Het Polo86c Register

Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 15:49:10

Titel: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 15:49:10
Mijn naam is John
Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor  :)
Heb vroeger in mijn goede tijden , Audi 100 , 80 , VW Polo en Golf 2 diesel gereden  -sturen-
Nu ben ik afgekeurd , mag niet meer werken  -dunno-
En moet zo goedkoop mogenlijk auto rijden  -sturen-

Heb dus een Fiat Panda 45 1984 , loop sloop gekocht , het zijn lichte en practiese autootjes  :)
Maar wou toch weer diesel rijden  -uitlachen-

Heb dus een sloop , Seat Terra 1.4 D , en ja hoor met VW polo 1.4 D motor  :)
de Terra voledig gedemonteerd alles bewaard , de 903 cc motor uit de Fiat Panda gehaald  -klus-
En aan het lassen gegaan , daar de motorsteun balken over gelast moesten worden  -klus-

De klus is inmiddels geklaard , de auto is door het RDW goedgekeurd  -thumbsup-
De auto weegt met 1.4 D Polo Motor 710 Kg , en rijd erg vlot  -sturen-

Maar nu het probleem , de Terra 5 bak is te kort , daar het een bestelwagen was .
Bij 130 km P/U op de GPS gaat de 1.4D motor in zijn toeren begrenzing  -boehoe-

Dus nu de vraag , welke V bak past het best , en hoe kan je hem langer maken , zodat de motor minder toeren maakt
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 11 apr 2013, 15:58:33
Achter de 1.4 D in de Polo zit meestal een 8P, wellicht in de laatste versie ook wel een CEG, maar dat weet ik niet zeker... Ben ook bezig met de ombouw van de motor in een Polo 1.
Weet wel dat de top (nieuw) in de Polo 2F ook maar 145 km/h was, dus veel harder dan 130 zul je niet gaan, vermoed ik. Ook staat de 1W (motorcode) in de Polo niet bepaald bekend om raffinement en geruisloosheid, en dan is een Polo 2F diesel nog wel wat beter geluids-geïsoleerd dan een Panda, vermoed ik.
Investeren in een carkit is dan wellicht ook zinloos... :D

Maareh...  -welkom-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op do, 11 apr 2013, 16:03:52
Eerst maar es uitvogelen welke bak er nu in zit? -dunno-
Code vind je bovenop flens tegen onderblok, onder thermostaathuis.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 16:15:33
Achter de 1.4 D in de Polo zit meestal een 8P, wellicht in de laatste versie ook wel een CEG, maar dat weet ik niet zeker... Ben ook bezig met de ombouw van de motor in een Polo 1.
Weet wel dat de top (nieuw) in de Polo 2F ook maar 145 km/h was, dus veel harder dan 130 zul je niet gaan, vermoed ik. Ook staat de 1W (motorcode) in de Polo niet bepaald bekend om raffinement en geruisloosheid, en dan is een Polo 2F diesel nog wel wat beter geluids-geïsoleerd dan een Panda, vermoed ik.
Investeren in een carkit is dan wellicht ook zinloos... :D

Maareh...  -welkom-
Dank Gerrit  :)
Het gekke is dat als ik grotere banden er op zet diameter , hij op de GPS 145 haalt en weer in zijn begrenzing gaat , maar de teller blijft uiteraard 130 aan geven  :)
De auto is veel lichter en smaller , dus wil gewoon harder , des ondanks het lawaai van de motor wat best wel mee valt , het lawaai van de tegen wind is meer  :)
En rijd toch gemiddeld 1 op 23 nu , als je normaal rustig rijd  :)
maar past er een andere vw bak op , met een andere eind overbrenging.
Hier een filmpje en een link naar de ombouw topic

http://youtu.be/HqH6K_6EjLs

http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=33&p=122331#p122331
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 16:18:50
Eerst maar es uitvogelen welke bak er nu in zit? -dunno-
Code vind je bovenop flens tegen onderblok, onder thermostaathuis.
Dank Sjon
Ok ga eens in mijn foto's spitten , heb alle onderdelen grondig schoon gemaakt , ook de bak , staat er mischien wel op 
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 11 apr 2013, 17:15:13
Welke RDW ben je geweest trouwens? Voordeel van mijn ombouw is dat de Polo 1 van vóór 1980 is, en dus vrijgesteld van roetmeting... :D

EDIT: ah, ik zie het al: Borchwerf in Roosendaal
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 18:07:18
Welke RDW ben je geweest trouwens? Voordeel van mijn ombouw is dat de Polo 1 van vóór 1980 is, en dus vrijgesteld van roetmeting... :D

EDIT: ah, ik zie het al: Borchwerf in Roosendaal
De Roet meting was erg goed 0,7  :)
Hier gelijk 2 foto's van de V Bak 48CEM het is een 5 Bak
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: RoelG op do, 11 apr 2013, 19:06:43
Cem zegt mij niets. Als je de bakverhoudingen weet kun je eventueel vergelijken met iets als een 8p...


http://www.pologt.nl/berekeningen/
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 19:18:51
Cem zegt mij niets. Als je de bakverhoudingen weet kun je eventueel vergelijken met iets als een 8p...


http://www.pologt.nl/berekeningen/
Ok hier de Terra bak verhoudingen

Overbrengingsverhoudingen Terra D:
overbrenging 1e    3,45:1
overbrenging 2e    1,96:1
overbrenging 3e    1,25:1
overbrenging 4e    0,89:1
overbrenging 5e    0,74:1

overbrenging achteruit   3,38:1
eindoverbrenging    4,06:1

En die is hetzelfde als van een Polo Fox (1991, 48PK)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: RoelG op do, 11 apr 2013, 19:25:00
Hmm...

Das dus precies gelijk aan een 8p als ik de grafiek goed heb ingevuld....

