Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: polo 3 op zo, 28 sep 2003, 17:41:15
-
Hallo,ik kon pas op internet een g lader kopen,maar nu zei gert dat daar verschillende types in zijn,klopt dit?En welke is beter en waar kun je die aan herkennen?Is de cilinderkop wel overal hetzelfde van?het gaat om een g40.
arno
-
als het uit een type 2f (ook wel 3) komt is het naar alle waarschijnlijkheid een nieuw type lader dus met retour... het oude type dat waarschijnlijk dus alleen op de 2 is geleverd heeft dat niet. Deze laatste is een stuk zeldzamer.
-
Eh.. oude type lader heeft wel degelijk een retour.
Alleen de aansluiting aan de laderingang is wat anders.
De nieuwere heeft 2 aparte luchtingangen, en de oude een gecombineerde ingang, die met een slang in een Y-vorm dan ook 2 ingangen heeft.
Het oude type lader (waar ook weer (minimaal) 2 verschillende in zijn :) ) zie je niet vaak op internet, ga er dus maar vanuit dat het het nieuwere type is.
Beide typen laders passen op het G40 blok, die bij de 2 en 2f gelijk is.
-
ok hartelijk bedankt,.wat is ongeveer een nette prijs voor een goede G lader die wel gereviseerd moet worden?
mvg arno
-
ok hartelijk bedankt,.wat is ongeveer een nette prijs voor een goede G lader die wel gereviseerd moet worden?
mvg arno
Dat kan dus niet in 1 zin.....
Arjan
-
Oftewel wat kost een goed gebruikte G-lader.......
-
Oftewel wat kost een goed gebruikte G-lader.......
Tja...ligt eraan wat je ervoor over hebt! Ik heb die van mij net laten reviseren (kostte mij 408 euri). Diegene zei dat hij nog nooit zo'n nette G-Lader had gezien! En dat terwijl ik dus een poos (+/- 5 jaar) met een 68'er pullye en andere chip gereden heb!
Een gebruikte G-Lader van een G40 zul je niet zo heel gauw vinden. Een G60 daarentegen juist weer wel.
Iin ieder geval suc6 bij het zoeken hiernaar!
-
Een goede G40 komt je minder tegen als een kapotte G60,..
dat was t toch?
-
Een goede G40 komt je minder tegen als een kapotte G60,..
dat was t toch?
Idd Jaap! Een G40 is de sterkere G-Lader..
BTW...ze zijn alweer bezig met het (door)ontwikkelen van toch weer een G-Lader..De souplesse van een G40 en de kracht van een G60, dat belooft misschien nog wat voor de toekomst??? ;)
-
[
BTW...ze zijn alweer bezig met het (door)ontwikkelen van toch weer een G-Lader..De souplesse van een G40 en de kracht van een G60, dat belooft misschien nog wat voor de toekomst??? ;)
Je bedoelt de beruchte G50 lader zeker, waar al jaren sprake van is ??
-
dat zou mega vet zijn!!! Wanneer komt ie dan eindelijk weer uit?
-
G50
-
Tja...ligt eraan wat je ervoor over hebt! Ik heb die van mij net laten reviseren (kostte mij 408 euri). Diegene zei dat hij nog nooit zo'n nette G-Lader had gezien! En dat terwijl ik dus een poos (+/- 5 jaar) met een 68'er pullye en andere chip gereden heb!
Een gebruikte G-Lader van een G40 zul je niet zo heel gauw vinden. Een G60 daarentegen juist weer wel.
Iin ieder geval suc6 bij het zoeken hiernaar!
Waarom zou je een gebruikte G-lader voor een G40 niet zo snel vinden?
Kom er genoeg tegen op internet.
Ok, niet in Nederland, maar daar zie je zowiezo weinig aanbod qua G40 onderdelen.
Een goede gebruikte G-Lader is best te vinden, had er zelf 1 voor 450 euro (2F lader).
Helaas wordt er ook veel troep aangeboden.
-
Ehh Dennis .. heb jij er inmiddels als niet meer dan een die niet past ?
En de G50 ... eerst zien dan geloven
Douwe heb jij niet een G43 van VW Motorsport ?
Arno : ik weet nog wel een nieuwe G 60 in doos te koop .
1600 euro .. maar dan heb je ook wat
-
G41 om precies te zijn :D :D :D
-
ik kan niks met een g60 lader doen joh.... ik hoe t gewoon bij g40.
arno
-
g60 lader kan er ook op alleen moet je wat aan passen.
als ik me niet vergis is dat de bevesteging,maar zeker weten doe ik dat niet.
