Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: christophe op di, 26 aug 2003, 14:28:30
-
Deze lekt een beetje.
Hoe vervang ik deze het beste?
alvast bedankt
-
Bedoel je de keerring aan de distributiezijde of de afdichting aan de kant van de verdeler? (Nu ga ik uit van een sleeptuimelaar-kop, dit kan natuurlijk anders zijn bij komstoters)
Volgens mij (lees: onder voorbehoud ;) ) zit er aan de kant van de verdeler ipv een keerring een pakking tussen kop en verdelerhuis. Verder zit er nog een O-ring in de aansluiting van de verdeler op de nokkenas.
Als je deze kant bedoelt, hoef je de nokkenas niet te verwijderen.
Als het de keerring aan de distributiezijde betreft, zul je de nokkenas uit moeten bouwen. (Maar dan heb je de verdeler er toch af, kun je misschien beter gelijk beide kanten doen?)
-
het is inderdaad een sleeptuimerlaar
en ik bedoel de dichting aan de kant van de verdeler
dus ik moet enkel de o-ring vervangen in geval van lekkage
aan die kant?
-
Ik denk idd dat het vervangen van de O-ring de oplossing is.
Heb je last van olie in de verdelerkap of lekt het bij de kop langs?
-
het lekt bij de kop langs
is dat ook de o ring?
alvast bedankt
-
Kun je niet goed zien waar de olie vandaankomt?
Aangezien de pakking en de o-ring de enige afdichters zijn, zou je dat moeten kunnen achterhalen.
Waar komt de olie precies vandaan? Loopt het tussen de aansluiting van de verdeler op de kop; is het de pakking. Anders moet het wel de o-ring zijn.
Als je markeert hoe de ontsteking staat, kun je kijken hoe of wat. De verdeler heb je er zo af.(de stelboutjes loshalen en het buitenste deel v/d verdeler eruithalen)
Succes ermee
-
Ik zie een o-ring rond de verdeler,
maar ik zie geen pakking tussen verdelerhuis en kop
(het is een polo van 85 met een 1.0 GL motor)
alvast bedankt
-
Die pakking zou er toch tussen moeten zitten; direct tussen kop en 2e deel van de verdeler. Zie afbeelding helemaal rechts: die grote ronde opening met 3 boutgaten daarbuiten.
Misschien is ie helemaal vastgeplakt en zie je 'm niet doordat ie vuil is...?
-
Er zit een pakking tussen het deel waar de verdeler in vastgeschroefd zit en de kop.
Dit deel kun je pas loshalen als de verdeler er af is, en zit met inbusjes in de kop vastgedraaid.
Als je de keerring aan de tandriemkant wilt vervangen hoeft de nokkenas er niet uit.
Nokkenastandwiel eraf, zelftapper in de keering draaien (zijkant) en dan met een tang de keerring eruit wrikken.
Wel voorzichtig dat je de kop niet beschadigt, misschien op meerdere plekken een schroef erin draaien om zo gelijkmatig de keerring eruit te krijgen.
Nieuwe licht inolien, en met een passende dop voorzichtig op zijn plek tikken.
-
Heb alles een beetje opgekuist en nu zie ik de pakking zitten.
Deze ziet er nog goed uit (mooi vlak en proper)
Dus de o ring maar vervangen.
bedankt voor alle tips
-
de pakking een licht insmeren met vloeibare pakking werkt ook goed