Tja. Das bij mijn weten de langste polo bak....
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 19:39:37
Hmm...

Das dus precies gelijk aan een 8p als ik de grafiek goed heb ingevuld....

Tja. Das bij mijn weten de langste polo bak....
Dan de banden groter , er zit nu 135/80 R13 70 T Pirelli onder  -dunno-
De Terra wielen passen er ook onder 165/70 R13 79T zijn groter en veel breder , maar wel versleten  -boehoe-
wil ook niet te breden banden er onder , hij weegt maar 710 Kg , heb je snel last van aquaplaning  -dunno-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: RoelG op do, 11 apr 2013, 19:42:30
Is volgens mij ook een normale polo bandenmaat.....

Dat moet dus  ook het probleem niet zijn....

Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: RoelG op do, 11 apr 2013, 19:44:35
Mwoah.....

Polo 1 weegt uit mijn hoofd 680 kaal gewicht.
Rijd al jaren met 155 70 r13
Nooit problemen mee gehad. Het gebrek aan profiel is in beginsel veel gevaarlijker
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: RoelG op do, 11 apr 2013, 19:48:05
Edit.

Foutje gemaakt. Jouw bandenmaat is 4,8 procent te klein.
Zit je al snel 8km/ph eerder op je max. En dat zie je ook in het toerental terug.


Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 11 apr 2013, 20:02:11
8P is niet de langste bak, de G40-bak heeft volgens mij een langere eindoverbrenging...

Dat is een ATV-bak. Daarnaast heeft de 8S dacht ik ook een langere eindoverbrenging dan de 8P? Is volgens mij letterlijk de voorloper van de ATV, met exact dezelfde overbrengingsverhoudingen (ik laat me graag corrigeren als ik fout zit).
8S:
1. 3,46
2. 2,09
3. 1,47
4. 1,1 
5. 0,85
eind. 3,33

@TS: je zou contact op kunnen nemen met Jan (Mtdi) en een bak op maat laten bouwen door hem. Vindt-ie vast leuk, en hij probeert er geen eiland in de Stille Zuidzee mee bij elkaar te krijgen...
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 20:25:54
8P is niet de langste bak, de G40-bak heeft volgens mij een langere eindoverbrenging...

Dat is een ATV-bak. Daarnaast heeft de 8S dacht ik ook een langere eindoverbrenging dan de 8P? Is volgens mij letterlijk de voorloper van de ATV, met exact dezelfde overbrengingsverhoudingen (ik laat me graag corrigeren als ik fout zit).
8S:
1. 3,46
2. 2,09
3. 1,47
4. 1,1 
5. 0,85
eind. 3,33

@TS: je zou contact op kunnen nemen met Jan (Mtdi) en een bak op maat laten bouwen door hem. Vindt-ie vast leuk, en hij probeert er geen eiland in de Stille Zuidzee mee bij elkaar te krijgen...
Ok Gerrit
De eind overbrenging zit dus in het DIFF ,
Heb nog een corsa A 1200 S , waar ik de cassetten van vervangen heb , 4 naar 5 bak 3,76 eind , zijn 5 is een overdrive geworden , met wind tegen moet je terug in zijn 4
Dus als je de Differtieel van de bak kan veranderen van de 1.4 D , dan veranderd de hele bak van 1 tot zijn 5 wat je zegt : Eind 3,33
Maar zal het eens vragen aan ,(Mtdi)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: mk1-madness op do, 11 apr 2013, 20:41:34
 -welkom- Je blijft lachen met zo'n ding hé!
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 20:48:58
-welkom- Je blijft lachen met zo'n ding hé!
Dat is een ding wat zeker is mk1 de panda is ook een mk1 Oerpanda , simpel en je propt er alles in , zelfs een kompleet 2 persoons bed met nacht kastjes  :)
En nu op diesel 1 op 23 is het helemaal lachen  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: patrick86c op do, 11 apr 2013, 21:48:50
Dat Fiat daar vroeger niet opgekomen is,gewoon een 1.4 diesel uit de vw fabriek te plaatsen. :)
Maar volgens mij is dat vw blok betrouwbaarder als ee panda blokje.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 11 apr 2013, 22:04:43
Dat Fiat daar vroeger niet opgekomen is,gewoon een 1.4 diesel uit de vw fabriek te plaatsen. :)
Maar volgens mij is dat vw blok betrouwbaarder als ee panda blokje.
Ach die 903 cc blokjes zijn ook haast niet stuk te krijgen D Ketting geen riem  :)
Maar goed Fiat en Seat zijn samen met de Panda begonnen , in 1980 , en toen heeft Fiat zijn Seat aandelen verkocht aan VW , toen is van de Seat Panda Marbella gemaakt .
En de Seat Trans Terra geworden , in de laatste Marbella's 1997 - 1998 staat overal het VW logo in  :)
Dus kort om de Seat Terra , heeft VW van de 1,4 diesel voorzien , en aan de auto niets veranderd  :)
Dus een Terra gekocht voor 200 Euro , en de Panda verbouwd , alles past , goedkoper kan je niet ombouwen naar 1.4 D lijkt mij  :)
PS motor is van eind 1995 , dus VW heeft de 1.4 D blokken in de Terra op gemaakt , motor is nog als nieuw  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op do, 11 apr 2013, 22:08:14
CEM is de opvolger van bakcode AHZ, welke geleverd zijn achter een Polo 2f 1.0 benzine.
(motorcode ACM, die wij in NL niet kennen)
1=3,46
2=2,09
3=1,47
4=1,1
5=0,85
e=4,27
Ik zeg: knoop er een CEG (opvolger van 8P) achter.
8P kan ook, is wat makkelijker te vinden, maar dan wel even een asflens omwisselen van die CEM.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 12 apr 2013, 00:07:26
Zit met veel plezier je topic op het Panda-forum door te lezen, maar daar heb ik nog wel even voor nodig met bijna 150 pagina's en 3000000 foto's?! -gert- :D

Wat ik me afvraag: je hebt het over kostenbesparing van de ombouw, maar toch schors je de Terra en laat je het casco  ophalen door een sloper ipv meteen een sloop-in-eigen-beheer-verklaring aanvragen en vervolgens zelf nog het geld te kunnen vangen voor het metaal van het casco bij de oud-ijzer-boer? Was je niet op de hoogte van die mogelijkheid?

