Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: woezzy op ma, 18 apr 2005, 16:22:08
-
Al ruim een half jaar stond mijn dag- en kilometerteller stil, terwijl mijn snelheidsmeter nog wel gewoon werkte.
Heb ik net bij de sloop twee verschillende nieuwe cockpitjes gehaalt met beide dezelfde indeling (km-teller links, middenboven temp, middenonder benzine, rechts grote analoge klok). Nu heb ik dus precies hetzelfde probleem...
Weet iemand of dit gewoon stom toeval is? Of zie ik iets over het hoofd. Ik neem aan dat de snelheidsmeter en de km-stand-teller gewoon door dezelfde kabel worden aangestuurd?
-
Misschien cockpitje even loshalen.. de kilometerstand wordt via de tellerkabel aangedreven met een overbrenging van een aantal tandwieltjes.. misschien sluiten deze niet meer goed op elkaar aan waardoor die geen kilometers draait.. Mijn suggestie: cockpitje even losschroeven en de kilometerstandteller even losdraaien, als je nog geen succes hebt, kan je ook de kilometerstandteller op zich vervangen.. is weer een beetje goedkoper dan een hele cockpit
-
In iedergeval: Stom toeval
Kilometerteller + dagteller + snelheidsmeter worden allemaal door 1 en dezelfde kabel aangedreven..
Wel knap stom toeval :)
-
*zucht* ik was er al bang voor dat het écht stom toeval zou zijn...
heeft iemand anders hier daar ook last van gehad?
ik ga als ik tijd heb het ding maar eens openschroeven :-)
-
heeft iemand anders hier daar ook last van gehad?
ja, had ik ook. bij mij was een van de kunststof tandwieltjes gescheurd. (goed kijken!)
deze liep dan vast op het wormwieltje, welke 'em normaal gesproken aandrijft.
als dat het is: tandwieltje vervangen
succes -klus-
-
Hmm, heb even de tijd genomen om er twee open te maken... Kan er niets vreemds aan ontdekken.
Heeft iemand toevallig nog een standaard cockpitje liggen? Een dagteller en benzine/temp-metertjes zijn een must, voor de rest hoef ik geen poespas als een toerenteller of wat dan ook.
Liefst omgeving Renkum/Arnhem of Breda
-
Ik heb nog 2 standaard klokjes liggen. Een van een '83 (zonder klok)en een uit een '86(met klok).
Ik woon in Delft, dus niet heel erg in de buurt van jou, maar toch...
Renkum is dat niet in het Oosten van het land??
Daar wonen toch veel 86c' ers?
Groet Martijn
-
Jaap, Jeroen, Serge/Wendy/Tara...
-
a.s. zondag meeting in Emmen: onderdelen ruildag/kofferbakverkoop
-
Complete cockpitjes heb ik niet liggen..
kapotte kilometertellers heb ik nog niet gehad.. een losse zal ik best ergens hebben liggen.
zal eens grabbelen.. (kom uit Oosterbeek, kom elke dag door Renkum)
-
Oh, het is al niet meer nodig, in ieder geval bedankt voor het meedenken!
De sloperij hier in Breda is zo lief geweest om mij even te bellen dat er een 'nieuwe' Polo was binnengekomen waar een goede teller inzat.
Er zit trouwens een goed 1.3i blok in (1990?) en heeft alleen wat schade aan de voorzijde.
-
1.3i 1990 => NZ (97%), 95% zeker met 4 bak.
-
Was inderdaad met een 4-bak, maar die heb ik nu ook.
Heb zelf een Polo uit 1989, en optisch was alles exact hetzelfde en heeft +/- 124.000 km gereden...
Mijn polootje doet 't alweer zo'n 250.000 km, maar ik ben de tel kwijt omdat mijn km-teller dus al een tijdje stil staat :)
Hij is in ieder geval bij de 223.000 km blijven hangen geloof ik :D
-
even on-topic..
Mijn oude teller ingebouwd, met analoge klok. Nu doet de snelheidsmeter verlichting het NIET, ook de klokverlichting doet het niet meer -boehoe-
De betreffende zekering is goed--> andere aangesloten delen werken wel (alarmlichtschakelaarverlichting etc).
Poging 1:
Ik heb ooit iets gelezen over slecht verbonden multistekkers, dus ik de stekker los, contactspray er in , stekker terugplaatsen, instrumentenpaneel vast geschroefd.
Je raad het al: NOG STEEDS NIETS!!
tweede poging:
Paneel helemaal verwijderd, en andere lampjes er in gestopt van een andere teller.
NOG STEEDS NIETS!!!
Kan iemand mij helpen? De verlichting heeft altijd gewerkt...
Is behoorlijk irritant als je 's avonds niet kan zien hoe hard je rijdt...
-
dan zit er waarschijnlijk toch ergens een breuk in de folie achter op het cockpitje.. -boehoe-
-
hmm, dat is helemaal kut; die folie heb ik nodig om mijn gt teller werkend te maken.
-boehoe- -boehoe-
Ben ik waarschijnlijk niet voorzichtig genoeg geweest met verwijderen van het instrumentenpaneel. Gaat de folie zo snel stuk?? Ik ben toch niet als een halve zool te werk gegaan..
In de vraagbaak zie ik in het electrisch schema ook zo snel geen andere mogelijkheid... de lampjes zijn uiteinden van een vertakking in het schema, en daarvoor zit o.a. het intensiteits regeling wieltje. Deze bedient ook de lampjes achter de schakelaar van de alarmlichtenschakelaar (deze doet het gewoon...)
-
Heb hier nog twee goede folie's liggen... Interesse?
-
Ik heb misschien nog een goede folie liggen, maar ik moet even kijken of deze hetzelfde is als een '87 er folie.
Maar evengoed: Bedankt.
Als er nog mensen zijn die misschien denken dat dit probleem een andere oorzaak heeft... Schiet maar!!
-
misschien handige info:
de ene is met choke lampje en de ander zonder
je mag wat mij betreft ook de hele units hebben maar de km-tellers doen het dus niet ;)
-
dat maakt niet uit; die van mij nog wel!
Martijn
-
@ Martijn, als je nog een complete cockpit wil maken, ik heb nog wel spul, zie bij onderdelen aangeboden, auteur Nielzzz.