Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Gert op do, 20 nov 2003, 10:44:11
-
Ga het weekend naar een Polo 3 kijken met multipoint .
FF voor mijzelf en daarna mag Astrid erin tuffen bij goedkeuring :P
Wie kan me er meer over vertellen ? 1300 cc met MI
Wat heeft zo'n ding voor koppel standaard en is de comp nog te beļnvloeden ?
En hoe is het met de electronica ? Storingsgevoelig ?
Anders wordt het gewoon een Jetta 2 :O
-
Polo 3 ken ik niet, de 2f wel. :P
ff serieus; Volgens mij zijn ze wel betrouwbaar. Tenminste dat verwacht ik wel van een laatste generatie van een auto waar ze 20 jaar op hebben kunnen oefenen.
-
Ik neem de motorcode lettercombi maar niet in mijn mond.
Maar goed:
2f Sedan: gewoon een Classic met nieuw interieur, en nieuwe neus. Achterkant: alleen een andere bumper, en zwarte sticker tussen de achterlichten.
Je kunt er dus niet echt een buil aan vallen.. En je valt op in Duitsland: Daar is de 2f Classic volgens sommigen nooit verkocht.
MPI: of 55 pk of 75 pk. Waarschijnlijk 55 dus. Omlaag met die bak, en karren maar!
Ochja: Heb zeer waarschijnlijk andere bezigheden zondag..
-
THNX
Maar wat is dan het verschil tussen de 55 en 75 pk ? Ja een significant getal 20 ( volgens Jaap kan het ook net zo goed 19 of 43 zijn ... ) ?
Wat is de kennbuchstabe dan ?
-
NZ (55) of 3F (75)
Heb je geen kenteken?
-
Nee nog niet .. zie ik zondag wel
augustus 91 dus een van de eerste Polo 3 exemplaren
En ff over Allemagne : er zijn er ooit maar 500 geleverd daaro ...
Deze is opgeleukt met getint glas .. pic server doet het ff niet : morgen zet ik er een pic bij
Jaap : hij zat in je mail dus leef je uit :P
Maar wat is nou het fysieke verschil tussen die 2 motoren ?
-
Wat betreft het koppel: de max. waarden zijn ongeveer gelijk.
Polo-Motoren 9/81 bis 8/94
Maar zonder koppelkromme kun je er nog weinig over zeggen (toch?)
Zijn er trouwens (originele) koppelkrommes beschikbaar van de diverse polo-motoren? ??
Bij sommige tuningsbedrijven kun je wel wat diagrammen vinden, maar dan met name over diezl of van de G40...
-
Verschil NZ-3F (correct me if I'm wrong), de 3F heeft:
- ander inlaatspruitstuk ('ruimer')
- andere nokkenas
- andere zuigers (hogere compressieverhouding)
- een ontsteking die niet werkt met onderdruk maar elektronisch
- "Drosselklappenpoti" i.p.v. "Drosselklappenschalter" (vertalingen zijn welkom :P )
-
Die site is handig :)
NZ heeft iig 97 Nm op papier : ruim voldoende voor mij of Astrid
Maar wat is het verschil tussen een digifant en digijet ?
Eerste heeft een slurfje en de tweede een vliegtuig ?
Weet er nog iemand een schroefset ? :P
-
Digifant heeft een slurf,
Digijet heeft een vliegtuig,
Maar niet heus..
NZ:
De Digijet is de inspuitcomputer zonder ontstekingsregeling. Ontsteking is 'gewoon' een transistor-type..
3F / PY
De Digifant is ontsteking + inspuitcomputer.. zit op de 3f en PY..
waarom doet de pic server het nie? Je kunt toch gewoon foto's oplaaien hiero???
-
INFO->HISTORY->MOTORENTABEL
-
GVDDEGVD !!!
Katalysator :(
-
1991 zei je?
Dat is K6 op het kenteken.. Geen 4 gas test, wel CO onder de 1,5 procent. (haalt mijn 1 liter GL uit 1982 zonder kat met gemak).
Meer info?Hier lezen
Of laten zitten, of leeg halen..
