Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Pieter op do, 02 feb 2006, 16:57:59

Titel: Kop
Bericht door: Pieter op do, 02 feb 2006, 16:57:59
wij kan me iets vertellen over de nummers van deze kop?
Titel: Kop
Bericht door: Serge op do, 02 feb 2006, 17:44:30
nog iets om het makkelijker te maken .je hebt hoofdzakelijk in de polo2 7 soorten koppen waarvan 4 sleeptuimelaars
sleeptuimelaar vlak i34 u26 .sleeptuimelaar hol i32 u 24 sleeptuimelaar hol i34 u 26 ,sleeptuimelaar hol i34 u26 met uitlaatgas inlaatspruitstukvoorverwarming .
en hydrau kop i36 u 29 vlak natrium gevulde kleppen
hydrau kop vlak i36 u29 standaardkleppen met gat voor benzine pomp

hydrau kop vlak i36 u29 standaardkleppen

nu zijn er nog ienimienie verschillen wat olie druk sensoren betreft(2 of 1 sensor)

nu met de moderne generatie zijn er ook nog 2 soorten 16v koppen bij gekomen en 3 8v koppen

jehebt in de 16v koppen maar 2verschillen tussen 1.6 en 1.4 dat is de uitlaatpoort diameter.
in de 8v heb je nog de vlakke kop er bij met klepsteel diameter van 7 mm ipv 8 bij de oude generatie en een verbeterde olie kanaal in de kop
en de holle kop hydrau waarvan 1 met 34mm inlaat klep en 1 met 36mm inlaatklep .


dus zeg maar welke kop je hebt
Titel: Kop
Bericht door: Pieter op do, 02 feb 2006, 20:47:39
nog 1
Titel: Kop
Bericht door: Pieter op do, 02 feb 2006, 20:47:59
en nog 1
Titel: Kop
Bericht door: Dennis op do, 02 feb 2006, 22:01:29
De nummers zijn zowieso niet terug te vinden in Etka, aangezien een nummer voor een cylinderkop een verzamelnummer is bestaande uit kale kop, kleppen enz enz.

Is het een 1.3 kop?
Dan moet ie wel aan de hand van de nokkenas te identificeren zijn:
Titel: Kop
Bericht door: Pieter op do, 02 feb 2006, 22:10:49
De nummers zijn zowieso niet terug te vinden in Etka, aangezien een nummer voor een cylinderkop een verzamelnummer is bestaande uit kale kop, kleppen enz enz.

Is het een 1.3 kop?
Dan moet ie wel aan de hand van de nokkenas te identificeren zijn:

uhmm ja hij komt van me 3f af  maar wil wel eens zeker weten dat het een 3f koppie is vandaar dat ik dit vraag
Titel: Kop
Bericht door: Pieter op do, 02 feb 2006, 22:33:57
dit staat op mijn nokker
Titel: Kop
Bericht door: Pieter op vr, 03 feb 2006, 14:59:05
-gert-
Titel: Kop
Bericht door: Serge op vr, 03 feb 2006, 18:20:47
ziet er uit als 3f stok
Titel: Re: Kop
Bericht door: FuriouZ op ma, 14 jun 2010, 18:16:02
schop!, ik schrok ff toen ik een inlaat klep van de ene kop in de ander stak en heejj.. die heeft wel heel erg veel ¨speling¨
heb ik gelukkig de vorige keer (voor onderdelen/kleppen) de goeie gepakt :)

ik neem aan dat de dikkere klepstelen met natrium zijn (8mm?)? btw, dit zorgt toch voor betere warmte afvoer?
is het mogelijk deze kleppen te gebruiken in de 7mm versie door de geleiders op te boren of is dit  -gert-  en vervangt men de geleiders?
(heb namelijk 8mm klepsteel in mijn dummy kop en de kop die ik ga gebruiken heeft 7mm)
Titel: Re: Kop
Bericht door: Jaap op ma, 14 jun 2010, 18:49:14
Niet goed gelezen:

Polo 2 / 2f koppen hebben 8mm klepstelen, of ze nu natrium gevuld zijn of niet.  natriumvulling is alleen bij de G40 voorkomend.

Latere blokjes (1.4 ABD bijv uit Ibiza) hebben soms 7 mm klepstelen.

Ochja: de klepgeleiders vervangen gaat gloof ik niet. Weet het niet zeker, maar heb volgens mij wel eens een 7mm geleider in een 8mm kop geprobeerd: no go.
Titel: Re: Kop
Bericht door: Serge op ma, 14 jun 2010, 18:50:42
sorg kan het wel ,maar die zullen dan zelf hun klepgeleiders laten draaien (kassa)
Titel: Re: Kop
Bericht door: FuriouZ op ma, 14 jun 2010, 19:11:04
nou heb ik hier toch echt 2 aav koppen met 1 7mm klepsteel en 1 8mm

ik dacht eerst ik wil die dikkere met natrium, maar nu ik het ff goed bekijk... dunnere klepsteel = minder weerstand + groter inlaat volume dus nou kies ik voor de 7mm :P
Titel: Re: Kop
Bericht door: martijn op ma, 14 jun 2010, 19:18:06
Kan het mis hebben, maar volgens mij zit er geen natrium in de klepsteel, maar in het grote gedeelte van de klep (de klep zelf dus :D ).

Een natriumgevulde klep is volgens mij ook pas echt nodig als je met een geladen motor gaat rijden. Ik zou dan ook voor de dunste klepstelen gaan, als de klepdiameters maar gelijk zijn  :)
Titel: Re: Kop
Bericht door: FuriouZ op ma, 14 jun 2010, 19:38:43
ja dat  kan kloppen, ik dacht ff 123 dat het hem in de stelen zat gezien deze dikker zijn (dat viel me eerst op) en toen las ik iets over natrium dus 1 + 1 = 2 :P
maar dat natrium zorgt toch voor betere warmte afvoer? (is alweer een tijdje geleden..) ik weet wel dat je het niet met water moet mengen (dat dan weer wel -nana-)
Titel: Re: Kop
Bericht door: Serge op ma, 14 jun 2010, 20:38:56
natrium zit wel degelijk in de stelen .en zorgt idd voor betere warmte afvoer