En als mogelijke suggestie: bij de Polo is de diesel ook nooit uitgevoerd met toerenteller, maar ik ontdekte laatst dat de dynamo wel standaard is uitgevoerd met een W-aansluiting. Als dat bij de Terra ook zo is kún je dus als je wilt eventueel ook nog een (diesel)toerenteller kopen en zeer makkelijk aansluiten...

Nu eerst maar eens tukkie doen, hier. Denk dat ik al wel weet waar ik van ga dromen?! :D
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op vr, 12 apr 2013, 00:52:59
CEM is de opvolger van bakcode AHZ, welke geleverd zijn achter een Polo 2f 1.0 benzine.
(motorcode ACM, die wij in NL niet kennen)
1=3,46
2=2,09
3=1,47
4=1,1
5=0,85
e=4,27
Ik zeg: knoop er een CEG (opvolger van 8P) achter.
8P kan ook, is wat makkelijker te vinden, maar dan wel even een asflens omwisselen van die CEM.
Ok Sjon , bedankt
Welke asflens bedoel je , de prise as ?
Zit met veel plezier je topic op het Panda-forum door te lezen, maar daar heb ik nog wel even voor nodig met bijna 150 pagina's en 3000000 foto's?! -gert- :D

Wat ik me afvraag: je hebt het over kostenbesparing van de ombouw, maar toch schors je de Terra en laat je het casco  ophalen door een sloper ipv meteen een sloop-in-eigen-beheer-verklaring aanvragen en vervolgens zelf nog het geld te kunnen vangen voor het metaal van het casco bij de oud-ijzer-boer? Was je niet op de hoogte van die mogelijkheid?

En als mogelijke suggestie: bij de Polo is de diesel ook nooit uitgevoerd met toerenteller, maar ik ontdekte laatst dat de dynamo wel standaard is uitgevoerd met een W-aansluiting. Als dat bij de Terra ook zo is kún je dus als je wilt eventueel ook nog een (diesel)toerenteller kopen en zeer makkelijk aansluiten...

Nu eerst maar eens tukkie doen, hier. Denk dat ik al wel weet waar ik van ga dromen?! :D
Dat was ook een oplossing geweest , eigen beheer , maar wist gewoon niet meer wat ik moest doen , ben particulier , dus vertelde ze mij dat ik daar problemen mee zou krijgen  -wtf-
en wou tot het laatste plugje en schroefje en ribbel plaat van de Terra bewaren , zodat er allen blik over bleef , je weet immers niet waar je aan begint  -dunno-
Heb het chassis nr er uit geslepen , en bewaard , bleek ik nodig te hebben bij het RDW , daar deden ze knap moeilijk , over waar de motor vandaan kwam  -gert-
Voor de rest nergens over , had een vrijwaring van de Terra en het oude tenaamstelling bewijs van de Terra door de schorsing , allemaal ok
ach het is de eerste keer dat ik zo'n groot project aanpak , en heb niet echt veel ruimte om de Terra te bewaren in zijn geheel .
Maar ben blij dat ik bijde voorwiel kasten , er met een repro zaag heb af gezaagt , daar heb ik echt veel van nodig gehad , dacht eerst allen de linker motor balk .
later bleek ook de rechter over gelast moest worden , in verband met de bak steun , in de panda geen schroef gaten en geen versteviging  -klus-
Maar goed heb ook oud ijzer verkocht , de achter bak  :)
En heb aan onderdelen niks hoeven kopen , alleen wel voor de motor , goed aangepakt , tand riemen en komplete koppeling vervangen etc.

Maar een toeren teller is wel gaaf Gerrit  -sturen- :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op vr, 12 apr 2013, 08:31:53
Flens aandrijfas, weet zo niet uit me hoofd welke.
Eén aandrijfas behorend bij een bakcode die begint met de letters CE* (CEG/CEK enz) heeft andere lengte,
bij een Polo simpel uitwisselbaar, maar kan me zo voorstellen dat jij al blij bent die van de Terra erbij hebt.
Praktischer voor jou om de flens van die CEM te 'lenen', indien nodig.
[denk denk....hmzz....volgens mij heb ik nog een CEG liggen, die plug&play.....als ik 't niet vergeet: vanavond ff loeren]

Fiat-topic ook aan 't doorlezen, ben al bij blz. 72, dus heb nog wat leesvoer over -koffiedrinken-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op vr, 12 apr 2013, 14:06:19
Flens aandrijfas, weet zo niet uit me hoofd welke.
Eén aandrijfas behorend bij een bakcode die begint met de letters CE* (CEG/CEK enz) heeft andere lengte,
bij een Polo simpel uitwisselbaar, maar kan me zo voorstellen dat jij al blij bent die van de Terra erbij hebt.
Praktischer voor jou om de flens van die CEM te 'lenen', indien nodig.
[denk denk....hmzz....volgens mij heb ik nog een CEG liggen, die plug&play.....als ik 't niet vergeet: vanavond ff loeren]

Fiat-topic ook aan 't doorlezen, ben al bij blz. 72, dus heb nog wat leesvoer over -koffiedrinken-
Als je een CEG hebt voor een leuke prijs , hoor ik het graag Sjon .
Leuk dat je mijn topic door leest Sjon , Gerrit ook trouwens  :)
Het is weer eens wat anders   -klus-
Heb meerdere topics daar , gemaakt , heb ook al een marbella van injectie voorzien  -klus-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op vr, 12 apr 2013, 16:52:47
Is een ATV en de S8 ook bak geschikt  doh
Volgens de grafiek komt deze heel goed uit :)
De S8 lijkt het zelfde , het zelf demonteren van de bak intern is voor mij ook niet zo'n probleem .
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op vr, 12 apr 2013, 21:01:25
S8 is mij onbekend -dunno- (uitkijken, want dit soort tikfoutjes kan duur zijn....)
8S = Polo 2 GT G40 met dezelfde verhoudingen als ATV (Polo 2f G40) en opvolger CEK.

