Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: sevieth op do, 25 mei 2006, 13:52:38
-
hallo , ik ben dus bezig met dashboard er aant afhalen om het te kunnen spuiten. nu heb ik nog 1 enkel probleem
alle vijzen/bouten enzo zijn los, MAAR
dicht tegen de venster hangt het blijkbaar ook vast met een soort klemsysteem/ kliksysteem.... weet ik veel
ik vind het dus niet
ik rijd met ne polo 2 motorcode hz
HELP PLZ
wil vandaag nog spuiten zodat ik morgen toch maar weer naar me werk kan bollen
thx
-
Onder de motorkap zijn ook nog een paar moeren te vinden (ik dacht 3 stuks).
Ze zitten onder de regenwaterafdekking, onder het stuk blik waar de ruitenwissers in zitten.
-
Er zitten er 2! Eentje vlak boven de Accu. Ander tussen ruitenwisser mech. en zekeringen kast! Dus ff zwarte plaat bij accu los halen en ff voelen waar de moeren zitten! Ik geloof dat het steeksleutel maat 10 was!
-
hey merci :)
de mofo is eruit :D
nu eerst sopje, dan met instanet en dan primer, dan 3 laagjes ijsbergblauw
-
voor uit te halen ging het maar voor mooi te montere zal ik best het stuur er af halen. al ligge op zoeken maar ook nog nie echt gevonden
tips ? :)
-
dop24 nadat claxon verwijderd is
-
claxon is verwijderd zie alleen maar zwarte plastiek en soort van houderke voor die kabel voor claxon
-
eraf trekken dan met rateldop 24 los halen
-
OK totaal ander probleem nu :)
montage :P
ik heb dus zo'n lampke bij de radiator aangesloten,
zo'n ronde fiche bij de draaischakelaar (1 2 3)
dan mijn 3 blokjes rechts : 4 pinkers, vensterverwarming en ander prullekes die je nooit gebruikt :)
en dan een ronde kabel voor de km's bij tacho en die platte fiche onderaan er weer bij
links aangesloten voor de lichten
ALLES WERKT
behalve pinkers
---> 4 pinkers werken
---> auto staat uit : links en rechts gaan de gewone lampen branden zoals normaal
---> auto staat aan: bij links en rechts gaat het groene lampje branden op tacho : blijft branden. pinkers doen niets, ook hoor je de pinkerblok niet.
ben ik iets vergeten van kabels of zou er iets kapot zijn ? :s help :s
-
Klinkt als een massaprobleem. Je verlichting kan heel raar gaan doen als de massa aansluiting achter / onder bij de kofferklep niet aangesloten is (waar o.a. je massadraad voor de kentekenverlichting aan vast zit)
Ik spreek uit ervaring :)
-
thx maar wat is massa ? :P versta het totaal niet :P
trouwens daar ben ik helemaal niet in de buurt van geweest :s
-
Achterop alarmlichtschakelaar ook de 2 'losse' draadjes aangesloten?
-
massa: minpool/negatief/zwartdraadje :D
-
@ sjon : ja alles hangt pokkevast
ik snap gewoon niet waarom die niet werken :s
-
Bij mijn polo I doen ze het ook regelmatig niet. Ik heb de oorzaak nog niet kunnen achterhalen, maar denk dat het bij mij wel de massa is. Desalniettemin wil ik je de volgende truc geven, die bij mij de boel weer gangbaar maakt:
Richting aangeven (naar links óf naar rechts) en terwijl de pinker niets staat te doen (maar de schakelaar wel aan staat) de alarmlichten aan en uit doen. Daarna tikt mijn pinker braaf (en blijft dat ook doen; denk maar niet dat ik voor elke afslag eerst mijn alarmlichten aandoe, de mensen zouden zeker denken dat ik malle pietje was! ) -nana-
-
is dus blijkbaar een draadje dat van pinkerschakelaar( die hendel dus) wel op tacho toont maar niet naar pinkerblad.
dus mbv die blauwe klemmetjes van den brico
heb ik die die geen stroom krijgt verbonden met die die wel stroom krijgt van de 4 pinkers.
schakelaar --> voor enkel stroom tijdens het rijden: anders word dat pinkerblad nog wat te warm.
on the sidenote : TACHOmeter is kapot :(
teveel ligge spelen met die fiche onderaan... pakt niet meer
geen lichtjes/naft/temp enkel nog kilometriek.... moet nieuwe vinden....
nu is de vraag: kan ik er op de mijne eentje met toerental aansluiten ? had dit nog niet of andere kilometriek met bvb plasma verlichting (zou zo vet zijn :D :P :) )
(soit hij rijd toch veilig nu... controlelampkes niet echt nodig atm)