Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: EMP op do, 06 nov 2014, 22:07:03
-
Vrienden,
Ik wil even het volgende voorleggen
Zoals jullie weten ben ik bezig met een soort van gk motor blok (nz onderblok met gk zuigers en een gk kop en een gk carb)
Nu heb ik al aardig wat onderdelen bij elkaar gehamsterd en kom ik bij het hoofdstuk ontsteking aan.
Naar mijn idee zijn er 3 mogelijkheden:
1. Contactpuntjes
2. Contactpuntjes ontsteking omgebouwd naar halgever
3. Gk ontsteking met computer.
Optie 1 is natuurlijk het goedkoopst die heb ik liggen (nu op de gl)
Optie 2 is ook nog redelijk simpel ( mooie howto hier op het forum) halgever ontsteking heb ik liggen.
Optie 3 is denk ook lastiger vanwege de schaarste?
Nu las ik op het forum dat als ik ervoor kies te gaan rijden met halgever ontsteking (of contactpuntjes??) ik dan verplicht Ron 98 moet gaan tanken vanwege de hogere compressie omdat er anders gepingeld gaat worden?
Klopt dit verhaal?
Wat zijn jullie ideeën om gewoon puntjes ontsteking te monteren. Zou dat werken? Is dat wel efficiënt voor de gk of is een vonk een vonk?
Ik ben benieuwd naar jullie kijk hierop -thumbsup-
Het net lego :) prachtig -klus-
-
Ik heb in ieder geval wel eventueel nog wel een GK-computer en kabelboompje liggen volgens mij, mocht je die keuze willen maken. Volgens mij kun je daarbij de ontsteking zelf bouwen door een hall-gever in een sleeptuimelaar-ontsteking te freubelen. Serge (en Roel) vaker gedaan, kan ik me herinneren...
-
Sporthart 1.3, Bewerkte 3F kop, GK zuigers, GK ontsteking en module en motorfietscarbs. => Volgens Serge voldoet RON 95
Anders Serge even contacten. -thumbsup-
-
Van een andere ontsteking krijg je geen hogere compressie :)
-
Van een andere ontsteking krijg je geen hogere compressie :)
withstupid
GK zuigers verhogen de compressie.
Officieel mot er in een GK ron98 ja, maar ik deed er ook meestal gewoon ron95 erin.
Maar als je altijd 98 tankt, kun je wel beetje meer spelen met de ontsteking: tikkie vervroegen zonder pingelen -naughty-
Als je qua ontstekingsgebeuren alles GK kunt maken, zou ik daar voor gaan: plug&play.
(toerenbegrenzer is wel een fun-limiter)
-
Nu las ik op het forum dat als ik ervoor kies te gaan rijden met halgever ontsteking (of contactpuntjes??) ik dan verplicht Ron 98 moet gaan tanken vanwege de hogere compressie omdat er anders gepingeld gaat worden?
Klopt dit verhaal?
Moet beter begrijpend lezen..
-
Ik heb in ieder geval wel eventueel nog wel een GK-computer en kabelboompje liggen volgens mij, mocht je die keuze willen maken. Volgens mij kun je daarbij de ontsteking zelf bouwen door een hall-gever in een sleeptuimelaar-ontsteking te freubelen. Serge (en Roel) vaker gedaan, kan ik me herinneren...
goed om te weten, houd ik even in mijn achterhoofd, zelfbouw ontsteking (naar halgever) is feitelijk dus gewoon een gk ontsteking redeneer ik nu goed?
Sporthart 1.3, Bewerkte 3F kop, GK zuigers, GK ontsteking en module en motorfietscarbs. => Volgens Serge voldoet RON 95
Anders Serge even contacten. -thumbsup-
duidelijk, -thumbsup-
Van een andere ontsteking krijg je geen hogere compressie :)
Moet beter begrijpend lezen..
hahahaha -hug- of het stuk helemaal lezen :) -thumbsup-
withstupid
GK zuigers verhogen de compressie.
Officieel mot er in een GK ron98 ja, maar ik deed er ook meestal gewoon ron95 erin.
Maar als je altijd 98 tankt, kun je wel beetje meer spelen met de ontsteking: tikkie vervroegen zonder pingelen -naughty-
Als je qua ontstekingsgebeuren alles GK kunt maken, zou ik daar voor gaan: plug&play.
(toerenbegrenzer is wel een fun-limiter)
bij welk toerental gaat de toerenbegrenzer zich ermee bemoeien? en kan je net als bij een NZ computer en een ander kristal in solderen?
-
bij welk toerental gaat de toerenbegrenzer zich ermee bemoeien? en kan je net als bij een NZ computer en een ander kristal in solderen?
Bij 6300 a 6500 toeren.