-
Ochja:
Zie motorentabel (volg link hier boven).
en klik even op afbeeldingen:
Verschil tussen NZ en 3F is dus wel zichtbaar: zie injector-railtje..
De NZ heeft een metalen drukpotje links, de 3F lijkt een plastic verhaal te hebben...
-
Als ik me niet vergis heb je ooit eerder een Polo (blauw,steilheck) gehad met dezelfde motor.Ik meen dat je er zeeeeeeeer lovend over was :P :P :P
(ff in je geheugen spitten)
-
Anders wordt het gewoon een Jetta 2 :O
Gewoon een Jetta 2? Zo gewoon hoeft een Jetta 2 niet te zijn ?? Ik krijg vaak verbaasde blikken van Golf2GTI rijders die zich afvragen waarom die Jetta op stalen 15" lager ligt als hun "verlaagde" GTI.
Gelukkig krijgen ze hun zelfvertrouwen weer een beetje terug als ze sneller weg zijn bij het stoplicht ;)
-
Hold ur horses !!!
Kreeg daarstraks te horen dat de vraagprijs toch wat hoger uitviel dan ik gister hoorde
We gaan een keer op zoek naar een Jetta 2 dus :)
-
en wat mag de vraag prijs zijn van deze classic?
het gaat toch om de gene die op de marktplaats staat?
als ik je er pm er over moet sturen dan hoor ik het wel gert.
-
@ Douwe: Daarom; ik dacht, ik zeg nix,..
-
@ patrick : PM sent
@ Jaap en Douwe : toen ik de NZ letters weer las kreeg ik idd weer vlekjes .
Maar Astrid vond m toen lekker rijden .. dusse who am I to judge ? :P
-
Ach een 272 nokkenas erin en je nergens last meer van. -cool-
-
aav of mh nokker werkt ook goed met 3f inlaat
-
hallo,ik heb ff een vraagje over die kat, op mijn kenteken staat polo coupe fox 40kw e2 staat hier al iets tussen over de kat,mag ie leeg of word dat een probleem, de wagen is uit 6 januari 1995. eind 1994 gebouwd en in 95 verzekerd,dus weet niet of ie dan wel of niet vol moet zijn..... wie bied hulp? whelp!!!!!!
-
k gok dat ie vol moet zijn, maar
@ jaap de nz van mij heeft u9 op het kenteken staan hoor,
die rode classic had k6
dus
-
aav of mh nokker werkt ook goed met 3f inlaat
Inderdaad een MH as is de voordeligste oplossing...
En de brandstofdruk ietsje hoger :D :D
(wordt die kat vanzelf leeg)
-
heb nog een pijp liggen waar de kat van leeg is
-
heb ff me kenteken ingescant http://www12.brinkster.com/gilerascooter/kenteken%20groene.jpg misschien ziet iemand hier wat op,ik heb nu een katvervanger en dat vinden ze vast niet leuk..........maar als ik de kat leegmaakt,komt ie er dan stationair door,of meten ze m ook op toeren?
arno
-
je zou je auto nu aan de 4gastester moeten hangen (aangezien je een kat vervanger hebt)voldoet hioj aan de uitlaatgasnormen ,dwz co en lamda waarde bij 3000rpm.is het wel verstandig om een dummy kat(lees lege kat )onder je auto te hebben aangezien je een emisie 2 norm aan moet voldoen ,moet er een kat onder de auto zitten .
-
Hmmmm..
dus in principe kan ik er ook een kat dummy plaatsen.
maar goed de mijne heeft aan de viergas meting gehangen en dat was goed na de ombouw.
-
ok serge dus jij zegt dat ie er met een lege dummie kat gewoon doorheen gaat komen?
-
INFO->HISTORY->MOTORENTABEL
Als je naar de compressie van een HH kijkt (1:8,2), kun je hier ook zonder een problemen een turbo aan hangen toch?
Alleen is een PY qua thermische en mechanische belasting toch een wat betere keus -cool-
-
FF weer wat meer ontopic : Jetta 2 is aangeschaft vandaag .
Stuk goedkoper dan een Derby 3 :P
-
de polo classic 2f bedoel je :P :P
-
Zelfs die niet gekocht ...