje?. spaghetti spruitstukje zoek ik ook.:)
-
Je zou een nokkenas kunnen pakken van een mh/nz/aav/3f motor.
-
um waar staan die motorcode´s op dan? heb wel eens gezocht maar nog nooit gevonden. moeten ergens op de kop staan toch? en wat en welk maakt het verschil?
-
Huh? De rode 1.3 NZ heb je weggedaan en nu heb je een 1.0 monopoint en wil je meer vermogen?!?! Dude, talk about niet logisch handelen. Die NZ had je over kunnen lepelen, of eventueel wat onderdeeltjes uit kunnen halen. Had je ook zo kunnen kietelen. Ga je met een 1.05 AAU aanmodderen -uitlachen-. Sorry, er zal vast een reden voor zijn, maar ik kan het niet rijmen met de gedwongen verkoop van je rode sedan.
-
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,8139.0.html
-
ik heb daar geen geld voor liggen. apk was te duur. 175 op de sloop en deze had ik kunnen halen voor 130 uit eindelijk. dus wat is dan een slimme set voor kerst? ik wil graag wat maar ben gedwongen ontslagen *resessie.* ? ik zoek gewoon een klein iets om te kietelen wat niet te gek duur is. tezijner tijd.
-
Ik weet niet wat met de tijd is ?
Maar ik wil als alles het toelaat van het voorjaar een 1.6 in het vooronder hangen .
Heb dan een 1.3 NZ over met nu 84xxx km gelopen .
Dus als je geduld hebt mag die tegen die tijd voor een klein prijsje weg :)
-
ik ben ook al heel rustig aan bezig voor een 1.6 on carbs. heb al 38 milimeter carbs setje liggen hardy pomp 0.15 bar alleen blokje nog geloof ik ontsteking past en de rest ook zo ver ik weet :) maar voor nou wat goedkope paardjes extra onder de kap zou leuk zijn.
-
Okee dan verwachten we wel dat je je even register lid wordt en een topic bij gaat houden natuurlijk -naughty-
-
Als je gaat sparen voor de 1.6 zou ik de 1.05 lekker standaard houden en vooral rustig rijden, dan kan je met een beetje beleid 1 op 17 doen. Ben je sneller bij je 1.6 :).
-
Lid worden is nog wel de bedoeling indd. :) en dat klopt indd Benjamin, echter is mij gewoon de vraag wat er zo ff is voor zo´n 1.0 om ff te kietelen. ben dus 0 op de hoogte van motor bewerking. spruitstukje en nokken as en kleppen weet ik wel. worden ze wat feller van. maar welke enw at is er geschikt voor. ik ben Theoretisch een kneus mag ik gerust zelf zeggen. ik ben het beste uit met een sleutel in de hand ;)
-
Spaghettispruitstuk zou ik niet doen nu die past niet 1 op 1 op een 1.6 namelijk .
-
Oke? dat is nieuw voor mij. ik heb de bout gaten eens een keer na gemeten en kwam wel gelijk uit. gemeten bij een 1.6 8v blokje uit een golf 3 en mijn vorige polo leek het gelijk te zijn, dan zou een 86c spaghetti spruitstukje toch moeten passen? of miss niet.. waar zit er verschil in dan? -gert-ikke niet weet :)
-
Ik weet niet beter of die boutpatroon komt niet over of ben ik nu weer gek -dunno-
-
ik weet dat de kop inlaat van een voor overliggende golf 3 1.6 motor wel anders is de inlaat poorten zijn wat verplaatst. maar de uitlaat is gelijk gebleven. offf er zijn verschillende modellen van die koppen dat zou heel best kunnen.
-
Uitlaat is idd gelijk
Maar kan zijn dat een spaghetti te kort is in hoogte voor een 1.6
Dan zou deze met een 1.6 tegen het Carter aan komen
-
De 1.0 mono opfokken
Dat heeft Marcel al goed voor elkaar met de gt-jn-66
-
Waar kan ik marcel zo vinden dan? of altans een tpoic waar het 1 en ander in staat over het kietelen ;) ik heb nog niks daar over gevonden in het forum :)
-
Hmm waarom wordt de uitlaat voor een 1.6 dan los aangeboden ?
-
Grotere diameter? -dunno-
-
Marcel heeft geloof ik geen topic van de GerTJaN66.
