Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Koen op di, 11 feb 2014, 21:40:16
-
Ik heb een luxe-probleem (onder andere)
In de garage ligt een GK te wachten op opbouw.
Specs:
3F zuigers 2e overmaat, vrijwel nieuw
Onderblok vers geboord en gehoond, heeft nig niet gedraaid
Alle lagers vrijwel nieuw
Oliepomp nieuw
Kop recent voorzien van nieuwe klepgeleiders, enz
Nokkenas is vv vw logo, maar zou best omgeslepen kunnen zijn???
Inlaatkanalen door moi bewerkt en aangepast op het spruitstuk.
In theorie:
75pk/5800
104Nm/3600rpm
De uitdager:
Een AEE met de nodige levenservaring
240.000km
Loopt stationair superstil, geen bijgeluiden of iets
Gebruikt lichtjes olie (weet ik niet 100% zeker)
In theorie:
75pk/4800
135Nm/2800
Beide blokken zouden gebruik maken van:
Voeding via Keihin
Afvoer via Spaghetti, rechte pijp, reflectie einddemper
Verder wil ik voorlopig niet investeren in snelle nokkenassen of ander spul.
En nu?
Welke moet ik kiezen?
Uw mening graag!
-
De heerlijke oude sleeper dr in -thumbsup-
Redelijk nokkenasje en setje dubbele carbs erop....
-
http://m.youtube.com/watch?v=TShLEVePz9I
Geluid -thumbsup-
-
Frisse GK versus ervaren 1.6
Leukere sleeptuimelaar versus koppel.
75pk (alhoewel: compressieverhouding zal iets lager zijn denk) versus 75pk (als ze nog allemaal aanwezig zijn na 240dkm).
Zonder twijfel zou ik voor de GK kiezen en vooral vanwege al 't nieuwe spul.
-
Meneer zoekt bevestiging? Ik zeg de AEE, omdat je daar meer werk aan hebt! -nana- :D
-
+1 voor GK
-
GK hoop ik rond de 85pk te halen ivm originele nokkenas.
Is dat reeël?
-
Nu twijfel ik ook gerrit.....om t wat mekkelijker voor m tw maken....
-
GK hoop ik rond de 85pk te halen ivm originele nokkenas.
Is dat reeël?
Ik zet in met scherpe nokkenas en bewerking, gevoed door dubbele Solex op 92 PK. Ben bang dat +10Pk met alleen motorfietscarbs wel tikkie optimistisch is, zeker aangezien het +10 is bovenop fabrieksopgave bij nieuw?!
Then again, 75 Pk is al erg leuk sturen/rijden in een typ86, hoor?! Zelfs met 80 kilo extra plastic aan boord... :D
-
3F zuigers in een GK blok: wat levert dat voor compressieverhouding op? -dunno-
GK is 11:1, een 3F is 10:1 (MH/NZ/AAV is 9,5:1)
-
Ik heb al een AEE er in gehangen -boehoe-
Weet een adresje die de start beveiliging van de boardcomputer haalt.
en ik ben bezig met kabelboom schema maken.. van AEE injectie op 2f
-
3F zuigers in een GK blok: wat levert dat voor compressieverhouding op? -dunno-
GK is 11:1, een 3F is 10:1 (MH/NZ/AAV is 9,5:1)
Geen idee, had ook pas in de gaten dat het 3f was toen ik de zuigerveren wilde vervangen.
Zie weinig verschil tussen die van de gk of 3f
Zit het verschil niet in de kop?
-
Zit het verschil niet in de kop?
Beide koppen zijn vlak, verschil zit h'm in de zuigers en/of afstand van zuiger naar kop.
-
3F zuigers in een GK blok: wat levert dat voor compressieverhouding op? -dunno-
GK is 11:1, een 3F is 10:1 (MH/NZ/AAV is 9,5:1)
3f is lager ivm ron95?
Ik roep zomaar wat...
-
aee -sturen- -naughty-
-
3f is lager ivm ron95?
Ik roep zomaar wat...
Zou kunnen.
75pk is makkelijker te halen met 4 injectors ipv 1 carb.
-
Goed.
Aee was uit een golf, dus da pas nie.
Aea geregeld uut een Plo, da pas wel
GK wordt weggezet voor later.
Aea nu aan het strippen en inventariseren.
Zijn er distributiekappen die op een aea passen, waarin geen gat zit voor de motorsteun?
-
AEA = Golf mk3
AEE = Polo 6n
-
AEA is 1e modeljaar ook in de Polo 6N geleverd.
Verneukeratieve is dat beide motorcodes met verschillende bakaansluitingen zijn geleverd.
Maar als ie uit een (benzine) Polo 6N komt = altijd 085.
Of dis.kappen passen, geen idee: kwestie van ff passen -klus-
-
Past, volgens mij had ik een dichte kap op de 1.6 (niet ABU) zitten.