Persoonlijk vind ik een 8P/CEG al lang genoeg bij een 1.3 55pk benzinegebakje (rij ik dagelijks in),
met een langere bak wordt ie nóg trager.
1.4 diesel 48pk is geen koppelmonster: slechts 85 Nm koppel (1.3 55pk benzine heeft 95 Nm)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 12 apr 2013, 21:10:58
@Sjon: volgens mij geeft de 8P/CEG te weinig winst/verschil tov de huidige bak.
Ik zou zelf een 8S/ATV proberen, vanwege de eindoverbrenging. 3 en 4 worden dan relatief ook iets korter (vergelijkbaar met de huidige 3 en 4). De 5 wordt dan een relatieve overdrive tov nu.

Ben niet zo bang dat-ie te lang wordt, de Pinda is nog een flink stuk lichter, en met de 8P in een 2F 1.4 D zit ik al met 60/70 in z'n 5...

Maar ik zou ook Jan (Mtdi) even contacten met de vraag hoe je makkelijk een langere eindoverbrenging in je huidige bak kunt bouwen, aangezien je aangeeft dat het raderwerk binnenin een bak je ook niet afschrikt...
Met een beetje mazzel hoef je 'm niet eens te demonteren, maar kun je via linker-wielkast en kapje van de 5 al iets bereiken?!

Bedenk je wel dat de Polo-5-bakken het probleem hebben dat ze alleen aan koppelingszijde gelagerd zijn. Dat is ook het probleem met de duurzaamheid van die krengen. De 5 'zweeft' als het ware in het luchtledige. Als je in te hoge versnellingen teveel krachtoverbrenging vraagt ga je die extra belasten (denk aan iets optillen met gestrekte armen, en er telkens telefoonboeken bij op te stapelen.

Uiteindelijk gaat de as 'doorhangen' en raakt het lager aan het begin van de as beschadigd. Gevolg: uit z'n 5 klappen (te weinig raakvlak tanden) en zingen van de bak (met name in 1 en 2).

Het is bij deze bakken dus nóg belangrijker om bij versnelling terug te schakelen (naar 4).
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op vr, 12 apr 2013, 21:22:08
@Sjon: volgens mij geeft de 8P/CEG te weinig winst/verschil tov de huidige bak.
*zoemer*.
CEM heeft zelfde verhoudingen als AHZ, dit zei ik express omdat die AHZ namelijk wel op de site van RoelG staat -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op vr, 12 apr 2013, 21:56:12
S8 is mij onbekend -dunno- (uitkijken, want dit soort tikfoutjes kan duur zijn....)
8S = Polo 2 GT G40 met dezelfde verhoudingen als ATV (Polo 2f G40) en opvolger CEK.

Persoonlijk vind ik een 8P/CEG al lang genoeg bij een 1.3 55pk benzinegebakje (rij ik dagelijks in),
met een langere bak wordt ie nóg trager.
1.4 diesel 48pk is geen koppelmonster: slechts 85 Nm koppel (1.3 55pk benzine heeft 95 Nm)
Nee dat is het niet een koppel monster 1.4 D 48 Pk 85 NM , maar veel toeren maakt hij ook niet , tegen over benzine  -gert-
Vandaar de 8S of ATV , plus de panda 135/80 R13 banden heeft standaard  -gert-
@Sjon: volgens mij geeft de 8P/CEG te weinig winst/verschil tov de huidige bak.
Ik zou zelf een 8S/ATV proberen, vanwege de eindoverbrenging. 3 en 4 worden dan relatief ook iets korter (vergelijkbaar met de huidige 3 en 4). De 5 wordt dan een relatieve overdrive tov nu.

Ben niet zo bang dat-ie te lang wordt, de Pinda is nog een flink stuk lichter, en met de 8P in een 2F 1.4 D zit ik al met 60/70 in z'n 5...

Maar ik zou ook Jan (Mtdi) even contacten met de vraag hoe je makkelijk een langere eindoverbrenging in je huidige bak kunt bouwen, aangezien je aangeeft dat het raderwerk binnenin een bak je ook niet afschrikt...
Met een beetje mazzel hoef je 'm niet eens te demonteren, maar kun je via linker-wielkast en kapje van de 5 al iets bereiken?!

Bedenk je wel dat de Polo-5-bakken het probleem hebben dat ze alleen aan koppelingszijde gelagerd zijn. Dat is ook het probleem met de duurzaamheid van die krengen. De 5 'zweeft' als het ware in het luchtledige. Als je in te hoge versnellingen teveel krachtoverbrenging vraagt ga je die extra belasten (denk aan iets optillen met gestrekte armen, en er telkens telefoonboeken bij op te stapelen.

Uiteindelijk gaat de as 'doorhangen' en raakt het lager aan het begin van de as beschadigd. Gevolg: uit z'n 5 klappen (te weinig raakvlak tanden) en zingen van de bak (met name in 1 en 2).