-
Marcel heeft geen topic van de GerTJaN66? :P was dat voor een zin ongeveer? :)
-
Hoe bedoel je waarom wordt die dan los aangeboden een uitlaat van een 1.6?.. hoe bedoel je die zin precies?;)
-
Marcel heeft een topic voor de toverbal en voor de smurf,maar als ik het goed heb niet voor de gt-jn-66.
Als het goed is moet in de gt-jn-66 mijn oude 1.niks in hangen. :)
-
Oke nou ben ik echt in de war.. wat bedoel je? -gert-
-
De auto's van Marcel
De toverbal is een polo1 hybride die in elkaar word gelast door de tovenaar zelf
De smurf is een polo2 met 1.6 turbo (nou of ondertussen wat anders want 1.6 dood)
De gertjan66 is een blauwe polo2f coupe 1.0 waarin Patrick z'n oude blok ligt met wat tovenaars kunsten.
-
De toverbal is een polo1 hybride
Oh? -naughty-
-
Hybride als in meerdere modellen in 1 voertuig
-
ahaa. en wie komt ermet de goude tips voor mij? -thumbsup-
-
Grotere kleppen in de kop
Kanalen bewerken
Spruitstuk bewerken
Compressie verhogen
Nokkenas vervagen voor abu as of 3f as
Geloof dat dat is wat Marcel heeft gedaan
En dan zal ik nog wel iets vergeten
-
Oke, wat voor kleppen kan ik er in zetten dan? en waar in zit zo´n nokkenas? en de motorcode's waar staan die duidelijk? -sturen-
-
En dan te bedenken dat de apk voor de rode sedan te duur zou zijn en gooit hier geld in als water met deze plannen -gert-
-
:) ssst
-
Daar hebben we het niet over natuurlijk doh
-
Kleppen geen idee heb je ook niet zomaar gedaan, evenals kopbewerking
Nokkenas, ja geen idee waar die in zitten
Mischien een abu motor of een 3f motor??? -dunno-
Die herken je beiden wel als je weet waar je op moet letten, zoekfunctie is je vriend
-
Even voor de duidelijkheid. ik vraag uit intresse en leer. ik werk er rchter niet aan. kost vragen ook geld Bunkerratt???? -dunno-...
-
Nee we zijn hier temslotte allemaal om te leren en/of kennis te delen. Alleen eerst doe je een mooie polo weg omdat die te duur is en vervolgens ga je informatie inwinnen om de 1.0 op te voeren met volgens mij de reden om het uit te gaan voeren. En dat kost geld, dus hoop dat je mijn reactie ook snapt. Maar verder succes met de plannen en welkom.
-
Ik zeg: Big blokkie -klus- -naughty-
-
Ja zeker snap ik dat. en dit zijn ook plannen voor naar de kerst. over een paar maandjes wil ik misschien wat uit werken. voor nou kan dat gewoon niet. kerst ....... maand geleden verhuizing.... enzz. :) fijn weekend allen!! en P\rettige kerst alvast ! -thumbsup- -sturen-
-
Veul Hail en zegen!! (lekker zoeken hier en onderdelen verzamelen)
-
is een kopje en een inlaatspruitstuk van een aav geen optie voordat je de kanalen van een aau hebt groter gemaakt ben je wel even verder.
veul hail en zegen bart
-
Staat jullie klok wel goed? Meestal roep ik dat soort dingen pas na nieuwjaar...
-
Precies Martijn en dan in een ander topic :)
-
Ik weet dat Marcel een aav inlaat en injector heeft geprobeerd maar
Geloof dat die er weer zijn afgehaald
-
ja een beetje vroeg haha, ik vroeg mij het zo af omdat ik weet dat de inlaat kanalen van een aau veel kleiner zijn en alleen de inlaat van aav niet past,
ik had nog niet aan de injector gedacht
mvg bart
-
Wat er meestal wordt geroepen : "Een standaard 1.3 heeft al meer power dan een 1.0 waarin je geld gepompt hebt"
-
Je bedoelt bijvoorbeeld een NZ blokje? -uitlachen-
/oké, nu stop ik -nana-
-
Ha ha ha en wie is er echt serieus? polo is hier aan geboden omdat ik hem niet naar de sloop wou brengen. t´s al eens uit gelegd. maar ga maar door hoor met de lolll ik lag wel (ofzo) -off-
-
Zoals nu hopelijk wel duidelijk is, je 1.05 AAU-tje kan je wel kietelen maar dat gaat relatief veel geld kosten voor relatief weinig vermogens winst. Dus eigenlijk gewoon nagenoeg nutteloos. Leukste lijkt me toch dan een spaghettiuitlaatspruitstuk op de kop zien te tikken + evt. ander uitlaatje. De monopoint inspuitings 'carb' kan je weinig aan veranderen, eventueel de braadpan weg doen en een inlaat van een Golf 3 1.8 erop schroeven met een ander filter. Maar houdt het gewoon budget, veel winst geeft het niet.
