Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: mario1995 op ma, 04 nov 2013, 13:25:44
-
ik wil 15 inch velgen onder me polo hoe kan ik dat het beste doen omdat ik nu niet groter als 14 inch kan ??? maar wil wel verlaagd blijven ??? en welke verlaginsset kan ik dan het beste doen ??? -klus- -klus- -klus-
-
Kijk eens hier (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=5529.0)
-
G40 van bobrosco:
(http://i186.photobucket.com/albums/x154/gabbermaikel/epic3.jpg)
15 inch met 165/45 R15 banden en 60/40 verlaging die eigenlijk meer op 80/60 lijkt :).
15 inch kan dus prima mits je de goede ET waardes hebt en niet te brede velgen pakt.
-
Ik reed op 16 inch (et50, eigenlijk had ik nog spacers nodig) met 60/40 en banden in de maat 165/40. Liep net niet aan tegen de veerschotels achter. Met de juiste et waardes kan heel veel.
-
oke bedankt voor jullie info -sturen-
-
Je zou zelfs 17 inch kunnen monteren met de bandenmaat 165/35/17(ja die bestaat) Maar dat ziet er alleen niet uit en rijd voor geen meter. Maar als je de goede et waarde hebt kan het allemaal.
-
en dan nu de tofuvraag,. wat is de juiste ET waarde dan?
Ik heb 15 inch 6j en et45 liggen BBS van golf cabrio.. gaat dat passen met 165/50.15 op 60/40 verlaging?
-
Tofu -gumuz-
Aan de ET zal het in dit geval niet liggen...
Punt is echter dat de Polo is ontworpen voor 13". Ga je groter (bv 15") dan gaat het helpen als de ET niet te laag is (standaard is volgens mij 38?). Te hoge ET-waarde zorgt voor gevaar dat het wiel aanloopt tegen de veer, of binnenkant wielkast. Met 45 blijf je daar volgens mij nog net van weg.
Uiteraard helpt in dit alles een band met een hoge wang ook niet, want die maakt de radius nóg groter. 165/50 lijkt me echter zelfs al behoorlijk getrokken op 6J, dus ook de wang zal vermoedelijk het probleem niet zijn. Blijft de vraag uiteindelijk hoe de auto op zijn veren staat, want de ene verlaging is de andere niet. Heb je slappe veren, dan zal de auto op momenten alsnog zo ver in kunnen veren dat de wielen aanlopen. Heb je veren die nazakken, dan kan -40 in de praktijk wel eens uitdraaien op -80, en dan gaat je hele basisberekening natuurlijk direct het raam uit.
-
bedankt voor je antwoord Gerrit. mijn 40mm achter lijkt inderdaad meer op 60mm.. het wordt dus gewoon testen denk ik.