Het is bij deze bakken dus nóg belangrijker om bij versnelling terug te schakelen (naar 4).
Dat bedoel ik Gerrit , heb kleine banden wat de bak ook weer ontziet en de snelheid terug brengt , als ik met die CEM bak 80 rijd in zijn 5 dat gaat heel rap met de Panda , dan klinkt hij goed , maar bij 100 Km per uur draait hij al veel te veel toeren -dunno-
Dus liever een overdrive , dan een jankende motor  -dunno-
*zoemer*.
CEM heeft zelfde verhoudingen als AHZ, dit zei ik express omdat die AHZ namelijk wel op de site van RoelG staat -thumbsup-
inderdaad AHZ was een hele goede vergelijking  -thumbsup- :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: EMP op ma, 15 apr 2013, 11:01:38
 -welkom- gaaf project!
ook goed gedocumenteerd! allememaggies  :)

zal zelf wel een panda 4x4 willen hebben (oud type)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op ma, 15 apr 2013, 11:26:25
-welkom- gaaf project!
ook goed gedocumenteerd! allememaggies  :)

zal zelf wel een panda 4x4 willen hebben (oud type)
Dank je EMP
Er staat een mooie te koop van 1984 4x4 metalic grijs , op het Panda forum bij panda te koop en gezocht , in Belgie , is geëxporteerd van Nederland naar Belgie :)
maar verkoopt hem weer , maar vind het zelf veel geld , 1800 of zo  -gert-
Wel 100 % gaaf , alleen de lak iets minder , maar wel zeldzaam  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Mtdi op ma, 15 apr 2013, 11:36:50
Hoi John,ben even aan het rekenen geweest,en een 8P maakt 3500 rpm en een CEM 4200 rpm als je 120 rijd met je huidige banden.
Je kunt naar een 3.8 eind overbrenging gaan in een 8P dan maak je 3200 rpm.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: RoelG op ma, 15 apr 2013, 11:53:32
Rijd nu drie dagen met een 1.4D met 8P en grotere bandjes dan de panda.
Bevalt prima en vind het niet heel hoog inde toeren bij 120....

Op zich zou een 8P volgens mij al heel wat brengen...
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op ma, 15 apr 2013, 12:25:07
Hoi John,ben even aan het rekenen geweest,en een 8P maakt 3500 rpm en een CEM 4200 rpm als je 120 rijd met je huidige banden.
Je kunt naar een 3.8 eind overbrenging gaan in een 8P dan maak je 3200 rpm.
Ok Mtdi dat scheeld 1000 toeren , een CEG , die is toch het zelfde als de 8P ?
Rijd nu drie dagen met een 1.4D met 8P en grotere bandjes dan de panda.
Bevalt prima en vind het niet heel hoog inde toeren bij 120....

Op zich zou een 8P volgens mij al heel wat brengen...
Inderdaad RoelG  :)
Heb eigenlijk van voor nieuwe banden nodig , kan ook 145 pakken in plaats van 135 net iets groter maar valt niet op  :)
Kan mijn CEM namelijk ruilen voor een CEG , daar mijn knip goed leeg is op dit moment , RDW + APK , Etc , zou dat goed uitkomen  -gert-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Mtdi op ma, 15 apr 2013, 14:26:20
Doen, als de 5 goed is anders kan je die bak wel weggooien.
Olie bij vullen of nieuwe 3.1 liter.
 En lekker rijden. -sturen-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op ma, 15 apr 2013, 20:41:27
Doen, als de 5 goed is anders kan je die bak wel weggooien.
Olie bij vullen of nieuwe 3.1 liter.
 En lekker rijden. -sturen-
Die was al ververst de olie van die bak dacht ik  :)
Heb vandaag alle retour leidingen vervangen , van tussen de verstuivers tot aan de tank , tussen de verstuivers waren de slangentjes toch verdroogt  -boehoe-
Had gisteren 60 km gereden , en vond dat de brandstofmeter snel daalde , zet de auto in de garage een plasje en de hele oprit met druppels diesel zonde  -boehoe-
Maar het is weer pot dicht nu  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 15 apr 2013, 23:39:56
In plaats van een andere versnellingsbak kun je beter weer een benzine-motortje zoeken:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=13318.msg409954#msg409954
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: EMP op di, 16 apr 2013, 08:42:24
 :) -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 11:57:42
In plaats van een andere versnellingsbak kun je beter weer een benzine-motortje zoeken:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=13318.msg409954#msg409954
De Panda is van 1984 , de Corsa is ook 4-1984 dus bijde bijna 30 jaar , en 40 jaar voor diesels en LPG , krijgen ze er , denk ik niet door  -nana-

Verslag autoweek .

Het overleg tussen verschillende branchepartijen en staatssecretaris Weekers over de aanstaande MRB-heffing voor oldtimers is mislukt. Dat meldt de KNAC.


Het was nogal een schok voor veel autoliefhebbers, het bericht afgelopen najaar dat de MRB-vrijstelling voor klassiekers ging verdwijnen. Meteen werd er een lobby opgestart om de schade te beperken en men wist in ieder geval via de Tweede Kamer de motie erdoor te krijgen dat enkel het dagelijkse gebruik van oldtimers zou worden aangepakt. Liefhebbers zouden moeten worden gevrijwaard, vond de Kamer.

Daarvoor traden verschillende branchepartijen, te weten ANWB, Bovag, Fehac, Focwa, de KNAC en RAI Vereniging in overleg met het ministerie van Financiën. Dat overleg is vandaag vastgelopen. "Wij hebben voorgesteld om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar. Internationaal geldt een leeftijdsgrens van 30 jaar voor oldtimers", laat de KNAC weten. De staatssecretaris is hier niet mee akkoord gegaan, in een eerste reactie laat het ministerie weten dat deze optie te duur was.

Weekers komt met eigen alternatieven. Bijvoorbeeld een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 16 apr 2013, 11:58:42
Het wordt óf een dagenkaart, óf 40 jaar voor diesel en LPG, ben ik bang...

Het zijn juist de '84/'85/'86-diesel en LPg-hokken die ze willen ontmoedigen...
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 12:11:57
Het wordt óf een dagenkaart, óf 40 jaar voor diesel en LPG, ben ik bang...