-
grotere druk,dus meen ook de injectie voor een stuk,maar weet t ook nie zeker........
-
Arno : ik weet nog wel een nieuwe G 60 in doos te koop .
1600 euro .. maar dan heb je ook wat
Dan heb je niet veel dus..De G40 is toch nog steeds de sterkere G-Lader.
-
g60 lader kan er ook op alleen moet je wat aan passen.
als ik me niet vergis is dat de bevesteging,maar zeker weten doe ik dat niet.
Je hebt voor een G60 G-Lader sowieso andere G-Ladersteunen nodig..Daar komt nog bij dat de G60 Lader een stukkie groter is van omvang dan de G40 Lader, dus je zult heel veel moeten knutselen om het een en ander er goed passend in te krijgen.
De G60 levert 160 pk, maar deze werden geleverd in de Golf II en Corrado met een 1.8 blok standaard.
Dus ik denk dat je idd al aan een andere chip moet gaan denken als je een G60 wilt inbouwen.. ??
-
een eaton kompressor dan?
ruk je gewoon van een benz af. :D
-
Een nieuwe G40 kopen?
-
g60 lader kan er ook op alleen moet je wat aan passen.
als ik me niet vergis is dat de bevesteging,maar zeker weten doe ik dat niet.
Je hebt voor een G60 G-Lader sowieso andere G-Ladersteunen nodig..Daar komt nog bij dat de G60 Lader een stukkie groter is van omvang dan de G40 Lader, dus je zult heel veel moeten knutselen om het een en ander er goed passend in te krijgen.
De G60 levert 160 pk, maar deze werden geleverd in de Golf II en Corrado met een 1.8 blok standaard.
Dus ik denk dat je idd al aan een andere chip moet gaan denken als je een G60 wilt inbouwen.. ??
Kortom : een velg heeft een ventiel nodig wil je er een band omheen doen en oppompen .
Ze willen toch allemaal harder ? Laat ze dan ook lekker 2 G 60's of zoals de vele onzin verhalen de ronde doen , 2 x een g 50 monteren
-
en ondertussen rijd 80% van de newbies die hier ooit schreeuwde dat ie ging verlagen, versnellen en verbeteren, nog steeds 100% standaard rond (autostyle stickers niet mee gerekend), of al lang in een standaard wat snellere auto: een 1300 golfje 2 ofzo :-) (Is groter, dus schneller!)
-
Sorry Jaap
Net mijn nog niet uitge-evolueerde project Derby verkocht .
Lotsa spare parts over but nobody is buying .. :P
-
Trouwens: G40 rijders zijn watjes!!
Een citaatje:
"I still remember very well the first time I drove at the Nurburgring," Schumacher recalled. "It was at the wheel of a Volkswagen Polo G40 before a Formula Ford race and I had Mr. Bergmeister alongside me to get to know the track better."
En dat is dus DE Schumacher,... die zo af en toe wel eens wint...
-
ehmz... ik reken mij graag tot de 80% die nog steeds met een vrijwel standaard plo rond rijdt :-)
Glukkig schreeuw ik niet heel vaak dat ik m'n auto ga verlagen..
Btw, Gertje, tegen de tijd dat ik bij het hoofdstukkie verlagen aankom, neem ik ff contact op hoe t nou ookal weer zit qua veerweg begrenzers, dempers, lagers en leveranciers..
-
g40 voor mietjes? hahahahaha of niet......... en geloof me ik heb ook een golf 2 en zo'n hok is echt niet snel.wel sterk,kunt overal tegenaan rijden hehehe
-
die laders staan op elke hoek van de straat.
vind die 1.8 turbo toch leuker :D
of zo als vroeger de carbs.
-
Een nieuwe G40 kopen?
Yuk -angry-
-
Trouwens: G40 rijders zijn watjes!!
En bedankt.. -angry-
-
Een citaatje:
"I still remember very well the first time I drove at the Nurburgring," Schumacher recalled. "It was at the wheel of a Volkswagen Polo G40 before a Formula Ford race and I had Mr. Bergmeister alongside me to get to know the track better."
En dat is dus DE Schumacher,... die zo af en toe wel eens wint...
Omdat die Schumacher de krachten van een G40 niet kende.. ??
-
ff stom beredeneren de verdringer van een g40 is 40 mm breed aan weerszijden een g60 60 mm.
men vlakken de huizen en verdringer elk aan de kanten een 10 mm af.laat in de verdringer nieuwe sl;euven maken voor de dicht lijsten en je hebt een g50???
-
ironie :) word gemist?