Of dat met zo'n GK kastje ook zomaar even kan, weet ik niet.....te lang geleden dat ik er eentje van binnen gezien heb.
-
Bij 6300 a 6500 toeren.
Of dat met zo'n GK kastje ook zomaar even kan, weet ik niet.....te lang geleden dat ik er eentje van binnen gezien heb.
6300 a 6500 is wel voldoende denk ik :)
-
GKkastje welke ik van Serge heb overgenomen is hoger begrensd door middel van een ander kristal -klus-
-
das een makkelijke mod -klus- :)
-
Mocht je t ombouwen nix vinden, er zijn ook setjes van oa Velleman die met de bestaande meuk werken maar toch electronische ontsteking geven. Kitje (http://www.velleman.eu/products/view/?country=fr&lang=nl&id=8946)
-
Mocht je t ombouwen nix vinden, er zijn ook setjes van oa Velleman die met de bestaande meuk werken maar toch electronische ontsteking geven. Kitje (http://www.velleman.eu/products/view/?country=fr&lang=nl&id=8946)
Interessant! en kosten technisch ook :)
even kijken of ik dit begrijp :)
vervangt de velleman de computer van de GK? werkt dit icm puntjes? of toch de halgever? of kan allebei :)
(http://www.pilen-mc.109-serie3.dk/kawasaki/ignition/velleman_kawa_mindre.jpg)
-
Bijna gelijk GK setje, geen lichtsluis (halgever) maar via de puntjes. Printje is de ipv GK computer
Dus puntjes blijven zitten maar schakelen een lage spanning, niet de hoge spanning die er nu door gaat waardoor ze bijna niet meer stuk gaan. Mocht je hier toch komen, ik heb een liggen ooit gekocht voor mijn Rekord C.
-
Ik heb er een van een golf 2l -16v opzitten oud type. Nieuw dacht ik 50€ en ook wel op mp te vinden.
past zo. Draai er 9500toeren mee.
-
-thumbsup-
-
Bijna gelijk GK setje, geen lichtsluis (halgever) maar via de puntjes. Printje is de ipv GK computer
Dus puntjes blijven zitten maar schakelen een lage spanning, niet de hoge spanning die er nu door gaat waardoor ze bijna niet meer stuk gaan. Mocht je hier toch komen, ik heb een liggen ooit gekocht voor mijn Rekord C.
oke cool!! puntjes worden dus een signaalgever gaaf!
Ik heb er een van een golf 2l -16v opzitten oud type. Nieuw dacht ik 50€ en ook wel op mp te vinden.
past zo. Draai er 9500toeren mee.
Thanks houd ik ook even in mijn achterhoofd -thumbsup-
-
Om geen nieuw topic te openen hier maar even erbij plaatsen:
Hallo,
Wil graag mijn originele ontsteking met contact puntjes gaan veranderen door iets (beters...) elektronisch. Is voor een gk op webers (neen heb de originele ontsteking niet!)
_Zoals hierboven gelezen bij -sprint26 , een delco van een golf 2 GTI 16V ZONDER vacuumvervroeging:
http://www.mecatechnic.com/GO2_GC32...-051905205c.htm
Ook nog een variant tegen gekomen MET vacuumvervroeging (origineel NZ?)
http://www.ebay.de/itm/VW-Zundverteiler-Polo-Golf-16V-Sorg-Motorsport-Webervergaser-VW-Tuning-Rennsport/181636133722?_trksid=p2047675.c100011.m1850&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140107083420%26meid%3D879d0eeb8e5444a5b134b524b531750a%26pid%3D100011%26prg%3D20140107083420%26rk%3D1%26rkt%3D10%26sd%3D181280275813
_Kan ook een originele delco van een 1100/1300 met vacuumvervroeging 'laten' ombouwen met een Pertronix Iginitor kitje. En dit dan samen gebruiken met hun ' 40.000volt bobine '.
_ Welke is de betere optie ? Andere/betere voorstellen?
-
Lumination ontsteking.
-
Bedankt voor de tip! -thumbsup- Heb ik even opgezocht & hebben mooie dingen.
Kwam ook dit tegen 60 000volt bobine , primaire weerstand=0.45 ohms :
http://www.mecatechnic.nl/GO2_UC32100_NL_spoel-pertronix-hoog-voltage-60000-volt-045-ohm-voor-ignitor-2-tsz-vw-golf-2.htm
Zou (volgens de site -dunno-) te combineren zijn met de originele 'TSZ' ontsteking van een golf 2 of corrado 16v (dus ook bij de latere polo's met hall-gever). "Hoe het zit met de bekabeling staat er wel niet bij ,maar bon."
Mss interessant voor een goeie vonk bij door carburateurs aangevuurde motoren -naughty-?
-
Oeps, misse knopje!