Het zijn juist de '84/'85/'86-diesel en LPg-hokken die ze willen ontmoedigen...
Ach we zien wel ,
Die dijssellbloem , spoord toch niet , een bank , overeind houden , laten de banken en de aandeel houders en financieele sector , lekker zelf de crisis oplossen -gert-
Die hebben hem veroorzaakt ook , achterlijke hoge , huizenprijzen , een klein kind weet dat , een huis in een paar jaar tijd , niet 7 x overde kop kan gaan in prijs -gert-
Ze hebben de mensen gewoon belazerd ,

Tja Autotje Pesten , daar is Nederland altijd al de beste in geweest  -nana-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 13:41:27
Wat misschien ook kan , een GSI blok op G3 er in  :) Bij het RDW kijken ze niet meer , op dat punt dat je niet meer dan 30 % vermogens toename mag hebben  -uitlachen-
De keurmeester zij nog voor de grap , dacht dat je er een V 8 ingebouwd had  -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-

Wou bij de Corsa dat ook doen een C20LET 200 PK op G3 , maar die blokken houden niet van GAS  -uitlachen- 30000 KM kleppen verbrand  -boehoe-

Maar als er een dagen kaart komt , dan Weet ik nog een JDM Titane 1 Brommobiel , 500 cc Diesel , die kan je opvoeren , tot 110 Km P/U
Automaat loopt 1 op 30 , ombouwen tot Auto , weegt 350 KG , en RDW keuren  -naughty-
Of gewoon brommobiel houden , idiaal voor kleine stukjes , hier op het eiland , en boodschappen te doen , nog geen APK , geen Wegenbelasting , 90 Euro P/J verzekering  -uitlachen-

Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: mk1-madness op di, 16 apr 2013, 17:30:43
Citaat
hier op het eiland

 -dunno- ben helemaal niet nieuwsgierig hoor..............  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 17:51:07
-dunno- ben helemaal niet nieuwsgierig hoor..............  :)
Noord-Beveland Zeeland  -uitlachen- -uitlachen-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Hofstay op di, 16 apr 2013, 17:52:56
Het wordt óf een dagenkaart, óf 40 jaar voor diesel en LPG, ben ik bang...

Het zijn juist de '84/'85/'86-diesel en LPg-hokken die ze willen ontmoedigen...

Zie die dagenkaart niet zo zitten, heb persoonlijk liever 1/4e van de wegenbelasting aftikken elk jaar.
Dan is het voor mij ook weer een beetje mogelijk om een mooie grote Volvo als hobbyauto er bij te halen  :)

Edit; Uiteraard gewoon op benzine  -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 18:00:26
Zie die dagenkaart niet zo zitten, heb persoonlijk liever 1/4e van de wegenbelasting aftikken elk jaar.
Dan is het voor mij ook weer een beetje mogelijk om een mooie grote Volvo als hobbyauto er bij te halen  :)

Edit; Uiteraard gewoon op benzine  -thumbsup-
Even een foto van mijn Opel Corsa A 1200S 04-1984 en een link van RTL Nieuws
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/04_april/15/binnenland/overleg-over-vrijstelling-oldtimers-mislukt.xml
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: mk1-madness op di, 16 apr 2013, 18:32:36
Oké, ieder zijn smaak maar.................................  -gumuz-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 16 apr 2013, 18:41:01
Een GSi in een '82-er Polo krijg je niet op G3. Is geen homologatie voor. Dus G2, ook al is je installatie nog zo nieuw, modern en schoon...
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Hofstay op di, 16 apr 2013, 19:15:49
Ik heb zelf ook een Corsa A1 uit 86'  -thumbsup-
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/2012-12-18%2014.48.53.jpg)

Nu maakt het me voor zo'n lichte auto belasting betalen niet zo veel uit
a, rijd op benzine
b, weegt relatief weinig, dus vol bedrag wegenbelasting valt (voor mij) alsnog mee te leven.

Maar als ik hier ook voor moet gaan kiezen 1/4e tarief belasting betalen of max 60 dagen er mee op de weg zou ik wederom voor 1/4e tarief gaan.

Daarnaast heb je het voordeel dat je zo'n auto nog gewoon als klassieker kunt verzekeren voor een leuk bedrag. :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 16 apr 2013, 19:42:27
Daarnaast heb je het voordeel dat je zo'n auto nog gewoon als klassieker kunt verzekeren voor een leuk bedrag. :)

Nu nog wel, maar de verzekeringsmaatschappijen zijn ook flink aan het wijzigen in acceptaties en voorwaarden...
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 20:02:09
Een GSi in een '82-er Polo krijg je niet op G3. Is geen homologatie voor. Dus G2, ook al is je installatie nog zo nieuw, modern en schoon...
Heb er nog geen gas instalatie in zitten , maar een C20LET GSI motor past er met weinig aanpassingen in 2 liter turbo dan loopt hij wel 279 km P/U 245 PK  :)
Maar dan moet je wel de ECU hebben Etc , die kan op G3 , maar de kleppen kunnen er slecht tegen , je kan wel een klepsmeering middel toevoegen , dat druppelt in de verdamper  -gert-
wat is homologatie eigenlijk  -gert-
Ik heb zelf ook een Corsa A1 uit 86'  -thumbsup-
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/36727784/2012-12-18%2014.48.53.jpg)

Nu maakt het me voor zo'n lichte auto belasting betalen niet zo veel uit
a, rijd op benzine
b, weegt relatief weinig, dus vol bedrag wegenbelasting valt (voor mij) alsnog mee te leven.

Maar als ik hier ook voor moet gaan kiezen 1/4e tarief belasting betalen of max 60 dagen er mee op de weg zou ik wederom voor 1/4e tarief gaan.

