Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: vw-edje op vr, 17 jun 2005, 19:48:06

Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: vw-edje op vr, 17 jun 2005, 19:48:06
klopt het dat de klep die het dichtste bij de distributiekant een inlaat is?? en het merktekentje van de krukaspoelie, is dat het bobbeltje waar de v-snaar poelie in valt?
Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: Dennis op vr, 17 jun 2005, 21:33:49
Een vraagbaak verklapt alle geheimen  -prut-
Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: Wendy op vr, 17 jun 2005, 21:35:58
rtfm!
Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: Jaap op za, 18 jun 2005, 08:31:05
Ja: inlaat zit aan distri
bobbeltje?
Nee: die zorgt ervoor dat de v-snaar poelie maar op 1 manier past: Op de V-snaar poelie staat 't merk streepje: geen idee of dat toevallig ook precies is waar dat bobbeltje zit.

Merk streepje staat soms ook op het vliegwiel, dat streepje kan je dan zien als je de dop aan de bovenkant van je versnellingsbak verwijderd. (vliegwiel past ook maar op 1 manier op je krukas).
Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: Serge op zo, 19 jun 2005, 19:50:57
hydrau of sleeptuimelaar
Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: vw-edje op zo, 19 jun 2005, 20:16:47
het is een sleper, ik had de v-snaar schijf eraf liggen dus daarom kon ik geen merktekentje vinden, tsja nieuwigheid. -uitlachen-
inmiddels is het allemaal weer klaar, maar ik vind persoonlijk dat hij meer tikt dan daarvoor... raar. Klepspeling warm, inlaat 0.20mm en uitlaat warm 0.30mm...
Ik weet niet of het zo was dat mijn kleppen niet volledig dicht gingen voor het kleppen stellen en nu wel en dat ze daarom meer klepperen? het rijd overigens wel gewoon normaal.  -moon-
Titel: Kleppenstellen en distributie
Bericht door: Serge op zo, 19 jun 2005, 21:35:50
speling 10 en 15 is goed 20 en 30 is voor scherpe nokkenassen