Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: EMP op wo, 29 apr 2015, 15:28:57
-
Ik heb even een schetsje gemaakt hoe ik denk dat de koel waterslangen moeten worden aangesloten.
zou iemand kunnen checken of mijn gedachte gang klopt en zo niet vertellen hoe het wel moet :)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/11944/koelwaterslang2_0.png)
-
op deze manier is 1 uitgang op het thermostaat huis onbenut (degene die naar achter wijst)
-
Volgens mij zit die wel goed zo.
-
Thanks -thumbsup-
iemand anders nog?
-
op deze manier is 1 uitgang op het thermostaat huis onbenut (degene die naar achter wijst)
en die dop je dus af, spruitstuk verwarming vervalt dus daar houd je aansluitingen over, ik heb er een verlengstuk van een ratelset in geschoven met een slangklem en dicht is ie
-
Maakt het nog uit waar je de ingaande kant (warme kant) van de kachel op aansluit.
-
Bruine lijntje onder
-
De kachelkraan moet in de toevoer zitten, dus vanaf het thermostaathuis op de kachelkraan en de retour van de kachel op de buis aan de achterkant van het blok
-
thanks mannen -thumbsup- -thumbsup-
-
Pfff, kachel... Moderne meuk.
Ik weet nog wel, dat als ik als student wakker werd, dat ik eerst een wak moest hakken in de wasbak om me te kunnen wassen...
:D
-
hahahahaha ik moest lachen :) :D
-
even het plaatje up to date gemaakt:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/11944/koelwaterslang2_0.png)
-
Kachelkraan is toch bovenste aansluiting? Dus oranje boven en bruin onder
-
Kachelkraan is toch bovenste aansluiting? Dus oranje boven en bruin onder
bedoel je dat het verkeerd om zit nu? -dunno-
-
Ja :)
-
Berend tegen Henri wie heeft er gelijk :) -nana-
-
-dunno-
-
Kachelslangen zijn dusdanig voorgevormd en op lengte dat je ze naar mijn idee haast niet fout kan monteren.
Bij een sleeptuimelaar vanaf thermostaathuis gaat er 1 kachelslang zo'n beetje haaks de bocht om.
En vanaf 't kachelhuis gaat de bovenste eerst met een S-bocht naar beneden: redelijk herkenbaar.
-uitlachen- Tis geen raketwetenschap en ook geen hersenchirurgie.
-
Ik wilde graag vooraf wat info zodat dat ik het niet fout monteer -thumbsup-
vragen staat vrij natuurlijk, het is voor mij nog allemaal nieuwe en onbekend terrein qua motorfiets carbs
het kan zijn dat het idd niet fout gemonteerd kan worden dan is er natuurlijk niets aan het handje
en dan kan dit topic gewoon dicht -thumbsup-
-
hier nog een plaatje, net iets anders opgebouwd
-
Alle koelslangen zijn idd voor gevormd.
Als je wat wil veranderen zal je de bestaande slangen moeten aanpassen wat niet mooi word.
Of flexibele silicone slangen, maar die zijn duur.
Of passende slangen van een andere auto zoeken.
-
thanks mannen -thumbsup-