Daarnaast heb je het voordeel dat je zo'n auto nog gewoon als klassieker kunt verzekeren voor een leuk bedrag. :)
Inderdaad hij weegt 728 KG 15 euro p/m
Nu nog wel, maar de verzekeringsmaatschappijen zijn ook flink aan het wijzigen in acceptaties en voorwaarden...

Hij is al als oldtimer verzekert betaal nog geen 20 Euro P/M voor de 2 auto's inclusief 21 % assurantie belasting  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Hofstay op di, 16 apr 2013, 20:13:17
Heb de Corsa tijdelijk op de naam van m'n ouders gezien ik momenteel werkeloos ben en ze me geen uitkering willen geven..
Betaal iets van 4,96 maandelijks in de oldtimer verzekering, kan hem op mn eigen naam ook voor iets van 20 pm verzekeren.
Niet dat het veel nut heeft om het ding te verzekeren hoor, auto is vaker kaduuk dan dat hij rijd.. zonder te overdrijven  :)

Geen homologatie houd in dat een auto bijvoorbeeld niet europees is goedgekeurd voor het plaatsen van een G3 instalatie.
In veel oudere auto's is dit niet mogelijk, ook niet als je er een motorblok in bouwt van een type auto waar het wel in mogelijk is.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op di, 16 apr 2013, 20:39:18
Heb de Corsa tijdelijk op de naam van m'n ouders gezien ik momenteel werkeloos ben en ze me geen uitkering willen geven..
Betaal iets van 4,96 maandelijks in de oldtimer verzekering, kan hem op mn eigen naam ook voor iets van 20 pm verzekeren.
Niet dat het veel nut heeft om het ding te verzekeren hoor, auto is vaker kaduuk dan dat hij rijd.. zonder te overdrijven  :)

Geen homologatie houd in dat een auto bijvoorbeeld niet europees is goedgekeurd voor het plaatsen van een G3 instalatie.
In veel oudere auto's is dit niet mogelijk, ook niet als je er een motorblok in bouwt van een type auto waar het wel in mogelijk is.
Ok dan is dat niet mogenlijk hem op G3 te zetten  -gert-
Mag niet klagen , over de Corsa , is tik en lopen , had ook even niks anders , De panda heeft 8 maanden stil gestaan , niet dat ik erg veel rij , 3000 km vanaf dat ik hem heb , 35 liter benzine a 1,75 tikt toch door  -gert-
Maar goed kijk wel even , denk dat ik hem verkoop , en dat JDM brommobiel er bij koop , kijken hoe lang het duurt voor ze daar weer over gaan zeiken . met regeltjes .
Dan moeten de trekkers er ook aan geloven , al dat roet op ons eten  -uitlachen- word dat ook 2 x zo duur de groenten , dan maar groente importeren , boeren naar de knoppen  -gert-
Laten ze dan eerst die Tweetact motoren verbieden , dat is pas vervuiling  -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 18 apr 2013, 21:28:01
Het Kenteken van de Fiat Panda 45 diesel is veranderd op Ovi RDW  :)
Ook het ledig gewicht is 710 KG op het kenteken , dus is de panda maar 30 Kg zwaarder geworden van 903 cc naar 1398 cc  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 18 apr 2013, 23:58:11
-klappen-

Ben wel benieuwd waar mijn Polo 1 straks qua gewicht op uitkomt.... Hebben ze 'm echt opnieuw gewogen?

Polo 1 benzine zit rond 685 kg. Effe kijken welke stoeltjes het lichtst zijn... :D

Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op vr, 19 apr 2013, 00:49:41
-klappen-

Ben wel benieuwd waar mijn Polo 1 straks qua gewicht op uitkomt.... Hebben ze 'm echt opnieuw gewogen?

Polo 1 benzine zit rond 685 kg. Effe kijken welke stoeltjes het lichtst zijn... :D


Ja je moet op de weegbrug Gerrit  :)
Geen reserve band en krik er in , busje banden purschuim , mag ook maar is niet verplicht ,
En zo kaal mogenlijk maken , hoeden plank er uit , kleedjes , asbak er uit  -naughty-
Koelvloeistof , ruitensproeiervloeistof , motor olie , allemaal op minimum vullen , iedere kilo telt .
indien van welk bouwjaar niet verplicht de achtergordels er uit halen .

Succes maak er wat lichts van  :) -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op zo, 21 apr 2013, 20:18:58
Zo kenteken is binnen , de CEG bak omgeruild , gaat er morgen onder  :)
Met het plaatje wisselen , lekte de CEG olie , doordat het plaatje van onder roestig van binnen was  -klus-
Pakking en plaatje schoon gemaakt , likje vloeibare pakking , en hij is nu weer dicht  :)
En nog Bedankt Sjon  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op zo, 21 apr 2013, 23:57:41
Ah, beetje roest, maar mooi dat ie gewoon weer dicht is.
Achteraf hadden we beter ook de pakkingen bij de dekseltjes kunnen houden....maar ja, das achteraf
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op ma, 22 apr 2013, 00:17:10
Ah, beetje roest, maar mooi dat ie gewoon weer dicht is.
Achteraf hadden we beter ook de pakkingen bij de dekseltjes kunnen houden....maar ja, das achteraf
Maakt niet uit Sjon
De roest zat ook in de pakking en op het deksel , het had toch wel gaan lekken .
Het is nu mooi schoon , het is beter dat je het gelijk ziet , dan als hij er onder gebouwd was dan is het meer werk , dan moet je alle olie af tappen .
Komt wel goed , morgen er onder bouwen , als alles mee zit , anders overmorgen , dan draait hij wel weer  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op wo, 24 apr 2013, 19:47:34
CEG 5 Bak ingebouwd , voldoet prima , en is lang genoeg  :)
Filmpje: http://youtu.be/2hXUq5hFgKo
Nogmaals Bedankt Sjon , alles ok  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: mk1-madness op wo, 24 apr 2013, 19:52:40
 -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 24 apr 2013, 20:18:20
 -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op wo, 24 apr 2013, 20:34:50
-thumbsup-
-thumbsup-
Dank Je -thumbsup- en lekker 710 KG  -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Steilheck op wo, 24 apr 2013, 20:41:00
 :) Voor je het weet zit je op de 100kmh.