Wat je wel kan doen is er een EcoHok van maken (wordt dan EcoHok 3), lekker zuinig en met een beetje netjes rijden moet je de 1 op 18/19 wel redden dan! Maar dat is meer mijn straatje, schijnt.
-
Marcel heeft zijn 1.0 ook meer op het eco rijden gericht volgens mij
Met het moto meer vermogen is minder verbruik
-
Wat is Ecohok 3? zegt mij persoonlijk helemaal niks..
-
Ik rij op het moment in ecohok 2, mijn andere polo (zilvere coupé) was ecohok 1. Heb er een heel topic over, zuinig rijden enzo :).
-
-blabla- :D
-
-off-
-
Wat houd een eco hok in?..
en wat kan ik doen voor misschien 10 pk extra?. kat leeg? andere nokken as? nz abu? * zijn alleen vragen * dus wees lief!! probeer alleen maar wat uit maar aangezien er zo veel is hoor ik graag wat tips en ideetjes van anderen. :)
-
eco = economisch, hok = de wagen zegmaar. Ik probeer er zuinig mee te rijden. Trek je er vooral niets van aan.
10pk erbij = 1.3 blok scoren.
-
Makkelijkst
1.3 monteren
(Aav --> kabelboom dezelfde)
-
(Aav --> kabelboom dezelfde)
Tot je erachter komt dat de stekkeraansluiting op regelapparaat anders is......
(hoe of wat precies weet ik al niet meer)
-
Aansluiten ECU is inderdaad anders van de AAV! Of anders gezegd, AAU --> AAV is niet plug and play. Wel bijna :).
-
zijn die 1.0 motortjes dan zo sneu dat daar niks simpel is uit te halen? -boehoe-
-
Geen 10pk nee
Je mag blij zijn als je er 5 pakt
-
Tot je erachter komt dat de stekkeraansluiting op regelapparaat anders is......
(hoe of wat precies weet ik al niet meer)
Gek heb daar geen last van gehad toen ik uit nood m'n ma d'r 1.0 op 1.3 computer liet lopen
(Denk trouwens dat andersom ook gewoon gaat)
-
Je kan er proberen een multipoint blokje van te maken, NZ of 3F inlaat en computer aan hangen.
-
Ik denk dat je alleen een beetje overkill hebt.
-
ik wacht nog wel even denk ik tot ik 1.6 8v bij elkaar heb. 38milimeter keinhin heb ik al liggen was bedoeld voor de rode. hardy pomp had ik ook al nieuw. alleen blok nog. spruitstuk maken en dan hopen dat alles past poelie's bak op blok en dat start motor past. -thumbsup-
-
vond de 1liter tuning tread op polotreff, wellicht bied het je hulp bij de opvoering/tuning
http://www.polotreff.de/forum/t/228468?
Dit is ook wel een informatieve/handige site
http://www.poloinfo.de/html/anleitungen_polo_86c.html
-
Thanks lewis -thumbsup- 1 kleinnn probleempje mijn duits lezen is zeer slecht -boehoe- schaamte!!
-
5jaar geleden had niemand in mijn omgeving durven denken/verwachten dat ik duits kon lezen schrijven en/of spreken :)
-
en nu -dunno- :)
-
Vertaalhulpje gebruiken? (http://translate.google.nl/?hl=nl&tab=wT#de/nl/)
N.B.: is slechts een hulpje hè :)
-
nu klink ik als een persoon die boven in nederland woont die verkouden is.... -nana-
-
dan gebruik je in ieder geval de goede volgorde van woorden -thumbsup-
en wel je neus snuiten dan :)