Mooi dat je tevreden bent  -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op wo, 24 apr 2013, 20:58:03
Lekker cruizen -sturen-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op wo, 24 apr 2013, 21:19:26
:) Voor je het weet zit je op de 100kmh.

Mooi dat je tevreden bent  -thumbsup-
Ben zeker tevreden , nu opties het een en ander nog aanpakken , een goed in de anti roest zooi zetten .
710 KG , het verbruik eens goed nakijken , denk dat 1 op 25 wel haalbaar is  :)
Tja moet straks toch MRB betalen , dan ga ik in Belgie tanken , al is het alleen maar om , Nederland te pakken , geen accijnzen en geen 21 % BTW  :)
Lekker cruizen -sturen-
Ga dat zeker doen Sjon , 43 euro in de maand MRB heb je er zo weer uit  :)
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 16 mei 2013, 20:25:15
Ben zeker tevreden , nu opties het een en ander nog aanpakken , een goed in de anti roest zooi zetten .
710 KG , het verbruik eens goed nakijken , denk dat 1 op 25 wel haalbaar is  :)
Tja moet straks toch MRB betalen , dan ga ik in Belgie tanken , al is het alleen maar om , Nederland te pakken , geen accijnzen en geen 21 % BTW  :)Ga dat zeker doen Sjon , 43 euro in de maand MRB heb je er zo weer uit  :)
Heb een gemiddeld verbruik van 1 op 25 + gehaald , plus sta in AutoWeek nr 20 , ben een blij :) man
Kijk op de fiat panda club nl . : http://forum.fiatpandaclub.nl/viewtopic.php?f=33&t=11970&start=2310
Het is geen Polo , dus houd ik mij bescheiden , Groet John
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op do, 16 mei 2013, 20:31:14
 -thumbsup-
Lachen joh. Laatste exemplaren hebben telkens bekenden in gestaan (Koen met z'n Polo, Yuri met z'n SM en straks jij met je Pinda (dubbelop: dieselmotor werd ooit ontworpen om op pinda-olie te draaien, toch?)?!
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: lanser54 op do, 16 mei 2013, 20:38:32
-thumbsup-
Lachen joh. Laatste exemplaren hebben telkens bekenden in gestaan (Koen met z'n Polo, Yuri met z'n SM en straks jij met je Pinda (dubbelop: dieselmotor werd ooit ontworpen om op pinda-olie te draaien, toch?)?!
Inderdaad Gerrit , maar een ding staat vast , mijn Panda heeft een VW Polo hart , de 1 W VW motor never died , 1000000 km is gewoon haalbaar , net als de golf 2 , de wegenwacht haalde dat met gemak  :)
En inderdaad weekers is er weer door , met leugens , de ZAK  -gert-

Als het moet gaat hij op Pinda olie lopen , is nog schoner ook  -nana- -nana- -nana- -nana-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: mk1-madness op do, 16 mei 2013, 21:27:03
 -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op do, 16 mei 2013, 22:32:03
Ook al in autoweek: lachuh -thumbsup-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Polmpolo op vr, 17 mei 2013, 23:43:59
Een panda is geen polo... :) maar wel respect@#!   en ook nog eens uit 1984... een mooi jaar  :)

ik vind persoonlijk de fiat panda 4x4 wel een bruut bakkie.
En trouwens als je weleens in Italie komt, dan is zo'n Panda'tje gewoon reuze handig om te rijden.

Groetjes uit Brabant, veel succes nog
 
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: patrick86c op vr, 17 mei 2013, 23:48:41
Inderdaad Gerrit , maar een ding staat vast , mijn Panda heeft een VW Polo hart , de 1 W VW motor never died , 1000000 km is gewoon haalbaar , net als de golf 2 , de wegenwacht haalde dat met gemak  :)
En inderdaad weekers is er weer door , met leugens , de ZAK  -gert-

Als het moet gaat hij op Pinda olie lopen , is nog schoner ook  -nana- -nana- -nana- -nana-
Hier op de parkeerplaats staat een golf 2 diesel met meer als 400.000 km achter de kiezen.
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Der Ghopmeister op zo, 19 mei 2013, 02:15:05
 -welkom- leuk project -thumbsup- heb zelf ook een panda gehad en was ook actief op het panda forum :)
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/284827_131782726912902_2194716_n.jpg)

erg leuke bakkies die panda's -thumbsup- alleen de panda van mij belande op de sloop nadat een fiat/lancia garage m verneukt had na wat mankementen -gert- -boehoe- nogal moeilijk en lang verhaal..... maar goed kreeg uiteindelijk van de rechter mijn gelijk en heb alle kosten vergoed gehad en daardoor heb ik toen mijn 1e polo gekocht -hitit- -thumbsup- :) en zit nu dus ook met het polo virus opgescheept -naughty- inmiddels staan er dus 3 polo's bij huis :D

Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op wo, 12 jun 2013, 14:25:54
Zat nog even te lurken op 't Fiat Panda Forum:
brandstofpomp afgesteld en nou haalt ie 1op32 -dunno- -hitit-
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 12 jun 2013, 15:22:10
Ga die van mij ook maar door 'm laten afstellen straks dan... :D
Titel: Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
Bericht door: Sjon op zo, 20 jul 2014, 17:52:26
Heeft even geduurd (had bij mij geen prioriteit), maar ik heb de CEM in gebruik genomen:
testritje ging helemaal prima -thumbsup-